Gå til innhold

Er det noen Gromme 200SX'er under bygging?


Nismo

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Driver på med en gammel S-14, og lurer derfor på om det finnes andre med store planer? Av økonomiske årsaker blir det ikke noe trim i vinter, da stereo og styling tømmer kontoen fortere enn F.

Skal i vinter gjøre ferdig stereo, og sette på et Bomex Kit med

frontmontert IC. Skal bytte vingen bak også, så det blir trolig en

2 blads justerbar aluvinge(skal bare få flysertifikat først.)

Motoren får holde seg på de 260/270hk som er der nå.

Lurer litt på hvilke løsninger dere ville velge for å gå videre her.

Noen som gjør dette hjemme? Blir det så dyrt at man heller kan

kjøpe seg en-96-97 Skyline GTS/GTR eller noe sånt?

Hvor og når blir det beste treffet for Nissan ent. å komme på?

post-115-13804850506055_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikert et japsetreff til neste år, men 200sx er vel hjertlig velkommet på alle treff..

 

Sitter og lurer litt på en 98mod skjøl nu..

 

Blir det en slik til neste år må men jo ha mere efekt en mazdaen har nu så må vel ha som et mål og komme over 350hk..

 

Satt og vurderte en skyline men den blir nok for dyr foreløbig..:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster en 98mod 200?

Vel over 200.000.-

Så skal den ha styling: 15.000.- med lakk

-R33 trenger ikke styling.

Så skal det senkes, stives osv: 10.000.-

-R33 godt nok fra før.

Så skal du ha over 350hk:

Ny clutch, turbo, dyser, pumpe, stempler, pakning

styresentral, eksos osv: DYRT min. 50.000.-

-R33 GTR litt justering. GTS litt mer justering.....

 

Nå er 200SX'n kommet over 300.000.- og MASSE arbeid,

og alle pengene tapt ved videresalg.

En 96 GTR får du for rundt 200.000.- i England,

og ennå billigere i Australia og New Zealand.

Disse skal være mulig å få på norske skilt.

Har allerede brukt såmye tid å penger på 200'n min,

at jeg må bare fortsette. Hadde jeg vært uten bil,

tror jeg jeg ville satset på en R33 GTS/GTR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

Hva koster en 98mod 200?

Vel over 200.000.-

Så skal den ha styling: 15.000.- med lakk

-R33 trenger ikke styling.

Så skal det senkes, stives osv: 10.000.-

-R33 godt nok fra før.

Så skal du ha over 350hk:

Ny clutch, turbo, dyser, pumpe, stempler, pakning

styresentral, eksos osv: DYRT min. 50.000.-

-R33 GTR litt justering. GTS litt mer justering.....

 

Nå er 200SX'n kommet over 300.000.- og MASSE arbeid,

og alle pengene tapt ved videresalg.

En 96 GTR får du for rundt 200.000.- i England,

og ennå billigere i Australia og New Zealand.

Disse skal være mulig å få på norske skilt.

Har allerede brukt såmye tid å penger på 200'n min,

at jeg må bare fortsette. Hadde jeg vært uten bil,

tror jeg jeg ville satset på en R33 GTS/GTR.

 

Du får kanskje en GT-R for 200k, men det blir mer enn som så hvis den skal regges i Norge.

Billigste jeg har sett er en 96 GT-R ferdig regget for ca. 470.000kr

R33 altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En -96 GTR som du betaler 200.000.- for der nede,

blir ca 385.000.- ferdig registrert i norge.

GTR blir også litt i meste laget for å sammenligne med SX.

En bakhjulsdrevet GTS med 2.5 og 250hk er vel nermere.

 

I New Zealand får du dem ennå billigere.

En -96 GTS for 150.000 (du får en sjabby GTR og for 150k)

Blir ca 300.000.- Ferdig registrert i Norge.

Legg da til ca 15.000-20.000.- i frakt oppover.

 

Max Power hadde for en stund siden en GTR V-Spec

med over 800hk, styling, custom interiør og alt en

måtte ønske fra New Zealand den sto ferdig for

£40.000. Dette er urettferdig det :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

En -96 GTR som du betaler 200.000.- for der nede,

blir ca 385.000.- ferdig registrert i norge.

GTR blir også litt i meste laget for å sammenligne med SX.

En bakhjulsdrevet GTS med 2.5 og 250hk er vel nermere.

 

I New Zealand får du dem ennå billigere.

En -96 GTS for 150.000 (du får en sjabby GTR og for 150k)

Blir ca 300.000.- Ferdig registrert i Norge.

Legg da til ca 15.000-20.000.- i frakt oppover.

 

Max Power hadde for en stund siden en GTR V-Spec

med over 800hk, styling, custom interiør og alt en

måtte ønske fra New Zealand den sto ferdig for

£40.000. Dette er urettferdig det :mad:

 

Hva gjør du med ECE papirene på Skylinen da?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

En -96 GTR som du betaler 200.000.- for der nede,

blir ca 385.000.- ferdig registrert i norge.

GTR blir også litt i meste laget for å sammenligne med SX.

En bakhjulsdrevet GTS med 2.5 og 250hk er vel nermere.

 

I New Zealand får du dem ennå billigere.

En -96 GTS for 150.000 (du får en sjabby GTR og for 150k)

Blir ca 300.000.- Ferdig registrert i Norge.

Legg da til ca 15.000-20.000.- i frakt oppover.

 

Max Power hadde for en stund siden en GTR V-Spec

med over 800hk, styling, custom interiør og alt en

måtte ønske fra New Zealand den sto ferdig for

£40.000. Dette er urettferdig det :mad:

 

Kalkulatoren gjelder for personbil på hvite skilter.

 

Summering:

 

Vektavgift: 82199

Mot.effektavgift: 182815

Slagvol.avg.: 87619

Vrakpant: 1300

-50 % bruksfradrag 176316

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

MO. avg.: 177617

Tollverdi inkl. frakt: 220000

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Mva.gr.lag: 220000

24% mva.: 52800

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sum inkl. avg.: 450417

-Tollverdi inkl. frakt: 220000

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere det er umulig å hente bil fra NZ?

Jeg vet ikke, har ikke prøvd ennå men....

 

Finner du en mann hos en trafikkstasjon som

deler litt av interessen din, og er villig til å hjelpe

deg, får man det meste i orden.

Er han derimot vanskelig...dra en annen plass.

 

ECE papirer skaffer f.eks billaven.no og sikkert

mange andre og. Koster noen lapper, men men.

Er ikke disse mulig å få til Skyline.

Skyline blir jo godkjendt i england, og solgt av

Middelhurst Racing eller no sånt.

Biler fra england ruller jo på norske veier, så hvorfor

skal ikke dette gå bra da. Etter masse papirarb........

 

Har aldri importert bil selv, men ser ikke hva som

skal være problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår