Gå til innhold

Er amerikansk bil kult??

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Midt-50 til tidlig 70 har de desidert tøffeste bilene, med originalt utseende.

57-belair som er en klassiker, selv om det er denne årsmodellen det finnes flest av i Norge, av amcars.

Seint-60 som bl.a. Camaro, Chevelle & Mustang, som muskelbiler. Bare for å nevne noen.

Og AC-Cobra'n er jo konge! Den har klart å holde rekorder i mange år.

Ellers så er jo rod's fra før 40 oxo tøft.

En annen artig ting med amcars fra før midt-70, er at kan man se på bilen og si eksakt hvilken årsmodell det er. Så derav så får de oxo sin egen personlighet.

Jeg synets amcar er morro og billig! (spes. Chevy), og har sin egen sjarm. Og jeg vil aldri påstå at det er "verdens beste bil", og har heller aldri sagt det.

De fleste er bygget for komfort og luksus. Og noen er bygget som muskelbiler. Og svært få er vel prøvd å bygget som delvis "sving-bil".

Man kan jo oxo spørre seg om hvorfor det finnes så mange kjørbare og tøffe biler fra før krigens-dager, selv nå i disse dager. Hvor mange japse-biler eller europeere finnes det som er av de årgangene? Nei der tror jeg at amcars er overtallige. Ihvertfall av hva man kan se i det daglie trafikkmiljøet.

Tøft av deg, Air63, å velge amcar som første bil! Konge-bil! ;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på jeg også..

Min desidert favoritt amcar må være 1064 Impala. 1963 er for tam og 1965 modellen for stor å klomsete.. men 1964'en er HEFTIG.

Enten den er orginal, i lowrider utgave eller med 18" Billet felger.. Rå uanz.

Må nok ha meg en slik FØR jeg blir 25 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst med amcar, riktignok er jeg ikke eldre enn 17 år men har alerede anskaffet meg en amcar, kanskje ikke av det aller råeste, men det er nå v8:D

Jeg liker godt 65-73 mod, de bilene som ble laget da, spesielt da mustang mach 1, det er liksom drømmebilen eller shelby..

Det er ikke tvil hva som er tøffest! Man må bare ha amcar, er ingenting annet som nytter, alle kan blir frelst av amcar, bare de engang for prøve noe annet enn alle disse tyske og japse symaskinene...det nytter ikke:ssip:

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Tøft av deg, Air63, å velge amcar som første bil! Konge-bil! ;)

Øyyyyh, mine 3 første biler var AM-Cars ..... etter det vinglet jeg innom noe nuddel greier, noe skrot fra Te-land, en rust bøtte fra Baguette-land for så å bli VAG-Jugend medlem :D :D :D

Eleven cars and counting :D ( kanskje ikke så rart jeg ikke har en X-bil liste i siggen min ? :rolleyes: )

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider