Croacker-RX-7 Skrevet Desember 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2002 hehe, ja det er lite ja, men jeg har uansett tenkt (om det går) putte en wankel inni, er jo så heldig å bo rett ved en som spesialiserer seg på wankelmotorer, OG at det er norskwankelregister.com HQ'n :) det er vel en 1,8 V6 med 134 ellernoe hester ja.. Siter Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Desember 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2002 Originally posted by Jonte Verdens minste V6motor langt der ifra ;) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Desember 23, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2002 Originally posted by larsmx5 den er ikke like kjapp som en 325, det kan jeg aldri tenke meg. den går kansje likt som en 320.... men fin bil er det Vel.. jeg plukka greit nok en 325i når jeg skulle ut på E6 :> 325i har jo 0-100 på et sted mellom 8 & 9 sekunder :) nope Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsmx5 Skrevet Desember 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2002 Originally posted by nope-mx3 Vel.. jeg plukka greit nok en 325i når jeg skulle ut på E6 :> 325i har jo 0-100 på et sted mellom 8 & 9 sekunder :) nope jeg tror du må prøve en gang til, mot en som gir gass! Siter 1992 skyline R32 1994 s13 gpsports driftebil x1992 mazda mx5 turbo x1991 nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 23, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2002 Originally posted by Schlasken langt der ifra ;) Var det ikke det da? En her i byen som har en, han sa så hvertfall Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Desember 23, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2002 Originally posted by Schlasken langt der ifra ;) Verdens minste Serieproduserte V6 ;) nope Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Desember 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2002 325i med automat bruker nok 8-9 sekunder. En med manuell er nok betydelig raskere.. :cool: Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weltzin Skrevet Desember 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2002 325i e36 står vel oppført med 0-100 på 7.9 (sedan) og 8.0 (coupe) på finn.no. MX3 kom vel i en 1.6 utgave og? som e endog slappare? Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Desember 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2002 Mx3 kom i en 1.6 4 sylindret sak også ja. den er slapp. V6 utgaven er ikke slapp :) Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Croacker-RX-7 Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 da har jeg prøvekjørt MX-3'n! den var veldig deilig å sette seg inn i, selv om det var jæævlig trangt baki (har en litt laid back sittestilling), men det var jeg allerede klar over =) hadde det morro med den i snøen uten å overdrive (bare prøvekjøring) jævlig god bil å kjøre.. dragga med en kamerats 318i også, knuste han lett som bare det =) nå er det bare å spare opp de siste slantene før jeg tar opp lånet mitt.. sjefolainen! Siter Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Høres fett ut :) Si ifra om du kjøper den da, for jeg har et K&N sportsfilter til å bytte ut originalfilteret. nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 Ikke for å ødelegge stemningen her men hvis dere har noen planer om å trimme ville jeg tenkt meg om før jeg kjøpte en MX3... Jeg hadde selv store planer om å kjøpe en slik bil og drev og hang rundt på forumet på MX3.com for finne ut litt om potensialet på denne saken. Den ser jo drit rå ut men er desverre lite å hente på effekten. Ikke ble jeg imponert heller etter å ha testet en. Det eneste som gir litt hester er å bytte ut motoren til en 2.5 KL-03 (160 hk ?fra 626 V6 / Ford Probe) eller KL-ZE J-spec ( 180 HK Japansk MX6). En KL-ZE koster skjorta og man får jo ikke akkurat noen rakett da heller.. De mest hardbarka MX3 trimmerne har 1.6 litersversjonen av MX3 og setter in 1.8 BPD turbomotoren fra GT-R og GTX som er direkte bolton. Det blir uansett mye jobb for å ha det gøy når man heller kan kjøpe seg en GT-R til 30-50K mer.. :) Og disse bilene får man 250 gamp i for under 10K. Gjett hvilken bil jeg har... :D Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Januar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2003 hehehe en KL_ZE j-spec har 200hk, og er fullt mulig å kompressor mate eller turbokonvertere. Snakker da brått om 300hk ca. :) med KL_ZE uten pustehjelp har jeg sett 0-100 tider ned mot rundt 6 sekunder, og det er ikke så ille på en fremhjulsdrevet bil :) er visst mulig å turbokonvertere K8 motoren også (V6, 136 hk) og havnet da på ca. 200hk klart, effekt koster penger, slik er det bare :) Når jeg kjøpte denne, så kjøpte jeg den fordi jeg synes den var sprek, både utseendemessig, og ytelsesmessig. Holder igrunn lenge for meg, da jeg aldri kjører på bane, eller bryter fartsgrensene ellers :) Eneste jeg skal gjøre er å få på komplett Mazdaspeed senkesett, for å få den enda bedre i svinger, for det er det jeg synes er gøy :) 323 Gtr er sikkert sinnsykt moro, men kan ikke si jeg liker utseendet på den så veldig :) Uansett, alle liker ikke de samme bilene, heldigvis. Synes G_rally (tror jeg) sa det best: 'det er kjøreglede som er det absolutt viktigste' Klart, når det er sagt, så er det igrunn litt fint at ikke så mange har Mx3. Det blir en bil folk lett snur seg etter siden de ikke vet hva det er. Og det er jo litt artig :) Nå holder jo jeg på å "style" min litt, og håper å få til den peneste mx3`n i Norden (skal jeg først ta i, så tar jeg i) :) Har bare sett helt originale mx3`r i norge, sverige & danmark hittil. men finnes sikkert noen som er stylet også. Derfor det er moro med mx3, om man gjør noe med en slik her i europa, er sannsynligheten til å se en som er stylet likt utrolig liten. er ikke Rieger-katalog treff tendenser her i gården ;) (takk des3rtfox, for det geniale sammendraget av Vag treff) Du snakka om 1.8 BPT, det stemmer, selv om ikke de er råest. Er faktisk en mx3 med en slik motor med i The Fast & The Furious 2, så så veldig kjip er den nok ikke :) hehe nope-mx3 edit: trykkleif Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2003 De fleste som setter inn turbomotor i MX3 bruker vel motoren fra GTX, siden GT-R motoren er så dyr/vanskelig å oppdrive. En evig diskusjon på ymse Mazda-forum i statene er BPT VS KL-ZE, og konklusjonen er vanligvis KL-ZE hvis du ikke har planer om å trimme, og BPT hvis du skal trimme.. Wow, en smart konklusjon fra våre smarte venner over dammen :D Motoren fra GT-R har jo et enormt potensiale, så de er veldig populære "over there".. Men så har jo ikke de muligheten til å kjøpe GT-R da :D Nope, lykke til med prosjektet ditt. Kult med biler som skiller seg ut! btw, sorry for avsporingen Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Croacker-RX-7 Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 jeg har vært ute enda en prøvetur med bilen og da fant jeg ut at oljelampa lyste når den sto på tomgang, bare i et halvt sek noenganger.. og en annen gang så fusket den når jeg skulle la den sette den i første og ta rolig av, motoren stoppet og så automatisk kom tilbake igjen (???) noen som har noe ide om hva det kan være? en kamerat av meg er mekaniker og han sa det var ikke noe feil med den, men så kan det hende han ikke sjekka bra nok? :eek: Siter Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg