Gå til innhold

Hvem er lengst?

Ranger emnet

srednA

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut orginalleppa på golfen til en gti/vr6 eller en slik frontleppe de selger på f.eks. norskbildelesenter....

Jeg vil ha en som går lengst mulig ned... Noen som har noe erfaring med hvem som er lengst og eventuelt kvalikteten på det.

http://193.213.24.227:8080/4daction/WA_Home_Page/Bilder/?Varegruppe=0362&Vare=07243&ASP=938&Type=VW&Model=Golf&Year=1994

http://193.213.24.227:8080/4daction/WA_Home_Page/Bilder/?Varegruppe=0003&Vare=04449&ASP=938&Type=VW&Model=Golf&Year=1994

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rairai

Ikke kjøp på nbs, den er av plast. Kjøp hos vag, koster like mye og er mer bevegelig og holder dermed mye mye mer.

Helt riktig, men ser ut som han har bestilt fra Nbs! Jeg har den fra Nbs og den er av mye stivere plast enn f.eks Cl/Gl fra Vw. Men den har holdt til tross for at jeg har subba den litt, har bare blitt noen riper i underkant. Den er vel også av ABS plast, men holder bedre enn rieger leppa grunnet konstruksjon.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen er det to forskjellige plastsorter på den leppa... håper at ikke det blir så store forskjeller i forhold til resten av orginalplasten da...

Om jeg har målt riktig via bilder så er vel gti/vr6 leppa ca. 20mm lenger enn gl/cl, men den går jo helt rundt

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

vurderte en stund en rieger leppe jeg også, men etter og ha hørt skrekkhistorier om at den knekker/sprekker opp etter de minste påkjennelser har jeg bestemt meg for og enten gå for vr6 leppe eller gti..

hvilken leppe bygger minst ned av disse 2?

Vr6/Gti/Gt leppe er akkurat det samme, de bygger akkurat like mye ned:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

oki..

er det ikke litt annerledes utforming på vr6 leppa da?

synes det var litt forskjell i midten da jeg sammenlignet de

Tror ikke det altså gutten min, har sjekket mine ca. 500bilder av G3, ser ingen forskjell på noen av leppene:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Orginal er som sagt tidl desidert best, tåler så si alt.

Kjøpte lign på autospar, akkurat lik, ganske myk, men fikk sprekk

i den etter to dager.

Rieger si funker den og, noe lavere i hardplast, tåler mye subbing men kjørte over den to ganger så nå må den limes for andre gang. Så er det bruksbilen som skal ha, hadde jeg kjøpt orginal.

gav vel nesten tusenlappen for den på hos garviken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider