Gå til innhold

Er dette dumdristig? (fransk bil)

Ranger emnet


FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg vet er ikke modellen med 3 liters V6 den mest driftsikre til Citroën. Pappa holdt på å kjøpe en sånn, men forhandleren ville ikke gi noen bruktbilgaranti på den engang. Modellene etter 94 er visst å regne som et tryggere kjøp.

 

Syns forresten den der var fryktelig dyr.

 

Dinside.no: Bruktbilomtale av Citroën XM

 

Dinside.no: Bruktbilomtale av Citroën BX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by FlyingVeeVee

trenger ikke noe sinnsyk motor. Det er 125 hester i den og det er mer enn nok sånn i første omgang.

 

Har hørt at Citroën har et eget muttersystem som gjør at vanlig verktøy ikke fungerer. Riktig?

 

Tror ikke jeg satser på denne. Selvom jeg synes BX er kule så gidder jeg ikke å blakke meg helt på en bil som alt går galt med.

 

 

Min far har hatt BX i mange mange år, tviholder på den pga ryggplager, noe som gjør at den er extremt fomfortabel i følge han...

noe eget muttersystem har den ikke, vanlige muttere, mest 11 mm over faen alt!!! jada!!

 

har prøvd å få han til å droppe bilen til neste eu kontroll, den ser for jævlig ut :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vw Digger

 

Min far har hatt BX i mange mange år, tviholder på den pga ryggplager, noe som gjør at den er extremt fomfortabel i følge han...

 

Høres ut som faren min det.

"Fjæringa på Citroën gjør at den er minst like komfortabel å kjøre som en Rolls Royce eller de dyreste Mercedesene"

 

:peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BX har plastpanser, og på de tidligere modellene må du slå av blinklyset selv :D BX, CX og GS er biler for de som ikke klarer seg uten, ingen tvil om det, men jeg vet at noen av dem har kommet i ungdommens hender uten at de svikter umiddelbart av den grunn heller.

 

Sjekk denne CX'en, med laksetrapp og eller i orginalstand, helt glætt bil ass:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?id=3806792&sid=1229269210276618&pos=3&rub=202

 

Ser dere på "En Palme ved reisens slutt"?

 

Haug har en til 8888:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4536991&sid=1229269210455928&pos=0&rub=202

 

!!!! Citroën GS BiRotor på mobile.de, er 2 rotors wankel på en Citroën bøst nok eller?

 

http://www.mobile.de/SIDwnCu5nD8ZUZ1xxxh.8Gusw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1090602226A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B13v-t-vCaMkMoSm_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100D5900BgsBGSA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=11&id=11111111131047360&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er ikke modellen med 3 liters V6 den mest driftsikre til Citroën. Pappa holdt på å kjøpe en sånn, men forhandleren ville ikke gi noen bruktbilgaranti på den engang. Modellene etter 94 er visst å regne som et tryggere kjøp.

 

Den mest driftsikre XM'en er nok 2 litern, ihvertfall av de med bensinmotor, med den har litt tam. Får man tak i en turbo-motor, så hjelper det. Men sant nok, man bør finne en modell etter 94.

 

Fattern kjøpte seg en 95-mod, 3.0 V6 for et par år siden, og den har gått ca 150 000 de siste to åra. Og den har de ikke vært noe trøbbel med.

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS'en var konge bil!!! hadde en 84 modell GSA med 1,3 liter lufkjølt boxer motor, vanvittig herlig å kjøre den!!! fattern hadde en 77 modell GS Break før de 3 BX'ene han har hatt hittil...

Grunnen til at jeg hadde GSA'en var at jeg fikk den til 1500kr null rust, stygg i lakken og bulk på høyre passasjerdør...

kjørte vel med den i 2 år tror jeg, husker en annen gang da jeg og fattern dro til bergen fra notodden, med GS'en hans, klarte glatt 160 km/t oppi haukelifjellet :D føltes som man tok av med fly :D

 

ikke for å nevne setene i disse.... du sank ca 10-20 cm (litt overdrevet, men i denne synsvinkelen) ned i setene når du satte deg i, hadde jetta einser etter denne, kunne faen meg ikke sammenligne engang!!... sikle sikle fikk lyst på GS igjen jeg :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..

 

enkelte motorer renault har lagd feks er jo dårlig. feks v6'er motoren som sitter i volvo 760..

også er jeg ikke noe serlig glad i å skru på de.. jo forresten diffen i noen av renaultene er ikke noe serlig feks.. tror drivleddet også var svakt. girkassa har vel gått på noen jeg veit om også

 

citroent (orker ikke skrive riktig) har jeg ikke skrudd på så kan ikke si noe om. men hvorfor LIGGER motoren? samma gleder peugout.. (fin å lufte bremser på da, det har jeg gjort)

 

kommer ikke på noe om peugout utenom at motoren ligger. men har ikke skrudd så my peugout heller eller hørt så my negativt om den :P men som jeg sa så er det jo best av franskmenna

 

 

 

men som du sikkert skjønte så liker jeg ikke franske biler. !! :)

men nå ser det ut som jeg må skru litt renault igjen :( siden må fikse litt på bilen til mine besteforeldre :/

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette opp en liten +/- liste jeg over det jeg kommer på.

 

"+"

 

1. Kjøre komforten i disse bilene er veldig bra. Sluker både mil og dumper med en slik bil. Viss gass kulene er i orden. Ikke dyrt å bytte viss dem har lite gass.

 

2. Standard utstyret er høyt på en GTi. El 2veis takluke, 4 el vindusheiser, Høyre speil er el. Fram stoler med mere sidestøtte. "GTi" stoler, sete varmere

 

3. En motor som er ganske så bra. Samme motor i denne som i 205 1.9 GTi selv om det av en eller annen grunn er 5 hk mindre her.

 

4. Bra veigrep, selv om dem krenger mye

 

5. Kommer standard med justerbart senke sett ;) ;) ;)

 

6. Lav vekt, litt over 1000 kg

 

"-"

 

1. Fins omtrent ikke noe styling til disse. Det nærmeste man kommer er å få tak på Bx 16v plastiken

 

2. Vanskelig å få tak på fete felger. I allefall viss man vil kjøpe noe billig og/eller brukt. Veldig viktig med innpress når man skal lure noen felger på bak. Men det er fult mulig å fp felger til den, OZ har felger som passer dem :)

 

3. Dem krenger som et uvær, sitter bra på veien for det men det føles litt rart. Dette kan delvis ordnes med nye kuler. Kuler på disse bilene er det samme som Støtdemper og fjærer på en vanlig bil.

 

4. Dem kan ruste. Rusta kommer på de samme steden som regel. Passer man på så ruster den ikke bort for deg. Men tar man vare på bilen så er dem ikke spesielt utsatt for rust.

 

Viss den GTi er i bra stand ville jeg anbefale deg å kjøpe den. Du kommer ikke til å angre. Klart er den i dårlig stand så kommer du til å banne og sverte og sverge at du aldri skal sette dine bein i en Citroen igjen. Som en første bil er dette en sprek bil, med høyt utstyrs nivå og "billig" Og ikke minst veldig anderledes i forhold til alle VAG bilene. Den skiller seg litt ut. Viss du ikke bor så langt unna ville jeg i hvertfall dratt å sett på den. og prøvekjørt en tur. Citroen er ikke så vanskelig å skru på som folk skal ha det til. Er bare andeledes i forhold til de bilene som de fleste basere sin kunskap på. Men slik er det med alt her i livet.

 

Viss du vil ha noe som ikke alle andre har å kjøp deg en Citroen :) Jeg hadde GTi 8v og den bilen var morro. Kjører nå en Bx 16v med 160hk og det er VELDIG morro. Eneste minuset med den bilen er at jeg ikke får med meg noen på litt kappkjøring. Er nok ingen som tror bilen går bra og dermed ikke syns det er verdt det. men men. Tenker dem er redde jeg, er vel mange som syns det er flaut å bli fra kjørt av en Citroen Bx tenker jeg :)

 

Slenger med noen bilder av noen Bx'r jeg

 

pk0k

B_0a.jpg

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår