thjemaas Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Er det noen som vet om man må bytte mellomaksling samtidig når man bytter fra en 4-trins kasse til en 4-trins med OD?? Skal bytte motor og kasse i løpet av denne og neste uke.... Siter Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt* Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*(Volvo 242 b230a..80-mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 ja du må bytte mellomaksling den er litt korter på OD kassa.. Skal muligen bytte selv også... skulle få en OD kasse for 500 på huggern "Tar den av selv":D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 jepp!! du må ha en kortere aksling Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Men husk at du må kjøpe igjen fra 240 hvis det da er den du skal sette inn i.. :) Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thjemaas Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Takker og bukker for hjelpen =) jeg var veldig heldig og fikk kjøpt meg en fullt kjørbar delebil til min 242. Kjøpte en 240 fra Bergen for hele 2000,-. Bilen hadde da rullet 185600 km. Og under huven er det en 2.3 l med servo og OD-kasse. Er kjempefornøyd jeg!!! Og er det forresten noen som vet om OD-kassen passer på samme festene som en vanlig 4-trins kasse? Siter Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt* Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*(Volvo 242 b230a..80-mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 den passer rett på.. Må bare huske på å koble opp ledningene til relèt.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thjemaas Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Flotters! Skal huske det. Noen flere som kan gi meg noen hint på "Generaltabber" som man kan klare å prestere mens man bytter motor og kasse? hehe =) Siter Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt* Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*(Volvo 242 b230a..80-mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Er vel ikke så mye man egentlig kan få gjort galt.. Kan være greit å bytte clutch, simmeringen rundt veiva og bunnpannepakning når du først har motoren ute av bilen.. Er mye lettere å gjøre dette nå enn da den sitter i. Så det kan være kjekt å bytte dette selv om det ikke er ødelagt. Egentlig er alt bare bolt-on så lenge det ikke er injection i bildet. Du har et par ledninger som skal til coil fra starteren.. Sett disse riktig.. ellers så får du samme problem som meg.. var bare gnist på plugga mens starteren gikk. Skjønte ikke noe.. Jeg starta bilen, startet med en gang, slapp nøkkelen ned fra starter hakket, og den stoppa.. startet på nytt og stoppa igjen når jeg slapp nøkkelen.. Tok meg litt tid før jeg skjønte hva som var feil. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thjemaas Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Hehe, hadde garantert lurt akkurat like mye som deg hvis det hadde skjedd med meg. Det er forgasser begge to, så regnet med at det bare var å bytte om. Takker for hjelpen!!! Siter Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt* Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*(Volvo 242 b230a..80-mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 da er det bare å bytte.. men kan være greit å se over clutchen nå som du har den lett tilgjengelig.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thjemaas Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Han jeg kjøpte bilen hos fortalte meg at den akkurat var byttet, men jeg sjekker den med egne øyne for sikkerhets skyld... Og hvis du/dere vet om noen som trenger noen deler, så er det bare å rope ut, har en hel 84-modell 240. Mangler bare motoren,siden jeg har enda en kasse liggende. det er en helt ordinær 4 -trins kasse. Noen småbulker i panser og bakskjerm, men ellers er alt helt og pent. Siter Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt* Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*(Volvo 242 b230a..80-mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 sjekk lageret på mellomakslingen! samt den gummidingsen som går utenpå lageret. om det er noe ulyder i lageret, hadde jeg byttet det også! om lageret ditt ryker, hopper du bortover og det lager sinnsyke klakkelyder. Jeg ville også sett over motorfestene dine, når du først holder på. Om du kjøper nye, kjøp diesel fester (koster det samme). De ser identiske ut, men dieselfestene skal tåle mer (stivere). ellers, kan du jo som alltid dra litt i stag og slikt, for å sjekke foringer. Mål gjerne diameter på stabstagene også, da det ble levert ulik tykkelse på forskjellige biler. tykkere = mindre krengning. Om du har ventilerte skiver på bilen, vil jeg kjøpe caliperene for en billig penge av deg. ps. om du monterer både 21mm stag + 19mm stag, vil dette tilsvare 25mm stag! mao. "racer krengning" stag, hehe. 2 x nye motorfesteforinger = 285kr hos volvohuggeren. (kjøpte senest i går) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 hva gjør du når du monterer 2 krengingsstag? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 blir litt offtopic, men her er svaret på dobble krengningshemnere: les artikkelen her: http://forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-9587.html krever litt macgyver, men det gjør alt som er gøyt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 hvorfor ikke bare 21-21 ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.