Gå til innhold

Street Legal i fredrikstad !

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei....nå er jeg gira....det er street legal i fredrikstad den 22 august..... vi må stille så vi får visst disse japse\tysker unga hva ekte gammel v8 duger for !.

http://www.halden-amcar.no/modules.php?name=News&file=print&sid=94

Mvh Ottesen (jippi)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er det noen flere som er gira på litt street legal på østlandet enn bare herr Ottesen?

Klasse inndelingen gjør at alle har en sjanse hvis de velger riktig klasse.

Det som er nytt med street legal i år er at det absolutte break out er 7.60 sek. det var 7.50 sek tidligere.

På den tekniske siden så vil ikke vi være biltilsyn, men vi tar jobben arvorlig. Belter, bremser, godkjente dekk, saker og ting må sitte fast etc.

Any questions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mette-we

Er det noen flere som er gira på litt street legal på østlandet enn bare herr Ottesen?

Klasse inndelingen gjør at alle har en sjanse hvis de velger riktig klasse.

Det som er nytt med street legal i år er at det absolutte break out er 7.60 sek. det var 7.50 sek tidligere.

På den tekniske siden så vil ikke vi være biltilsyn, men vi tar jobben arvorlig. Belter, bremser, godkjente dekk, saker og ting må sitte fast etc.

Any questions?

Kan du forklare klasseinndelingene litt nærmere ?

Bracket: 8.70 indeks/handikapp-start. ?

Mvh Ottesen

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Kan du forklare klasseinndelingene litt nærmere ?

Bracket: 8.70 indeks/handikapp-start. ?

Mvh Ottesen

Ok, bracket betyr at du velger det indekset du selv vil, så lenge det ikke er under 8.70 sek. som i dette tilfelle.

Indekset du velger gjør du på bakgrunn av din bils prestanda, dine tider i kvaifiseringsrundene og helst din jamne kjøring. Har du f.eks tre kval.runder med tidene 9.8 sek., 9.6 sek. og 9.4 sek. og du vet at det går ikke mye raskere, da velger du tiden 9.3 sek. som indeks.

Det igjen betyr at du starter 0.6 tiendeler før motstanderen din som har satt sitt indeks til 8.70 sek. slik at dere teoretisk skal komme likt i mål. Lønner seg å være rask på grana da.

Der fikk du også svaret på handikappstart.

I brackett er det også slik at start treet teller ned. dvs at du får en, to, tre gule lys og så det grønne. I de andre klassene kommer alle tre gule lys samtidig, deretter det grønne. Det er lettere å beregne en perfekt start med "tellende" lys.

Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette, men noe hjelper det vel. Spør i vei hvis det er noe uklart eller noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå er det ikke lenge igjen til det braker løs på Øra. Har pratet med et par deltagere på Vårslepp street legal stevnet i Brumundal i Mai mnd. De fleste derfra kommer for å sanke poeng i Amcars Østlands cup som Ø.R.A. Street Legal - 04 er en del av.

Vi håper at det er mange biler fra østfold som kommer å yter disse motstand.

Som vanlig er dette en spennende afære for en arr. hvor mange som kommer.

Er det noen som vet at de vil delta der ute? fint med et lite hint om dette er liv laga. Et hint om det er dette folk vil ha her nede i Østfold også.

Kan fortelle at første deltager meldte seg på i dag. Ingen hvem som helst heller. Kommer til å ha problemer med å kjøre sakte nok. Vidar Johansen fra Fredrikstad, -69 Chevelle, kompressor, 9,78 på 402m om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller også men vil ikke melde meg på akkurat nå....venter litt (bilen er i deler pga gående toppakninger igjen)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at første deltager meldte seg på i dag. Ingen hvem som helst heller. Kommer til å ha problemer med å kjøre sakte nok. Vidar Johansen fra Fredrikstad, -69 Chevelle, kompressor, 9,78 på 402m om jeg ikke husker feil.

heh; blir vel slik som enkelte her oppe i Barteland har holdt på i sommer; full gass litt over 60-foten, også trille i mål. Evt full gass i drøyt 100 m også på med brems.

Personlig synes jeg vel ikke de bilene hører hjemme på gata, men du verden, det er vanvittig morsomt å se dem kjøre, og her oppe er det ikke så mange arrangement hvor klassene passer, så da er det jo greit at de er med og skaper liv :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

heh; blir vel slik som enkelte her oppe i Barteland har holdt på i sommer; full gass litt over 60-foten, også trille i mål. Evt full gass i drøyt 100 m også på med brems.

Personlig synes jeg vel ikke de bilene hører hjemme på gata, men du verden, det er vanvittig morsomt å se dem kjøre, og her oppe er det ikke så mange arrangement hvor klassene passer, så da er det jo greit at de er med og skaper liv :-)

Hvis noen gjør som du påstår over her og alikevel er raskeste til mål så er vel det en raskere bil, uansett hvordan den kom først???

Når jeg nevnte akkurat Vidar Johannesens bil så er den godkjent som han kjører. Han kjørte til G.moen , kjørte noen drag, bl.a. 9.78 (med forbehold at jeg husker riktig) og kjørte deretter bilen hjem til Fredrikstad. Hvorfor hører ikke den hjemme på gata? nei er det godkjent og blir vist annet hvert år på eu- kontroll så kan dem kjøre på gata.

Men du har rett at det er meget bra for oss som arr. og for publikum at de kommer å lager litt show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen gjør som du påstår over her og alikevel er raskeste til mål så er vel det en raskere bil, uansett hvordan den kom først???

For all del. Første mann / kvinne i mål uten break-out er naturligvis raskest, selv om ikke bilen nødvendigvis er den raskeste.

Når jeg nevnte akkurat Vidar Johannesens bil så er den godkjent som han kjører. Han kjørte til G.moen , kjørte noen drag, bl.a. 9.78 (med forbehold at jeg husker riktig) og kjørte deretter bilen hjem til Fredrikstad. Hvorfor hører ikke den hjemme på gata? nei er det godkjent og blir vist annet hvert år på eu- kontroll så kan dem kjøre på gata.

Jeg tror du misforstod meg. Jeg mente ikke at bilene ikke er godkjente, men jeg mente at de er for voldsomme til å kjøre på den relativt dårlige asfalten som Street Legal veldig ofte kjøres på. (men nå er det jo etterhvert veldig mange amcars som kommer på henger også - ikke at det nødvendigvis er noe galt i det)

Men du har rett at det er meget bra for oss som arr. og for publikum at de kommer å lager litt show.

Yeah!

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvor var du å kjørte i helgen da herr ottesen? Har du en ford eller chevy motor i bilen? eller er det noe helt annet sjeldent?

Jeg kjørte ikke i hele tatt, jeg rakk ikke fikse opp bilen....:( angrer stort......det er ford 302 i bilen.... masse motor snaks,4-trin man og 1400 kg :D

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la forresten ut noen bilder i denne tråden:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=43081

Jeg har video også men trenger serverplass(170mb). Anyone?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider