Gå til innhold

Hvem er Stolte Galant eiere her !??

kjeag

Anbefalte innlegg

Jeg ER en stolt galant eier !

Biler :

- Mitsubishi Galant GLI 1990

- Mitsubishi Galant GTI-16v 1992

Holder til på en plass kalt raufoss, 1mil unna gjøvik som ligger ved mjøsa =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 1/2stolt eier av en Galant 95-modell om ca 5 timer. Da drar jeg til Kongsvinger og henter den. Turbodieselmotor og sølvfarget. Helt kurrant bil men ingenting å snakke høyt om. Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg ville ha diesel, men ville ikke kjøpe en VW/Audi fra børjan av 90-tallet, eller en taxikjørt mercedes.

Følte at jeg fikk prutet den greit ned, fra 85000+reg til 65000 ferdig registrert. Kjørt 178000km med komplett historikk og den siste servicen tatt denne uken.

Noen synspunkter på kjøpet mitt??

Jeg kommer forresten fra Oppegård, bor for tiden i Lillestrøm men flytter til Rena for å gå på skole i august.

Forresten noen som vet om det finnes klubber/hjemmesider o.l for Mitsubishi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei ja.

Har vært i sverige i noen dager no,så hakkje fått med meg at det har skjedd ting her.

Joda, stolt eier fra Bergen av en 90' Galant 4x4 eg.

Ihvertfall stolt etter å ha holdt en Audi 80 cabbe på svenskesiden av E6`en, i 200km\t :D

Litt mindre stolt av motoren. (de kjente 109HK)

Tenker litt på å bytte til GTI motor.

Men stress å finne noen.

Og siden eg har 4x4 må eg vel også ha en 4x4 GIRKASSE.

Nytter ikkje å leite etter en vanlig GTI då vel?

90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A)

I Can Resist Anything But Temptation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guardion:

En vanlig FWD GTI tror jeg ikke du får brukt. Det du burde lete etter er Dynamic 4 modellen, eller GTI 4x4, disse ligger såklart litt høyere i pris enn en FWD GTI... Et sted som er verdt begynne å lete er http://www.blocket.se =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er stolt av Galanten min som jeg har hatt i snart 10 år:

1991 gli sedan der 2-literen havarerte etter 270 000. Årsak tipper jeg var et dårlig Biltema filter. Mye dritt i olja selv om det bare var 5000 siden oljeskift. Fikk satt inn en 2,4 liter fra en Sapporo, og det fungerer topp bortsett fra litt rykk i motoren og at Check Engine lampa lyser en gang i blandt. Dette fordi elektronikken fra 2-literen egentlig ikke passer sammen med orginalt ledningssett. Vesentlig bedre bunndrag enn 2-literen. Skal vel være 130 hk i en slik, men jeg har sikkert noen færre siden jeg kjører med dysene fra 2-literen.

Med dyser fra 2,4 liter : Snaue literen per mil

Med dyser fra 2,0 liter : 0,75 l/mil i snitt etter 80 000 km.

(Etter kjørestil burde jeg tatt på hatt når jeg kjører, og det er stort sett bare meg i bilen...). Konebilen - en 92 Space Wagon 1,8 bruker litt mer suppe.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kjeag

Siden det nå begynne å dukka opp flere Galant eiere, som viser sin interesse....

Hvilken årsmodell ??

Hvor i landet er dere fra da !?

Randaberg utenfor Stavanger her...

- 1992 Galant Glsi 2.0

hehe...derre galant-folk er noen artige skruller..hehe:D

Current soundsystem:

1xClarion DXZ928R

1xRockford Fosgate 851x

1xRockford Fosgate 1001bd

2xRockford Fosgate RFD-2210

2XRockford Fosgate FNX-2514

2xInfinity kappa 693.5I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører rundt i en 95 gli. skal få på full styling og mekke en rimelig bra stereo i den i høst/vinter. Forhåpentligvis ender den opp som en av de fetere galantene i Norge :D

tenkte jeg skulle lage en ny post om det når prosjektet kommer igang. venter på bodykittet fra statene nå.

- 95 Mitsubishi Galant

x 89 BMW 318i touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Headstah

kjører rundt i en 95 gli. skal få på full styling og mekke en rimelig bra stereo i den i høst/vinter. Forhåpentligvis ender den opp som en av de fetere galantene i Norge :D

tenkte jeg skulle lage en ny post om det når prosjektet kommer igang. venter på bodykittet fra statene nå.

Høres bra ut:) Må få opp bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider