Gå til innhold

94 mod golf vr6? bra bil?

Ranger emnet


Turboboy

Anbefalte innlegg

viss den er strøken med lav km stand så er 90 laken en ok pris, normalt finner du Vr6'er fra ca 65k og oppover, men ville nok ikke betalt mer enn 90 for en nyere orginal modell.

Jeg betalte 49k for en så og si strøken 1.8l Gl fra 92 med 221 ooo på telleren. tysk import i 2000.

 

Vr6'en er en rå bil med mange muligheter! men pass opp for disse tingene: rust rundt fastmonterte vinduer, (bakluke, side ruter)

Sliten girkasse, synk'en i andre gir, merker det viss den gnager på ca 3000rpm når du girer over i andre på kald/lunken motor.

 

ellers kan du sjekke ut denne linken for mer info:

 

http://www.vwteamgti.com/teknisk/guide/guidegolf3.htm

 

Lykke til med evt. kjøp!

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vær obs på at det kan virke som bilen går veldig dårlig:D

Syns man merker lite av aks og fart i den. Motoren er veldig "rolig" og det er ikke samme følelsen som de gode gamle GTi'ene. Men likevel flytter det seg ganske godt.

 

Er vel stort sett billige deler til denne, men bremsene er vel litt dyrere enn til de andre modellene, så det kan være greit å sjekke skiver/klosser. Er det 18" felger er det jo dyre dekk, så sjekk mønster, og evt skjev slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

Hei

 

Vær obs på at det kan virke som bilen går veldig dårlig:D

Syns man merker lite av aks og fart i den. Motoren er veldig "rolig" og det er ikke samme følelsen som de gode gamle GTi'ene. Men likevel flytter det seg ganske godt.

 

Er vel stort sett billige deler til denne, men bremsene er vel litt dyrere enn til de andre modellene, så det kan være greit å sjekke skiver/klosser. Er det 18" felger er det jo dyre dekk, så sjekk mønster, og evt skjev slitasje.

 

Vel, 7.60 er vel grei tid på 0-100:)

 

De første modellene var noen problemer med toppen og registret.

Naf test er ikke dumt

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J-Unit

skal prøvekjøre en golf vr6 94 mod i morra...

 

er dette en bra bil?

 

han skal ha 90 for den.. hvor mye ligger disse på? vet ikke hvor langt den er gått..

 

noen spesielle feil eller slikt eg bør se etter?

 

takk for all hjelp

 

 

Åssen gikk dette?

Har kikket litt på disse jeg og...fant du ut noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har no prøvekjørt den og den gikk meget bra.. fin motor og ikke mange ulyder.. bilen var gått laangt (214000), noe han ikke hadde sagt noe om, var en del steinsprut foran og et par rustdannelser på ene døren, ellers tom for rust (hadde den på bukk og ble sjekket under og alle veier)

Felgene var kantkjørte, mener det var litt kast i de for rattet vibrerte litt, dekkene var helt nye, bilen var stiv og senka og hang noe sinnsykt i svingene. Skinnet på rattet var slitt vekk oppe på toppen og knappen til soltaket virket ikke..

 

Men min mening er at den bilen er gått litt langt og eg vil heller se etter modeller der mtoren er gått litt mindre og bilen ikke er så slitt/har så mange feil..

 

ellers likte eg bilen veldig godt! brølet i sekseren med åpent filter var helt enormt og draget i den var helt sjef! gikk jo meget bra! selv uten turbo! ;) skal holde utkikk etter flere vr6'ere..

eneste minuset på motoren var jo bensinforbruket.. det gikk noen liter ja.. :D

is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2gti16V

 

en som eg kjenner har en 2,9 vr6 corrado da og han brukte 0,67 på langkjøring, men det var med heilt normal fin kjøring........

 

en kamerat har 2.8 Golf VR6 og den går ved normal kjøring på 1 liter på milen.... han har vel vært nedi 0.9ltr men da ved MEGET rolig kjøring......

 

Men det som er utroligt kjekt med den er at om en har 4 stk i bilen så går den fremdeles bra...

 

Ville personligt satset på en 2.0 16v (150)... Effekt anlegg i kombinasjon med chip gir kanskje 160 hp... å den bruker mindre bensin..

Men uansett så er mkIII en pen bil :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på hva som vil lønne seg.. Kjøpe en med litt mindre motor, og så bruke noen kroner ekstra på trim, eller kjøpe en VR6..

Noen som har erfaring med forsikring, ang VR6 og GTI... For det er vel bare GTI som har 150 hk...??

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Har lurt litt på hva som vil lønne seg.. Kjøpe en med litt mindre motor, og så bruke noen kroner ekstra på trim, eller kjøpe en VR6..

Noen som har erfaring med forsikring, ang VR6 og GTI... For det er vel bare GTI som har 150 hk...??

 

Verken Gti eller Vr6 er billige å forsikre hvis enn ikke er over den rette alderen og har lite bonus.

 

Golf 3 Gti kom både som 8v og 16v, sistnevnte med 150hk. 16v er litt skjelden i Norge, ruller flere 8v her på skjæret! ikke så veldig stor forskjell på prestanda fra 16v til Vr6. Tror en 16v med andre kammer, eksos/luft og chip kan bli ganske så kvikk!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Har lurt litt på hva som vil lønne seg.. Kjøpe en med litt mindre motor, og så bruke noen kroner ekstra på trim, eller kjøpe en VR6..

Noen som har erfaring med forsikring, ang VR6 og GTI... For det er vel bare GTI som har 150 hk...??

 

lurest å kjøpe en med større motor, 1.8l er ett minimum! og å "trimme" en 1.8l blir som å daske ett esel! svir mer i pungen enn hva du får utav det.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår