lars_b Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Lurt på om det er mulig å få erstattet en hel motor dersom en biltema del gjør at den sier hade bra for godt. Saken er: Har byttet til F blokk og 530 topp på bilen min da K blokka lakk som en sil. Satte på K gasseren og tenninga og fyra opp, og det funka halvveis, bilen fuska litt. Problemet var at bensinpumpa ikke klarte å gi motoren nok bensin, så jeg dro til biltema å kjøpte en helt ny mekaninsk pumpe. Etter utallige start forsøk og justering av tenninga (ja kamreima er montert riktig) funka det dårligere enn orginalpumpa, og kanskje ikke så rart siden armen på den nye pumpa hadde knekt. Den andre delen vet jeg ikke hvor ble av, forhåpentligvis et sted i bunnpanna hvor den blir liggende, men hvis motoren tar kvelden pga, den lurer jeg på om de har plikt til å erstatte motoren, siden deres del gikk a dunn dass. Hva vet dere. Løsningen på problemet blir nok en eletrisk pumpe. På med pumpa, 2 ledninger og ferdig. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Tviler på at du får no erstatning fra biltema...spesielt siden du sikkert har gjort jobben selv. Biltema er bra det, helt til du begynner å bruke det.. Brukte bånnpakning ifra biltema jeg, satte i motoren og starta opp, pakningen var for hard (sikkert liggi for lenge på lager el no) så jeg måtte ut med motoren og bytte bånnpakning igjen...bare på grunn av dritt deler ifra biltema...kjøpte den nye pakningen på mekonomen..den var fin:D Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 `nomen er tingen. Men biltema deler er ikke så værst, noe av det hvertfall.. Kjøpt stift, batteri, plugger, og pluggledninger der.. virker enda. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 kjøp aldri viktige reservedeler på tema, type pakninger osv..er så liten prisforskjell opp til kvalitet at det bare er dumt å kjøpe det på tema.. jeg tror jeg betalte en tier med for kompl. paknings-sett hos Pedersen's Racing i forhold til på tema... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Originally posted by Breisladdern `nomen er tingen. Men biltema deler er ikke så værst, noe av det hvertfall.. Kjøpt stift, batteri, plugger, og pluggledninger der.. virker enda. biltema stiften slites fort! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Kvantitet før kvalitet ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Buy Cheap, buy Twice! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 jeg snakket med en jente som sa at en veninne av henne hadde brukt takboks elns. fra biltema. Så løsnet den og stripet opp hele taket. Hun skulle få lakket hele bilen på biltema sin regning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Biltema deler funker kanskje, men man får ikke den samme driftssikkerheten som ved bruk av orginaldeler. Ofte er det mye bedre å bruke en brukt orginaldel, fremfor å kjøpe en "ny" biltema del. Biltema har ikke den samme kvalitetskontrollen som volvo har på sine orginaldeler. Div bedrifter kjøper opp deler som ikke går gjennom kvalitetskontrollen til volvo (biltema??) og selger de billig. Forrige eier av den ene bilen min kjøpte biltema oljefilter og glødeplugger. Heldigvis bytta han ikke oljefilteret, men lot det ligge inni bilen, men det kastet jeg med en gang jeg kjøpte bilen. Bilen er problematisk å starte når den er kald. Hvorfor det? Kan det være biltema glødepluggene som har skylden for det tro? før solgte de NGK tennplugger på biltema. Dette er jo ganske bra saker, men biltema solgte de til en lavere pris enn andre steder. MEN.. biltemas tennplugger begynte å fuske når det ble vått og kaldt.. Så var det en Volvoluring nedi Øvrebø tror jeg det heter (noen mil unna kristiansand) som heter "Torjus Bøe". Han forska litt på dette, for han solgte samma tennplugger, men skjønte ikke hvordan biltema kunne selge de så billig. Han fant ut etter mange telefoner hit og dit at de tennpluggene fra biltema var laget for biler i østen, og var derfor langt billigere i pris. så.. det kan lønne seg å bruke litt mer penger på å kjøpe orginaldeler. Kan hende du angrer på at du brukte en "Høyeffekts" coil fra biltema den dagen du ikke får start på bilen, og det er -40 grader og du er djupt inni drevsjø-skogen. Har skjedd meg en gang (-42grader var det), men heldigvis var vi 3 biler. Var kun 945:an til onkelen min som starta. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Høyeffektscoilen fra tema har gitt strøm til mine 350 hk i et halvt år uten problemer. Den anbefales blandt annet av Per Gulbrandsen (Autoconsult) til biler opptil 400 hk. Gode greier. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Originally posted by triggerhappy Høyeffektscoilen fra tema har gitt strøm til mine 350 hk i et halvt år uten problemer. Den anbefales blandt annet av Per Gulbrandsen (Autoconsult) til biler opptil 400 hk. Gode greier. Jo, selvfølgelig er det ting fra Biltema som er bortimot like godt som orginaldeler, men på ting som koster 20.- mer(et eksempel) har en ikke mye å spare! De fleste av oss er jo tross litt glad i det som er under panseret! F,eks. motorpakninger lønner det seg ikke å kjøpe billig, uansett pris! mine orginale motorpakninger har holdt 220k, men Biltema sine har holdt 10k, det sier litt egentlig. Buy cheap, buy twice, enket og greit. Jeg kjøpte simmering til kammen hos Biltema og innsugspakning hos Autospar for ca, 10k siden, Nå må jeg bytte begge deler! Andre ting er Biltema like god på da! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Originally posted by B.T.i Jo, selvfølgelig er det ting fra Biltema som er bortimot like godt som orginaldeler, men på ting som koster 20.- mer(et eksempel) har en ikke mye å spare! De fleste av oss er jo tross litt glad i det som er under panseret! F,eks. motorpakninger lønner det seg ikke å kjøpe billig, uansett pris! mine orginale motorpakninger har holdt 220k, men Biltema sine har holdt 10k, det sier litt egentlig. Buy cheap, buy twice, enket og greit. Jeg kjøpte simmering til kammen hos Biltema og innsugspakning hos Autospar for ca, 10k siden, Nå må jeg bytte begge deler! Andre ting er Biltema like god på da! tja.. Noe av Verktøyet til biltema fungerer ganske greit, men veldig bra er det ikke, men fjærer, støtdempere, forstillingsdetaljer, bremser, motordeler, osv kjøper jeg andre steder. Etter man har brukt biltemastøtdempere i 2 år, er de like harde som sykkelpumper. Jeg kjøpte en gang ett nøkkelknippe der, og etter å ha vridd om nøkkelen falt FORD merket av nøkkelknippet:( Prøvde å bruke noen biltema bolter og muttere når jeg skulle feste opp en bensintank, men skulle jo stramme de så det satt, og vips så var det ikke mer gjenger igjen på den bolten og mutteren. Har stortsett dårlig erfaring med mye av det som selges på biltema. F.eks CD-stativ, bensinslanger, hammer, baufil, TP-kabler, batterier (type AA, AAA, 9v, osv), og de utroligbra fjærene som "er ekstra stive. Egner seg godt for å trekke campingvogn eller ha mye bagasje". Dro en tur til sverige og la ett par brett med brus baki bilen, og da måtte vi unngå å kjøre i sporene i veien, for da tok hengerfestet og eksosanlegget nedi veien. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg