Gå til innhold

Trenger Audi-info, modeller/motorer etc...

Ranger emnet

one

Anbefalte innlegg

Heisann, holder på å lage en side audi-world.net, hvor man kan registrere seg og legge ut bilder av bilene sine.

I den forbindelse trenger jeg så mye informasjon som mulig om ulike modeller, hvilke år de var produsert samt motoralternativer og betegnelser.

F.eks. betegnelsene cc, cd, cs, motorkoder o.l.

Noen som har tips til hvor jeg kan finne sånt? Har funnet litt info fra audi sin offisielle side, samt det lille jeg vet fra før.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har lagd en liten oversikt over modeller med betegnelser hentet fra mekonomen.no. Ser at betegnelsene på karosseriene varierer litt fra det jeg har sett andre plasser. Tenker da f.eks på Audi 80 hvor jeg f.eks har sett Type 89, B3, B4, etc... Anybody?

http://www.audi-world.net/models.htm

Edit: Ny oversikt over motor-alternativer.

http://www.audi-world.net/engines.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

i det Audi startet med A-modell betegnelser så har det gått litt "kluss" :D

Fra før var det veldig tysk nøyaktighet og mye stepping på type betegnelsene for de forskjellige modellene (lurer på om de har fulgt hexadesimalsk måte på det, hvertfall VW mistenker jeg for det). Men uansett, Audi har jo stort sett hatt biler innen for B, C og D segmentet, og det ser man jo veldig tydelig ved første A6 (typ C4), da var det Audi A4 også (generasjon B5 - usikker på type) og A8en kom (D1).

med forbehold om feil og at det er så mye frem og tilbake på disse tingene...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider