Gå til innhold

Er amerikansk bil kult??

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Hot Rod

Amerikansk bil fra 50 -60 og 70 er kult som faen.

Hovedsakelig fordi de er så herlig ufornuftige og politisk ukorrekte!

:) Faktisk et meget godt poeng. Som egentlig følger flere biltyper også :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar er litt sånn småharry.. sorry. :)

Men for meg som liker lyd, så er det noe amrikanerene får til så er det bra lyd. Og det hjelper en god del i mine øyne.

Kommer nok ikke til å kjøpe noe amcar selv, men jeg hører litt ekstra etter når det kjører en gammel

amerikaner med skikkelig lyd forbi, for å si det sånn.

Smiler nok litt hvis føreren leker seg med gasspedalen og. ;)

Syntes det er fett at noen liker det i hvertfall, sånn at oss andre får litt mer å se på i trafikken!

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar er i en klasse for seg selv..

Men, når jeg hører amcar så forbinder jeg det med gamle Chevyer osv. Ikke nye Voyager liksom.. Det er ikke noe særlig..

Men, stilige chevyer, dodger med store motorer som brøler.. det er stilig... skikkelig rått :) er en sjarm over gamle amcars..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også innmari kult sett utifra et bilhistorisk perspektiv:

De aller rådeste bilene som AC-cobra osv er faktisk ikke de mest spesielle som amcars betraktet. De er rå, jøss ja. Men de er rendyrkede sportsbiler med store motorer. De var dyre da de var nye, og produsert som en unnskyldning for å kunne delta i div racerløp. Dette er gjort også av masse andre fabrikker f.eks i Italia, England Frankrike og Tyskland.

De mest spesielle etter min mening er de "nest råeste". Pontiac GTO '67 med 440 sixpack f.eks. Eller Chevrolet Chevelle SS 396. Eller Dodge Charger R/T. Mindre aerodynamisk grill skal man lete lenge etter, men hva betyr det når man har V8 på 7-8 liter og godt over 400hkr?

En slik slådde kan i orginalutførelse konkurrere med biler som Porsche 928 i aks 0-100! DET er kult! Og disse bilene var tilgjengelig for folk flest, da prisnivået var helt akseptabelt.

Råe biler har blitt lagd til alle tider, men til høye priser. I 1970 kunne "hvemsomhelst" i USA gå inn i en bilforretning og kjøpe noe av det mest vanvittige som er laget til en ok pris. Samtidig var det god plass både til familien og bagasje!

Så vil kanskje noen idag si: "I dag kan man jo kjøpe en BMW M5 stasjonsvogn". Joda, men til hvilken pris? Selv i Tyskland er jo den dobbelt så dyr som en std BMW 5-serie stv.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel liten tvil om at jeg er stor fan av amcars :D

Jeg startet min bil karriere med en Ford, deretter en Toyota - men så så jeg lyset, og siden har det vært bare Chevy *L*

Jeg er SÅ enig med han som sa at noe av det kuleste med 50-70 talls amcars er at du kan plukke ut hver enkelt årsmodell og utgave. Man skulle jo tro at med dagens produksjonsteknikker skulle man kunne gjøre endringer oftere enn hver 5-10ende år...

Jeg liker også nyere amcars da, som 'Vettes, f-bodys, trucks etc. Synd at såpass få gromme nyere amcars går i Norge.

:)

Ken <~~savner usa

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Air 63

Lurer litt på hva folk generellt synes om en amerikansk bil fra 50 til seint 70-tallet. Er dette kult??

Skriv hva du mener! :usa:

En mustang mellom 64 og 70 er drømmen min det :rolleyes:

Hadde jeg fått en sånn en hadde jeg nok vært en lykkelig puz ja ;)

---Veslepuz---

"Fader Mustang, du som er stødig.

Hellig være dine hester, på grusvei som asfalt.

Forlat våre kjøre&hviletider.

Led meg ikke inn i Volkswagen, og fri meg fra Audi!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider