lars-frr Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Siden golfen jeg skal kjøpe har et litt dårlig eksosanlegg så vurderer jeg å bytte ut hele dritten for å få den strøken . Er dette noe en med litt mekke skilz klarer eller må man til et eksosmekke sted ? Og hvor mye koster det ? Det andre som er "galt" er at motoren går på litt for høyt turtall 1500 omdr. Kan dette ha noen sammenheng med ekosanlegget eller må jeg bytte vokstermostat. Bilen er en 1.8 Gl Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Eksosanlegget er ikke noe problem å skifte. Det med tomgangen kan jo være noen enkle justeringer. Forgasser? Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Eksosanlegg kan du bytte selv :) Bare å få heisan opp å du kommer under. F.eks jekken opp og slenge noen dekk under eller kjører den opp på noen egenlaga benker. Effektanlegget mitt kostet meg 3000kr (type simons) og dette hadde bakrelyddemper og indrelyddemper. Så er bare "grenrøret/innsuget" som er original størrelse. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Hvor får man kjøpt alle delene da ? Dyrt ? Mener å huske at svendsen eksos , husker ikke hva firmaet heter tok 5000 for å bytte hele dritten Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Tor jeg ville kjøpt ett sånn simons anlegg som Precious har på sin. Det er et bra merke det som erstatningsanlegg ihvertfall. Mer vet jeg ikke om det. Går helt greit å montere. Du får kjøpt det hos f.eks bil extra. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Får effektanlegg fra autospar 6 aug, der er det effektanlegg og et rør som erstatter et eller annet , koster 2000 ,- et eller annet . Men hvor mange deler er det i en eksosanlegg ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Jeg er hvertfall fornøyd, men måtte kappe 20cm av det ene røret :D Det som erstatter framrelyddemper. Men hadde 2 deler på det gamle og fikk nå 3deler. Dvs bakrelyddemper, en lyddemper til som ligger rett foran bakakslingen og så fremrelyddemper som går helt fram til "grenrøret". Lyden er veldig fin, men kanskje i høyetste laget for 1,6 75hk :D Det er 2,25" hele veien (utenom "grenrøret") og ender i dobble 2,5" runde og rette endestusser. Hele anlegget er sort utenom endestussene som er planke. Jeg kjøpte mitt på BlåRing i Porsgrunn. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Hvor mye betalte du for det ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by lars-frr Hvor mye betalte du for det ? He He. Prisen han betalte står lenger oppe i tråden. (3000,-) Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 K :) Var på thorsov i dag å kikka på eksosanlegg, der hadde de den svære ovale greia før enderøret av merket simons til 600 spenn. Er dette effektanlegg eller er dette noe sånn vanlig greier ? Lager det noe lyd . Skal se om jeg finner en link . Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Jeg har bakre potte ifra simons med en rar, bøyd og liten endestuss.. Det bråker ikke så veldig.. Men er ikke lydløst heller :) ..ga vel ca 500 kr for lyd-dempern og skjøten.. brukt den siden i vinter, begynner å bli litt rusten Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg