DaButcher Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Hei! håper dere gidder å lese all denne teksten, hehe. For ca. 1-2 uker siden, fikk jeg trøbbel både med mellomaksel-lageret, samt fusking. Jeg brukte litt papp fra kartongen til termostatbryteren min for å stille stiften. Skruen som holdt stiften hadde ødelagt gjengene i platen den skal skrues fast i.. For å løse det, tok jeg en fjær fra en kulepenn og brukte den som "skive", for å danne et mottrykk (var gjenger på enden av skruen). Dette fungerte fint, men så fant jeg ut på mandag at jeg skulle fikse det med ny stift istedenfor den stiften jeg kjøpte på biltema. Som vanlig, rakk jeg ikke volvo, da de stenger dele-lageret 16:00. Jeg kjøpte derfor en stift på cdcardic.. Jeg så på biltema stiften står det trykt inn "II", på cdcardic står det trykt inn "I". Jeg regner med dette er kvalitets-stempel(?). Jeg kunne se biltema stiften var litt mer "jalla", dvs. ledningen var festet skjevt, etc. Den ble også slitt veldig skjevt, selv om den bare var et par måneder gammel. Anyways, det jeg så gjorde, var å kjøpe meg "bladmått" som det heter på svensk. De tynne "platene" for å stille stiften. I haynes boken stod det oppgitt at jge skulle ha 0.4 på stiften. Jeg prøvde 0.4, men da sank tomgangsturtallet til sikkert 400rpm (var 900). Jeg tenkte: kanskje det er for stor åpning og holdt "bladmått" mer rett når jeg stramte til neste gangen.. Da tente den ikke i det hele tatt.. Da var det bare en mulighet: større åpning. Jeg tok så 0.5 istedenfor 0.4. Da kom tomgangsturtallet opp på 900-1000rpm. Ja, jeg vet jeg kunne justert tomgangsturtallet på justeringsskruen. Hva er det "riktige" å kjøre på her? Jeg vet haynes sa 0.4, men jeg personlig synest 0.5 virket bedre. Er det noen faktorer som avgjør hvilken åpning som er mer rett? Jeg har b230a forgasser på min b21, samt jeg vet den hadde for fet blanding på forrige eu kontroll. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Stiften skal ha 55grader kamvinkel, noe som tilsvarer ca. 0,4mm. Bilen fusker minst med riktig stiftåpning, ettersom dette har med hvor lenge det står strøm på coilen å gjøre. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.