Buttman Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Jamen...... Du sier at motoren ikke tikker lengre når du trykker inn clutchen. Da er det vel problemet at det er thrust-lageret på clutchen som er gåent??? Har hatt det problemet på tidliger biler som har hatt litt kilometer på telleren....... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Hadde glemt å gi fasitsvaret på tikkinga mi :) Var vakuumpumpa som klaska litt mot kammen. Så jeg fjerna denne plongen som flere har referert til her, og resultatet ble bra. Ny vakuumpumpe koster forresten 5800 spenn på Møller for dem som lurer. Mekanikern sa at det bare var å kjøpe ny pumpe han. Slasken... Undersøkte prisen på ny stag/aksling.. ligger på rundt 200 spenn. Slik så plongen ut: Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bali Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Cozzie Harde fakta: Audi 100 2.3E Quattro C4 - 91-modell Har nettopp kjøpt meg en Audi 100, og skulle kjøre den hjem i går. Hadde en liten motorstopp, og batteriet blinka på dashbordet. Det viste seg at regulatoren i dynamoen hadde tatt kvelden. Fikk så hjelp av et redningsselskap, og da han begynte å ruse motoren kom det tikking fram. Hadde ikke merket noe til dette på kjøringen til hendelsespunktet, eller ved prøvekjøring. Problem: Motoren tikker til tider. Kan av og til "restarte" bilen, og problemet kan være løst, men ikke alltid. Merker tikkingen best ved rundt 2000 omdreininger. Kan av og til forsvinne om man slipper gassen brått. Fyren på verkstedet sa at det hørtes ut som en råde eller løfterene. Noen som har noen tanker rundt dette? Dersom det viser seg at problemet ligger her, er dette noe som er dyrt å få gjort på et verksted? Ellers går bilen som ei klokke. Fin og tight ... men denne lyden passer ikke inn i lydbildet :( Har tikkingen noe å si på motorens effekt? og på forhånd.... ingen spørsmål er dumme.. det finnes bare dumme svar :P (Nå har jeg tatt forbehold :) ) Siter Check out my Audi 80 B4 project!! 1993 Audi 80 2.0 (Gjorde meg Audi frelst) x 1987 VW Transporter (Turbil reg. på 9 personer!) x 1983 Toyota Camry 2.0 GLE (130hk, rallebil) x 1989 VW Golf Syncro GTi (Kræsjet og smadret i et tre.) x 1996 Volvo 460 GLi (Cruisebilen) x 1986 Toyota Camry 1,8 DX (Min første bil. Rallebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8mpower Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by bali Har tikkingen noe å si på motorens effekt? og på forhånd.... ingen spørsmål er dumme.. det finnes bare dumme svar :P (Nå har jeg tatt forbehold :) ) Det har ingen utslag på de voldsomme 133hkene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bali Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 :D Siter Check out my Audi 80 B4 project!! 1993 Audi 80 2.0 (Gjorde meg Audi frelst) x 1987 VW Transporter (Turbil reg. på 9 personer!) x 1983 Toyota Camry 2.0 GLE (130hk, rallebil) x 1989 VW Golf Syncro GTi (Kræsjet og smadret i et tre.) x 1996 Volvo 460 GLi (Cruisebilen) x 1986 Toyota Camry 1,8 DX (Min første bil. Rallebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
annelise Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Hadde samme problemet på coupen min,da var det vakum pumpen som var gåen. Siter FOUR RINGS TO RULE THEM ALL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by Cozzie Hadde glemt å gi fasitsvaret på tikkinga mi :) Var vakuumpumpa som klaska litt mot kammen. Så jeg fjerna denne plongen som flere har referert til her, og resultatet ble bra. Ny vakuumpumpe koster forresten 5800 spenn på Møller for dem som lurer. Mekanikern sa at det bare var å kjøpe ny pumpe han. Slasken... Undersøkte prisen på ny stag/aksling.. ligger på rundt 200 spenn. Slik så plongen ut: HADDE det samme problemet på en audi 90 2.2E -88 - tok ut pumpa, løsnet invollene, og la mellom ei skive nede i sylinderen, problemet er at staget bli "slipt" etter x antall km. - skrudde pumpa fast igjen, og brombrom... femmeren går som ei klokke! :D hadde det vært min bil ville jeg ikke ha tadd ut "staget" liker slike ting orginalt jeg... dum er jeg også:D Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by RD 350 hadde det vært min bil ville jeg ikke ha tadd ut "staget" liker slike ting orginalt jeg... dum er jeg også:D Den eneste nytten staget gjør på motoren din er å bedre nattesøvnen din ;). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by Quattro73 Den eneste nytten staget gjør på motoren din er å bedre nattesøvnen din ;). ZZZzzz...:eek: Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Vektreduksjon kaller vi det ;) :D:D Edit: Fin bursdagsdato du har, RD 350 :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Cozzie Vektreduksjon kaller vi det ;) :D:D Edit: Fin bursdagsdato du har, RD 350 :) Det stemmer.... blir lappen om få dager nå ja!! Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche helge Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Harde fakta: Audi 100 2.3E Quattro C4 - 91-modell Har nettopp kjøpt meg en Audi 100, og skulle kjøre den hjem i går. Hadde en liten motorstopp, og batteriet blinka på dashbordet. Det viste seg at regulatoren i dynamoen hadde tatt kvelden. Fikk så hjelp av et redningsselskap, og da han begynte å ruse motoren kom det tikking fram. Hadde ikke merket noe til dette på kjøringen til hendelsespunktet, eller ved prøvekjøring. Problem: Motoren tikker til tider. Kan av og til "restarte" bilen, og problemet kan være løst, men ikke alltid. Merker tikkingen best ved rundt 2000 omdreininger. Kan av og til forsvinne om man slipper gassen brått. Fyren på verkstedet sa at det hørtes ut som en råde eller løfterene. Noen som har noen tanker rundt dette? Dersom det viser seg at problemet ligger her, er dette noe som er dyrt å få gjort på et verksted? Ellers går bilen som ei klokke. Fin og tight ... men denne lyden passer ikke inn i lydbildet :( du fer ikkje motorstopp på grunn av regulatoren i dynamoen da..einaste som sjer da er att du mister all lading.tikker den like mye nor den er varm/kald? Audi og VW har hatt en del problemer med ventilstøy, dette er ikkje ein farlig lyd. årsaka til dette er at oljekanalane til dei hydrauliske løfterane er litt for små.Det eneste du kan gjere med dette er å ta ein"motorflush", det er eit tilsettningsstoff som du har i oljen før du skifter olje, motoren skal gå ca. 10-15 min med dette. Det hjelper å skifte olje ofte slik at du holder disse kanalane reine. Ei flaske med motorflush (Motorrens) koster ca. 100 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 du fer ikkje motorstopp på grunn av regulatoren i dynamoen da..einaste som sjer da er att du mister all lading.tikker den like mye nor den er varm/kald?Audi og VW har hatt en del problemer med ventilstøy, dette er ikkje ein farlig lyd. årsaka til dette er at oljekanalane til dei hydrauliske løfterane er litt for små.Det eneste du kan gjere med dette er å ta ein"motorflush", det er eit tilsettningsstoff som du har i oljen før du skifter olje, motoren skal gå ca. 10-15 min med dette. Det hjelper å skifte olje ofte slik at du holder disse kanalane reine. Ei flaske med motorflush (Motorrens) koster ca. 100 kr. Nå var denne tråden 2.5 år gammel da.. og problemet var bare staget som går inn mot kammen i vakuumpumpa. Fjerna denne og problemet ble løst :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jesusbirger Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Harde fakta: Audi 100 2.3E Quattro C4 - 91-modell Har nettopp kjøpt meg en Audi 100, og skulle kjøre den hjem i går. Hadde en liten motorstopp, og batteriet blinka på dashbordet. Det viste seg at regulatoren i dynamoen hadde tatt kvelden. Fikk så hjelp av et redningsselskap, og da han begynte å ruse motoren kom det tikking fram. Hadde ikke merket noe til dette på kjøringen til hendelsespunktet, eller ved prøvekjøring. Problem: Motoren tikker til tider. Kan av og til "restarte" bilen, og problemet kan være løst, men ikke alltid. Merker tikkingen best ved rundt 2000 omdreininger. Kan av og til forsvinne om man slipper gassen brått. Fyren på verkstedet sa at det hørtes ut som en råde eller løfterene. Noen som har noen tanker rundt dette? Dersom det viser seg at problemet ligger her, er dette noe som er dyrt å få gjort på et verksted? Ellers går bilen som ei klokke. Fin og tight ... men denne lyden passer ikke inn i lydbildet :( bytt til full syntetisk olje. gjerne castrol det har jeg gode erfaringer med-) om motoren ikke klarer å holde på den syntetiske olja kan du bruke oil tratment fra stp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.