Gå til innhold

Eksosanlegg

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Siden golfen jeg skal kjøpe har et litt dårlig eksosanlegg så vurderer jeg å bytte ut hele dritten for å få den strøken . Er dette noe en med litt mekke skilz klarer eller må man til et eksosmekke sted ? Og hvor mye koster det ?

Det andre som er "galt" er at motoren går på litt for høyt turtall 1500 omdr. Kan dette ha noen sammenheng med ekosanlegget eller må jeg bytte vokstermostat.

Bilen er en 1.8 Gl

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosanlegg kan du bytte selv :)

Bare å få heisan opp å du kommer under.

F.eks jekken opp og slenge noen dekk under eller kjører den opp på noen egenlaga benker.

Effektanlegget mitt kostet meg 3000kr (type simons) og dette hadde bakrelyddemper og indrelyddemper. Så er bare "grenrøret/innsuget" som er original størrelse.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor jeg ville kjøpt ett sånn simons anlegg som Precious har på sin. Det er et bra merke det som erstatningsanlegg ihvertfall. Mer vet jeg ikke om det. Går helt greit å montere. Du får kjøpt det hos f.eks bil extra.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall fornøyd, men måtte kappe 20cm av det ene røret :D Det som erstatter framrelyddemper.

Men hadde 2 deler på det gamle og fikk nå 3deler. Dvs bakrelyddemper, en lyddemper til som ligger rett foran bakakslingen og så fremrelyddemper som går helt fram til "grenrøret".

Lyden er veldig fin, men kanskje i høyetste laget for 1,6 75hk :D

Det er 2,25" hele veien (utenom "grenrøret") og ender i dobble 2,5" runde og rette endestusser. Hele anlegget er sort utenom endestussene som er planke.

Jeg kjøpte mitt på BlåRing i Porsgrunn.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K :)

Var på thorsov i dag å kikka på eksosanlegg, der hadde de den svære ovale greia før enderøret av merket simons til 600 spenn. Er dette effektanlegg eller er dette noe sånn vanlig greier ? Lager det noe lyd . Skal se om jeg finner en link .

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider