Gå til innhold

Hvordan regne ut hk når man vet Dreiemomente

Ranger emnet


Quicksilver

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eirikoo

 

Nos er anabole steroider i min verden.

Det er kult med mer effekt, men det er jo ikke noe man kan ha i lengre perioder! :)

 

Mye fetere med en motor som klarer å kjøre med samme effekt hele tiden.

 

My 2$

 

kunne ikke vært mer enig!

 

slenger i 2 cent jeg og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nos er mest for sjov hehe... får en sån fin hval utblås mellom vindus viskerne.. siden jeg kjører en hval så må det se bra ut ;);)

 

Vi gjore noen ekspermenter med Nos i programmet og da var ble det over 1200hk og 1300Nm og det tror jeg ærlig talt ikke bilen tåler hehehe.. (nosen gjør at alle de andre hestene blir mere effektive også)

 

Kommer nok kansje til å bruke NOSen til å få spool up fra 3.000rpm til jeg har fått 1.0 bar ladetrykk tenker jeg.. og en panik knapp hvis det skulle dukke opp en bil/sykkel som holder følge

:D :D

 

Feste : jeg har jo sånne M/T drag dekk liggende som funker fint som fy.. pedern klarer jo ikke å få de til å spinne i det hele tatt hehehe

 

på gata så blir det nok så jeg gir full effekt på slutten av 3. gir og oppover.. men 600 hk på girene under det kommer vel til å flytte seg det også tenker jeg:)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Nos er mest for sjov hehe... får en sån fin hval utblås mellom vindus viskerne.. siden jeg kjører en hval så må det se bra ut ;);)

 

Vi gjore noen ekspermenter med Nos i programmet og da var ble det over 1200hk og 1300Nm og det tror jeg ærlig talt ikke bilen tåler hehehe.. (nosen gjør at alle de andre hestene blir mere effektive også)

 

Kommer nok kansje til å bruke NOSen til å få spool up fra 3.000rpm til jeg har fått 1.0 bar ladetrykk tenker jeg.. og en panik knapp hvis det skulle dukke opp en bil/sykkel som holder følge

:D :D

 

Feste : jeg har jo sånne M/T drag dekk liggende som funker fint som fy.. pedern klarer jo ikke å få de til å spinne i det hele tatt hehehe

 

på gata så blir det nok så jeg gir full effekt på slutten av 3. gir og oppover.. men 600 hk på girene under det kommer vel til å flytte seg det også tenker jeg:)

 

bra du har funnet en måte å få feste på..

ellers hadde du ikke hatt bruk for mer hk, sånn som det var før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Nos er anabole steroider i min verden.

Det er kult med mer effekt, men det er jo ikke noe man kan ha i lengre perioder! :)

 

Mye fetere med en motor som klarer å kjøre med samme effekt hele tiden.

 

My 2$

 

Fyller du bensin?

 

Uten bensin så går vel ikke bilen din heller :)

 

så lenge det er gass på flaska fungerer det jo greit...

 

 

du har 500 hk

du kjører drag

du har 50 hk gass

en stripe varer i la oss si 12 sek da har du bortimot 200 knuter

og gassen er ikke på mens di girer ergo blir det mindre enn 12 sek du holder gassen inne

kanskje bare 10 sek

 

hvor ofte er det du holder flat fjøl i 12 sekunder med en bil som går litt da..... ta det til seg den som vil hehe

 

forskjellen til anabole steroider er vel at nos er tillatt mens steroider er det ikke

 

tilslutt

hvorfor skal folk ha boost controllere med flere steg??

tåler ikke motorene maks trykket??

:D

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

bra du har funnet en måte å få feste på..

ellers hadde du ikke hatt bruk for mer hk, sånn som det var før...

 

han hadde faktisk relativt bra feste med gatedekkene da

 

Vet ikke jeg men du hadde vel ikke allverdens feste for en stund siden du heller??

 

edit : får slenge på en smiley da :D

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

tilslutt

hvorfor skal folk ha boost controllere med flere steg??

tåler ikke motorene maks trykket??

:D

 

M

 

Skjønner godt poengene dine Magnus, men JEG mener fremdeles det jeg mener.

 

Hadde du sitti på meg til jobb i dag, hadde du skjønt flere steg på boosten.. 0.4 er mer enn nok med snø! :D

 

Bruker bilen hele året jeg vettu!

 

Stegene jeg har er 0.4 for vanskelig føre, 0.9 for vanlig kjøring, og 1.1 når jeg har det travelt.

Motoren tåler fint 1.1 hele tiden, men jeg har ikke behov for det til vanlig. Derfor kjører jeg 0.9 for å slippe unødig slitasje til vanlig.

 

Eksempelet ditt med bensin var jo skikkelig dårlig da.. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjempe feste med Pirrelli dekkene :) det er helt klar de beste dekkene jeg har brukt på noen bil :)

 

Sikkter du til gardermoen så var det de Nitto 555 Drag radialene så var de veldig vanskelig å få varme. når de fikk feste så gikk det galt med diffen.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Jeg hadde kjempe feste med Pirrelli dekkene :) det er helt klar de beste dekkene jeg har brukt på noen bil :)

 

Sikkter du til gardermoen så var det de Nitto 555 Drag radialene så var de veldig vanskelig å få varme. når de fikk feste så gikk det galt med diffen.

 

ja, tenkte på gardermoen... da blei jeg nesten lei meg av å se på, brukt så mye penger på bil og ikke få bedre enn 13 tider.. men jeg regna seff med du kom sterkere tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Skjønner godt poengene dine Magnus, men JEG mener fremdeles det jeg mener.

 

Hadde du sitti på meg til jobb i dag, hadde du skjønt flere steg på boosten.. 0.4 er mer enn nok med snø! :D

 

Bruker bilen hele året jeg vettu!

 

Stegene jeg har er 0.4 for vanskelig føre, 0.9 for vanlig kjøring, og 1.1 når jeg har det travelt.

Motoren tåler fint 1.1 hele tiden, men jeg har ikke behov for det til vanlig. Derfor kjører jeg 0.9 for å slippe unødig slitasje til vanlig.

 

Eksempelet ditt med bensin var jo skikkelig dårlig da.. :)

 

neinei

det eksemplet med bensin er helt riktig hehe

 

viste du ville ta til deg den med boostcontrolleren ehhe :)

no fence

 

men vis du øker med 0,2 bar så får du kanskje 30-40 hk

hva med 35 hk gass da

desuten kan du legge til mere med gass enn du kan med trykk

pga at gassen kjøler noe helt sinsykt

 

jeg skjønner du burde ha sett den sierraen med gass hehe

 

det var helt konge og vi kommer til å prøve igjen...

 

Gass har ihvertfall potensialet, det kan du ikke nekte...

 

ikke er det juks heller, det er jo faktisk lov

 

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

ja, tenkte på gardermoen... da blei jeg nesten lei meg av å se på, brukt så mye penger på bil og ikke få bedre enn 13 tider.. men jeg regna seff med du kom sterkere tilbake...

 

Har mobban mye jeg pga det med den tiden.

 

jeg kjørte jo raskere enn han heheh

 

Men med en motor som var under utvikling og lite feste og lav utveksling så var det ikke dårlig

 

BTW: blir det noen ny bil på deg eller??

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

neinei

det eksemplet med bensin er helt riktig hehe

 

viste du ville ta til deg den med boostcontrolleren ehhe :)

no fence

 

men vis du øker med 0,2 bar så får du kanskje 30-40 hk

hva med 35 hk gass da

desuten kan du legge til mere med gass enn du kan med trykk

pga at gassen kjøler noe helt sinsykt

 

jeg skjønner du burde ha sett den sierraen med gass hehe

 

det var helt konge og vi kommer til å prøve igjen...

 

Gass har ihvertfall potensialet, det kan du ikke nekte...

 

ikke er det juks heller, det er jo faktisk lov

 

 

 

M

 

må du ikke glemme at du som har 4wd koser deg, mens vi med 200sx jobber for å komme i fart da;););)

 

ikke det at jeg ikke fikk fart på børsa mi da men lol lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo i hele sommer vært veldig forbannet på en hvis innkompetent motor bygger som har ødlagt mere en han har gjort nytte på motoren min :( men men hva er vel 100.000,- fra eller til.. (sikkert det han tenker)

 

Bilen gikk veldig bra på slutten av sesongen.. det var nesten litt skummelt hehehe..

 

Originally posted by Essex

 

ja, tenkte på gardermoen... da blei jeg nesten lei meg av å se på, brukt så mye penger på bil og ikke få bedre enn 13 tider.. men jeg regna seff med du kom sterkere tilbake...

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår