Gå til innhold

Turbo Bygge

Ranger emnet

CZT

Anbefalte innlegg

Har funnet en bil jeg vurderer å kjøpe.

Det er snakk om en 92' 325i (ikke vanos, desverre...) som jeg kan få rimelig billig. Den er kjørt 128k.

Har så inderligt lyst på turbo i denne. Vet det går ann å få tak i ferdig laget turbo manifold som er beregnet på T03 turbo.

Spørsmålet mitt er da, hvor mye kan det koste, og hva trengs ellers av slanger, rør?

Tenker å kjøre 0,5 - 0, 7 bar. Holder i første omgang med 250hk.

Har noen noe tips til andre sider på web hvor man kan se hva man trenger?

Noen som har bygget turbo i E36 før?

På fårhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var dårlig med svar kan jo jeg prøve å hjelpe deg litt.... Husker jo seff ikke navnet nå (sikkert noen andre her som gjør), men de i Tønsberg kan nok muligens ha det.. Vet at noen som satte turbo på en E30 maskin fikk hjelp der ihvertfall.. Eller så kjenner jeg et par stykker som har rimelig peiling, dvs en har peiling på BMW og en er bare en ræser på å sveise :D

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CZT

Har funnet en bil jeg vurderer å kjøpe.

Det er snakk om en 92' 325i (ikke vanos, desverre...) som jeg kan få rimelig billig. Den er kjørt 128k.

Har så inderligt lyst på turbo i denne. Vet det går ann å få tak i ferdig laget turbo manifold som er beregnet på T03 turbo.

Spørsmålet mitt er da, hvor mye kan det koste, og hva trengs ellers av slanger, rør?

Tenker å kjøre 0,5 - 0, 7 bar. Holder i første omgang med 250hk.

Har noen noe tips til andre sider på web hvor man kan se hva man trenger?

Noen som har bygget turbo i E36 før?

På fårhånd takk! :D

Hei du, jeg har bygget turbo i både 325 E30 og i 328 E36.

I 325 lagde jeg alt selv, noe som var fryktelig mye jobb.

I 328 (som var en skole bil :) ) kjøpte jeg et ferdig kit ifra Mosselmann turbosystems. Det var inkludert alt du trenger. Hvert eneste klips, slange. rør, plugger, luftfilter og en helt grei monterings anvisning. Det eneste jeg reagerte på var plasseringen av intercooleren som var bak venstre hovedlykt på langs med bilen. Eller så var det greit. Send meg en pm hvis det er noe mere du lurer på.....

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider