Gå til innhold

mitt golf prosjekt...

Ranger emnet

RSS

Anbefalte innlegg

som alle andre for jeg vel lage en tråd på prosjekte mitt jeg og:)

bilen er en golf gti 83 mod, når jeg kjøpte den var den nesten fri for rust. frontplata, begge kanalene og en hjulbuen bak var bytta. kjøpte den med girkasse uten motor, for det hadde jeg.

det som skal gjøres fremover nå er og få snudd den på siden og skrapt den helt rein for tektyl før den skal sandblåses.

motoren driver jeg og overhaler, det er en golf 2 16v(140hk)

har fått klar singnal fra biltilsyne om at godkjening ikke var no problem.

her har dere noen bileder(hvis jeg for det til)

IM001406.jpg

IM001412.jpg

IM001411.jpg

IM001422.jpg

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere bilder kommer, har kommet lengre nå en på bildene...

har også laget nye dørpaneler foran og baki i børstet rustfritt stål

edit: her er noen bilder av inntriøre, det blå og hvite på platene er folie som er der for besyttelse så det ikke blir ripa opp, blir det en ripe så er det umulig og få det pent igjen

IM001789.jpg

IM001787.jpg

IM001788.jpg

dem skal skrus fast med umbrako skruer med stort hue, er det noen som vet hvor man kan få tak i det i forskjellige farger?

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er bolt-on, at de går om hverandre.

Håper iallfall å få en 1.8 forgasser inn i Golf 1 kanskje... evt. en Audi 2.0.

Bra prosjekt, alltid morro med skikkelige prosjekter. Stå på! Og husk, masse bilder! ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske bolt-on ja. tar alle motorfester fra golf 1, down pipe fra golf 1 gti, siden den kan skrus på manefoilen og bøyen er mye lengre ned. jeg kommer til og bruke ledningsnette fra golf 2 i hele bilen, nesten i allefal. girkassa er også fra en golf 1 gti 5 trinns. blir 16v bremser bak, med turbo groov skiver og green stuff klosser både foran og bak. mulig det blir 280mm bremser foran, må snakke litt mer med biltilsyne først....

inntriøre er så og si klart, men er litt usikker på om jeg skal ha golf 2 dash eller lage eget, hmm...

og mer bilder kommer;)

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du gjøre med skiver bak? Kjøpe sett eller lage til noe eget?

Kan vel bruke noen deler fra G60, hørte også noe om deler fra en eller annen Seat, men at man måtte ha egenlagde braketter?

Noen tanker om det?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hvordan skal du gjøre med skiver bak? Kjøpe sett eller lage til noe eget?

Kan vel bruke noen deler fra G60, hørte også noe om deler fra en eller annen Seat, men at man måtte ha egenlagde braketter?

Noen tanker om det?

Å montere skivebremser bak på en golf 1 er den enkleste sak!!!

flytte bare direkte over fra en golf 2 gti/gti16v

har akkurat gjort det på mitt prosjekt og cabprosjekt.

eneste jeg måtte kjøpe nytt var bremseblikk (beskyttelse skjold, gamle var rustet bort) og brekkwire fra en scirocco.

skal se om jeg får tatt noen bilder av bakstillingen min. tror jeg bare har bilde hvor den er ferdig lakkert.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

flere bilder kommer, har kommet lengre nå en på bildene...

har også laget nye dørpaneler foran og baki i børstet rustfritt stål

edit: her er noen bilder av inntriøre, det blå og hvite på platene er folie som er der for besyttelse så det ikke blir ripa opp, blir det en ripe så er det umulig og få det pent igjen

IM001789.jpg

IM001787.jpg

IM001788.jpg

dem skal skrus fast med umbrako skruer med stort hue, er det noen som vet hvor man kan få tak i det i forskjellige farger?

Du skal vel lakkere disse platene eller laminere dem viss du skal bruke dem som interiør? ellers blir dem utrolig fort stygge, både med fettflekker og riper. men kul ide må jeg si :)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

Hvordan skal utseende på bilen bli? Blir morro og følge med... Er fra askim jeg også, kanskje vi møtes en gang.

det blir 90 fangere, fargen er også bestemt, den blir blå:)

er ikke helt sikker, men blir kansje rally lykter. noen som vet om det er vanskelig og få til og passe?

hvis du ser en suzuki ts som bråker no helt jævlig(høl i svana) er det nok meg, hehe

dem platen er det vel ikke så mye jeg for gjort noen med? for vil jo beholde børstinga i plata, blir sikkert ripete oh stygge etterhvert men da lager jeg nye;)

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo prøve med klar lakk, men vil jo fortsatt bli fort riper...?

men det med rally lykter, må vel være noen som vet om det er vanskelig og få til og passe? og hvor kan jeg få tak i der billigst, gidder ikke og gå på møller og betale skjorta

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider