Gå til innhold

Er dette dumdristig? (fransk bil)

Ranger emnet


FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

http://php.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=478911&template=kelkoo&co=no〈=no&request=478911

 

Har hørt mye rart om BX. Bl.a. startvansker, rust, lekkasje i det hydrauliske anlegget for å nevne noe.

 

Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger. Gidder ikke kjøre en time hver vei til Arendal for å se på noe som er dårlig.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke sikker på om du la merke til en liten detalje i anonsen

Selgers beskrivelse av bil

Bil for kjennere ! Meget pent eksemplar.

Bil for kjennere!!

Da mener jeg det som er merket med rødt..

Ikke noe vont om Franske biler alså jeg har drept en 605 og en 406. :cool:

http://www.dykkerklubben.no/

 

When I die I want to go like my uncle; sleeping. Not screaming like the rest of his car passengers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to BX'er i familien, en sånn som den i annonsen der og en BX 14. Er egentlig ikke gammel nok til å huske så mye om noen av bilene, husker bare at hydralikken i den 14-modellen bestemte seg for å ta kvelden en gang pappa skulle kjøre ut på jordet for å hente noe i traktoren sin. Da la bilen seg paddeflat nedpå bakken og måtte slepes tilbake på veien med traktor. Det var mye jord oppunder der da.

 

"Bil for kjennere" er nok på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke noe sinnsyk motor. Det er 125 hester i den og det er mer enn nok sånn i første omgang.

 

Har hørt at Citroën har et eget muttersystem som gjør at vanlig verktøy ikke fungerer. Riktig?

 

Tror ikke jeg satser på denne. Selvom jeg synes BX er kule så gidder jeg ikke å blakke meg helt på en bil som alt går galt med.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FlyingVeeVee

 

Ok. That does it! Ingen Citroën på meg ;)

 

Hvis det ikke hadde vært så langt å reise for å prøve en bil du ikke skal ha så burde du prøvd å sammenligne BX'en mot en annen bil fra samme tid til samme pris på litt rufsete underlag.

 

Men uttrykket "En bil for kjennere" betyr jo noe sånt som "eieren bør være bilmekaniker" på godt norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

478911-bilde4-bxinni.jpg

 

Jeg prøvekjørte en BX en gang, der plastlomma midt på dashboardet falt ut i det bilen akselererte, og når det er sagt så var ikke bilen så sprek at det rettferdiggjør at deler av dashboardet havner i baksetet.

På den annen side fungerte alt det elektriske, den hydrauliske fjæringen og motoren over all forventning bra. Ikke mye rust var det, heller. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

 

Jeg prøvekjørte en BX en gang, der plastlomma midt på dashboardet falt ut i det bilen akselererte, og når det er sagt så var ikke bilen så sprek at det rettferdiggjør at deler av dashboardet havner i baksetet.

 

 

:D ... Men uansett er jo det askebegeret som jeg mener var i midten til å ta ut. Kanskje eieren hadde hadde røyket sinnsykt mye i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår