G60Turbo Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Korleis gjer ein ditta og kva før metodar gjer det beste resultatet? Eg har høyrd att ein pussar gradvis med finare og finare sandpapir ned aluminiumen til ein glatt overflate og deretter brukar ein form for voks for å fremhevja dein fine yta som glansar som et spegel? Eg sette stor pris på alle innspel og veiledningar. På førebud takk! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Kvisleis: Begynn med passelig grovt sandpapir, 180 kanskje? Alt etter kor jævligt det ser ut i byrjinga. Gradvis gå over til finare og finare opp til 800-1000. Så er det å gnikke&gnu med noko poleringsgreier. Då verte det bra. Har brukt diverse dipledutter eg set på drillen, bjørnefitte, stålbørstelignende greier, sandpapirrondell. Og så fann eg no ein fin dings eg brukte til slutt, veit ikkje kva det heiter men filterholdaren min er blank no:) Drill sparer masse tid og stress. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Og hvor lenge varer denne behandlingen? Blir det fort flekkete og stygt? Hvordan unngår man ujevnheter og "skolder"? Har en potte i alu på Kawaen som begynner å korrodere, og jeg har lyst til å "polere" litt. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 du bør pusse lenger opp en til 1000-korning... minst 1200, helst 1500, aller helst 2000.... :D blir jo blankere jo finere korning du bruker.... :) fins mange forskjellige gnukke-midler du kan bruke for å få den siste finishen... tror f.eks Autoglym har noe bra.. Autosol fungerer også.. et lite tips: ha på litt tape på fingertuppene dine,når du driver å pusser... det kommer du til å være glad for i ettertid... såre fingertupper er no dritt! ;) :D her er et eksempel på hvor bra det kan bli,hvis du gnukker nok: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 tomgr: er det du som har pussa disse delene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 usa g60 etter 4mnd gnikk&gnu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Er det noen som vet om dette er et varig resultat, eller om det krever hyppig vedlikehold for å holde oppe finishen??? Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 kris: nei,dessverre... det bildet er "stjålet" fra en på gtiklubben.nu ;) OMR: er ikke så ille å holde det blankt.. du må pusse over med Autosol/Autoglym eller lignende en gang i blant,for å beholde finishen,og for å få bort evt. flekker.. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Takk for tipsa! Da er det bare å benke seg i kjellern me sandpapir frem til våren da! Så da ses vi til neste år.... :) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Originally posted by G60Turbo Takk for tipsa! Da er det bare å benke seg i kjellern me sandpapir frem til våren da! Så da ses vi til neste år.... :) Lykke til! ;) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Motorplast-lakk er ikke å anbefale etterpå, ser bra ut et halvt års tid, så blir alt gult, sånn som på import biler som har vært på shining i tyskland... Prøvde det en gang... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg