2WD Skrevet April 3, 2002 Rapporter Share Skrevet April 3, 2002 Hei!! Noen som vet hvorfor effekten på lastebiler måles i hestekrefter og ikke moment? Moment teller jo mye mer enn hester på en lastebil!!! Noen som hvet??? Siter Some people play hard to get, i play hard to want. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 30, 2002 Rapporter Share Skrevet April 30, 2002 Originally posted by 2WD Hei!! Noen som vet hvorfor effekten på lastebiler måles i hestekrefter og ikke moment? Moment teller jo mye mer enn hester på en lastebil!!! Noen som hvet??? den måles vel i begge deler? er vel bare mere vanlig og oppgi moment? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 30, 2002 Rapporter Share Skrevet April 30, 2002 Originally posted by marius den måles vel i begge deler? er vel bare mere vanlig og oppgi moment? Sånn trudde jeg også det var. Hvorfor skulle det ikke måles i begge deler liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knobben Skrevet Mai 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2002 Jo d e bägge delar men d e ju oftas HK man talar om tyvärr... D e vridet som är det mest betydande ju... Därför Scanias V8:or e så överlägsna=) Siter Trucker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Mai 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2002 Effekt får man ved å ta dreiemoment ganget med vinkel hastigheten. Dreiemomentet finnes ved å måle kraften som "bremse enheten" motsetter seg ved hjelp av en last celle montert på en arm på "bremsen. Lengden av armen er kjent slik at en enkelt kan finne dreiemomentet. Testbenken måler derfor lasten som trykker på lastcellen og turtallet enten på motoren eller rullene. Dette var en forenklet forklaring på hvordan man får effekt og dreiemoment. På lastbil burde man for all del oppgi dreiemoments kurven eventuelt utformingen av kurven for å det riktige inntrykket av motoren. Det er ikke vits med en motor med enormt dreiemoment ved høyt turtall hvis man ikke klarer å komme opp til dette turtallet. (En måte er å ha flere gir) Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.