Gå til innhold

Import fra Sverige

Ranger emnet

Evolve

Anbefalte innlegg

Hei.. fant en skikkelig fin 740 her i dag.. Sende mail til eieren og spurte om han kunne ta ut motoren hvis jeg skulle kjøpe den, det var greit. Men det jeg lurer på er om noen vet hva jeg må betale for da, uten motor. Er det bare moms jeg må betale..? Noen som har importert fra Sverige kanskje? det var en 740 gle- 86 mod. 22 lapper..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiftene på en 230 a/e er vel ikke de helt store vil jeg tro.Kapp bilen i 2 og ta den inn som deler,eller kjør alt over grensa og ikke si et ord :D

Ena annen ting,Hvorfor kjøpe en svensk bil og sette skilter på den??? Det er jo snakk om en 86 GLE.Kan få mange fine her til vesentlig billigere enn det du ender opp med på en import

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by millhouse

Avgiftene på en 230 a/e er vel ikke de helt store vil jeg tro.Kapp bilen i 2 og ta den inn som deler,eller kjør alt over grensa og ikke si et ord :D

Åssen skal du få skilter på den da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Åssen skal du få skilter på den da?

Leste lengre ned at han skulle sette skilter på den.... Trodde seriøst ikke at noen tar inn en 86 744 gle for og sette skilter på den... Derav mitt svar

:rolleyes:

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta den lovlig inn til norge f.eks som delebil, må du betale moms på bilen, dvs at du betaler 24% av kjøpesummen. Da blir du bare enig med han du kjøpte bilen av at "Det var noe galt med bilen, derfor selges den for 5000kr." Dette må du skrive kvittering på, men ikke skriv alt for lav pris. Du kan risikere at tollerne setter en pris på bilen, hvis de ikke tror på deg.

Skal du ha skilter på den, må du itillegg betale avgifter for bilens vekt og motorens størrelse og effekt. Ikke nok med det. Skal du trimme bilen lovlig etter du har registrert den, må du betale enda mer, hvis effekten skal økes med mer enn 15%. Dette gjelder alle biler som er registrert og bruktimportert etter 1996 en gang.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og.. skal du bruke bilen, og ha motor i den, så hjelper det ingen ting å ta ut motoren. For å slippe å betale avgiftene. Det er bare ekstra arbeid. Tviler på at det går.. Hadde det vært så enkelt så.. Du kan jo prøve å se hva som skjer, men tror ikke du får registrert bilen uten motor. Hjelper vel lite å sette inn en b17 eller noe sånt også.Du må jo betale hk avgift når du bytter til b230e motorne uansett..

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider