Gå til innhold

Hvordan regne ut hk når man vet Dreiemomente

Ranger emnet


Quicksilver

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er min første post her! :)

 

Den generelle formelen du kan bruke er P=Tw , der P er effekt i W, T er dreiemoment i Nm og w(omega) er omdreininger i radianer pr sekund.....:D

 

w= pi*RPM/30

 

Effekten din ved 5500 RPM er altså 965*3,14*5500/30 = 556 kW, eller 756 hester.

Ah, det samme som marius har funnet ut for lenge siden...:o

 

Tenkte berre eg skulle skrive formelen, så kan du leike deg litt med den om kveldene når du kjeder deg.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fått hjelp av en rå motor bygger til å gå over motoren min nå i vinter. Han i den anledning bygget motoren opp i et veldig avansert dataprogram (lillebror til disse programmet som F1 Folkene bruker til å bygge motor i) og kommet frem til hvordan kurven min ville sett ut hvis ikke benken hadde gitt opp :) gleder meg til neste gang jeg skal bremse motoren min i en benk som tåler litt mere :)

 

Dette er et uoffiselt dyno papir.

bremse_papirer_01_copy.jpg

 

På det oppsette jeg bremset i sommer så var alltså toppeffekten på 7.800 Rpm (984hk og 663 ft-lbs ved 7.800rpm). til sommeren så blir max effekt ved 8.400 RPM:D :D :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Jeg har fått hjelp av en rå motor bygger til å gå over motoren min nå i vinter. Han i den anledning bygget motoren opp i et veldig avansert dataprogram (lillebror til disse programmet som F1 Folkene bruker til å bygge motor i) og kommet frem til hvordan kurven min ville sett ut hvis ikke benken hadde gitt opp :) gleder meg til neste gang jeg skal bremse motoren min i en benk som tåler litt mere :)

 

Dette er et uoffiselt dyno papir.

bremse_papirer_01_copy.jpg

 

På det oppsette jeg bremset i sommer så var alltså toppeffekten på 7.800 Rpm (984hk og 663 ft-lbs ved 7.800rpm). til sommeren så blir max effekt ved 8.400 RPM:D :D :D

 

Å dra til helvete for en effekt da mann!!! :eek: :eek: :eek:

 

Da var det jaggu ikke rart du rev diff på gardemoen! til tross for "lavt" turbotrykk heller da!!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Å dra til helvete for en effekt da mann!!! :eek: :eek: :eek:

 

Da var det jaggu ikke rart du rev diff på gardemoen! til tross for "lavt" turbotrykk heller da!!

 

Man må huske at dette her er teoretiske tall da.

Dette er utregnet ut ifra en tabell, kan man si.

 

Men det er klart 805 hk på 7000 er mange fålar det åå

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fungerte ikke som den skulle i det hele tatt på GM, jeg kjørte med ca 400-450hk den dagen, kjørte mere for å teste bilen en å kjøre fort, bare å skifte diffen hjalp masse :) jeg dro ut akkuratt like mange gir på Be 4 you treffet men hadde 20% høyere utveksling :D :D.. kommer til å montere GT80 i løpet av vinteren++++ for ikke å glemme 150HK NOS :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Bilen fungerte ikke som den skulle i det hele tatt på GM, jeg kjørte med ca 400-450hk den dagen, kjørte mere for å teste bilen en å kjøre fort, bare å skifte diffen hjalp masse :) jeg dro ut akkuratt like mange gir på Be 4 you treffet men hadde 20% høyere utveksling :D :D.. kommer til å montere GT80 i løpet av vinteren++++ for ikke å glemme 150HK NOS :)

 

hvorfor velger du å skaffe deg NOS?

 

har du ikke mer å hente uten?

 

og hva har du tenkt til å gjøre for å få bedre feste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbo2

Visst det er stripa som er målet!

 

Når de kjører 11,5 med civic 1.5 med suge motor!

 

turbo2..

 

hvis du var seriøs nå så synes jeg du kan veldig lite om drag :)

 

 

Det er ikke lett å kjøre fort på stripa...

Mange ting som skal klaffe før det kommer ned på 9'er

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

hvorfor velger du å skaffe deg NOS?

 

har du ikke mer å hente uten?

 

og hva har du tenkt til å gjøre for å få bedre feste?

 

Nå skal ikke jeg svare for q men...

 

Hvorfor ikke bruke nos ??? Det er jo lov?? Det gir jo mye hk

Og hva hvis en får til en bortimot optimal motor også legger på nos???

Har du noen gang prøvd nos??

 

Feste? Det finnes jo M/T hjul da. Gategodkjente greier det....

 

har lagt ut i en annen tråd her om hva vi gjorde med en sierra

Der ble det ifølge tabellen til NOS 100 hk ekstra på en gammel sliten motor

 

klarte ikke å ta livet av den hehe. Nos ruler.

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbo2

Må jo lage litt forventnings press!!! hehe..

 

Men bilen bør jo være god for det......

 

Men alt koker vel ned til klassikern..."Øverlse gjør mester"..

 

 

 

(Visst man ikke er det fra før da!!) :cool::cool::cool:

 

 

joda bilen og effekten blir vel god for det...

sjåføren trenger vel noen flere starter enn 4 med treet tenker jeg

 

så lenge slutthastigheten er der er det vel bare snakk om innstillinger på chassiet og dyktigheten på føreren før tidene kommer

 

øvelse gjør mester

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår