Gå til innhold

glemte www adressen til pikkissiden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nice!!! Hver gang jeg ser en Sportside, så savner jeg 89'en jeg hadde. En utrolig morsom bil!

 

Er spent på å høre dine erfaringer med de kommende mods'ene etterhvert som du får dem gjort.

Har nettopp installert ny cat-back på Tahoe'en - ble et rustfritt Gibson anlegg. Ble et utrolig stort framskritt - men nå hører det til historien at det som var igjen av det gamle var...uhm...svææært lite :D

Har ikke montert headersene ennå - det blir en av de nærmeste dagene da. De er også rustfrie fra Gibson.

Må få laget en Y-pipe i rustfritt for å få brukt en ny catco high-flow katalysator jeg har liggende.

Slengte forresten inn et K&N filter også.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert at headers og et triveligt 3" anlegg gir en del mer effekt.

Jeg kjøpte headersen fra summit, det er 1 5/8" shorty headers og det var bare å skru den fast....nåja en del mekk var det jo.

Nå er det fri flyt fra disse til en flowmaster 50 potte. Den kunde nokk ha stoppet en del mer av lyden :-)

3" lagde jeg selv med biter fra Torshov bilrekvesitta. Eksosen går nå ut på høyre side av bilen.

Jeg har en katalysator liggendes, den kjøpte jeg også fra summit (kjøper nesten alt fra summit). Den skal jeg montere til høsten (kanskje) Katalysatoren kostet 46 :-dollar, ferdig in til Noreg ca kr. 600:-

 

Er ikke Gibson anlegget en av de bedre du får kjøpt? Hvordan var passformen? Kjøpte du annlegget i norge eller USA?

 

K&N filtret og eksosmodden (samt portingen av tbi:en) har gitt en del mer effekt, ikke for at det er aldeles fantastisk stor forskjell men tydelig er det. kanskje en 25-35 hester till...?

 

....venter spent hva skrattgassen kommer til å gjøre....:-) NOS settet var langt fra komplett og jeg venter på dyser fra usa.....men da!

 

Og så er dett toppene da....og en ny cam....det er aldeles for mye å velge mellom og jeg kan aldeles for lite om dette.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg starter med headersene i ettermiddag. Ble du plaget med manifold-boltene, eller løsnet de ganske greit? Har litt hetta for at de skal brekke slik som de gjorde på Camaron. Skulle jo bare bytte eksosanlegg/headers på den, men endte opp med å bytte kam, løftere, register, topper, innsprøytning samt den nevnte eksosoppgraderingen bare fordi boltene brakk :)

 

Hva slags kat. kjøpte du fra Summit? Catco? Er det jeg har liggende.

 

Gibson ja. Joda, det skal vel være noe av det bedre, ihvertfall som er tilgjengelig for min bil. Skulle jo egentlig ha et Banks anlegg, men de slodasene fikk jo ikke ut fingern og svarte på forespørslene mine før de hadde slutta å lage anlegg til min bil...:rolleyes:

Er veldig fornøyd med Gibson anlegget. Passformen var suveren. Monterte cat-backen på ca. 1 time. Jeg kjøpte det fra Summit, og det kom på ca. 9500 (både cat-back og headers) ferdig momset og levert på posten her i Porsgrunn. Til sammenligning skulle S.Stolen ha 12500,- +mva og frakt..!

 

Tror nok helt sikkert at du hentet noe sånt som 35 hester på eksos moddene ja - kanskje mer. Vet Banks anlegget var dyno-testa til 46hk på TBI motorene. Mener Gibson komponentene mine skulle gi ca. 40hk hvis jeg ikke husker feil.

 

Hvilke topper er det du vurderer? Vortec? Hvilken kam?

Vet ikke om jeg kommer til å gå så langt med denne bilen, men det er jo fristende...hehehe Tror kanskje det blir 20" eller 22"ere først :D

 

Den sportsiden din er vel 2wd utgaven, eller?

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Vortec-topper; Er endel småting å passe på når det skal trimmes litt...

 

Sjekk ut denne f.eks:

http://www.chevyhiperformance.com/howto/97458/

 

Klaring ved høyere løft enn orig. og andre ventilfjærer (Et must!) krever litt modding. Har selv to sett Vortec 350 topper liggende, skal bygge en 383 stroker med det ene settet til broren min og Caprice'n hans. Samler fortsatt deler! :)

 

Om å bruke TBI og Vortec topper, så vet jeg kun om ett eneste innsug som passer direkte, selvfølgelig fra GMPP og er dyrt!

Delenr.: 12496821 - Vortec Manifold With TBI

http://www.gmgoodwrench.com/gmgoodwrenchjsp/perfparts/partlist.jsp?cat=9405&section=ep

NETTOpris hos Bergheim er ca 3300kr....

 

En mulighet er å kjøpe Vortec innsug fra Edelbrock, og hive på en adapter under TBI'n til 4-port...

 

Har montert R-motor (350 Vortec 255hk) i en 92 Sub med K-motor (Vanlig TBI), og beholdt TBI'n, med dette innsuget. EGR ble uvirksom og satte feilkoder (Motorlampa/SES lyste på motorvei), men rakk ikke prog. om hjernen for dette. MERKBART bedre respons/moment ja! Kan anbefales, men er noe dyrt å få bra...

 

Tøft prosjekt du har stepside! Liker de bilene der, selv om step blir litt "EPA" for meg, må ha fleetside skjønner du... :)

 

Christian

 

PS:

Stepside! Når skal du røske ut ECU'n din og lese av nummeret, så jeg kan finne ut hvilke muligheter du har!? Hehe...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiSan!

Boltene til eksosmanifolden gikk å skrue ut uten problemer. brukte mye verktøy på boks som fikk sitte en stund.

 

Jeg kjøpte en catco katalysator summit nr. CTO-6907 men jeg har ikke montert den ennå. Kostet 56 dollar tror jeg.

 

Topper er et morsomt problem, det finnes så utrolig mye å velge mellom. Vortectoppene er naturligtvis det opplagte valget men jeg tenket kanskje å gjøre noe annet. Vurderer AFR 180 eller 195. De er dyre men også de beste. T

anken er å flytte over toppene til en annen motor i fremtiden.....

Hvis det ikke blir AFR så kanskje World Class torquer. De er rimelige.

Har en Edelbrock TBI insug liggendes så det er kanskje derfor Vortectoppene ikke er på første plass. Vortec trenger en annene type insug.

 

Cam? Kanskje summit K-1103, men her må jeg undersøke mer. Det finnes et tbi forum som har MYE bra TBI info http://www.thirdgen.org/techbb2/

her har jeg funnet forslag på camer (som jeg ikke finner nå :-(

 

Joda, pikkisen er en 2WD

 

Har ikke kobblet opp skrattgassen ennå. måtte justere tv kabelen litt i går så at kassen girer på riktig turtall.

Jeg klarer ikke å se på vejen, sjekke turtallet å trykke på lystgasknappen samtidig i vart fall ikke i starten. Nå girer kassen til 4200 på andre og 3200 på tredje. Så gassen går inn rett etter andre gir :-) Litt strøm ble dratt i går men rakk ikke å koble opp særlig mye........

 

Du Cristian,

jeg trodde du ikke hadde tid for å fikse på chipen? Har du tid? Topper, Holley 670og kam monteres i vinter å da MÅ jeg ha en ny chip......

 

Joda enig i at Stepsiden er litt EPA men det er det som er gøy :-) Vokst opp med EPA traktorer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven den så høy ut på de bilda!

Var jo lav som **** når den var her i byen.

 

Kan du finne eu godkjennings papirene fra auto?

Og finne et navn på den som har godkjent den?

 

Den bilen der har vi "råna" mye i :)

 

Hold oss oppdatert!

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gran!

Jeg har eu godkjenningspapirene fra sandnesjøen auto å der står det sikkert navnet på han som godkjent bilen. Jeg var ikke veldigt blid når jeg demonterte bremsene for et år siden men er litt roligere nå :-)

Men hvis du absolutt vil kan jeg finne ut hvem som gjorde det. Er ikke sandnesjøen auto et Toyotaverksted?

 

Kanskje skulle jeg ta ned den sinte meldingen på hjemmesiden........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

Hei Gran!

Jeg har eu godkjenningspapirene fra sandnesjøen auto å der står det sikkert navnet på han som godkjent bilen. Jeg var ikke veldigt blid når jeg demonterte bremsene for et år siden men er litt roligere nå :-)

Men hvis du absolutt vil kan jeg finne ut hvem som gjorde det. Er ikke sandnesjøen auto et Toyotaverksted?

 

Kanskje skulle jeg ta ned den sinte meldingen på hjemmesiden........?

 

Det er et Toyta verksted nå, men de har drevet med Opel og Chevrolet før.

Send meg en pm med hvem så har utført eu godkjenningen hvis du gidder :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid, men det skal vi klare uansett :) Du bor i Oslo? Litt avgjørende egentlig, jeg bor hvertfall 2-3km unna bygrensa...

 

Det kommer til å ta tid, og blir en del brenning. Skriv gjerne inn til det forumet og hør om noen har tunet et lignende oppsett som du evt ender opp med, slipper å oppfinne hjulet på nytt liksom. :)

 

Du får bare sende meg noen PM når tiden er moden.

 

Christian

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår