Gå til innhold

Fjusking på GT-R

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Originally posted by arildh

Sjekk plugger og ledninger. Det er kun NGK BKR7(eller 8)EVX 11 som duger på denne motoren.

Jeg hadde samme symptomer som deg med feil plugger.

Sjekket mye rart før jeg fant ut av det. Sprekker i slanger, bensinfilter, pluggledninger osv men det var de j**** Bosch pluggene som ødela showet.

 

Hvor kan eg få kjøpt NGK BKR7(eller 8)EVX 11? Har sjekket med noen lokale NGk forhandlere og de påstår at de ikke kan skaffe disse!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Darkstar

 

Hvor kan eg få kjøpt NGK BKR7(eller 8)EVX 11? Har sjekket med noen lokale NGk forhandlere og de påstår at de ikke kan skaffe disse!

 

Hei

 

De har dem eller skaffer dem på de fleste bilrekvisita butikkene. De som heter EVX-11 koster skjorta... mener du havner på rundt 1200,-

 

Send meg en pm hvis du ikke får tak i dem... vi har en butikk her i nærheten som har dette på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr-gal

hei igjen darkstar.

 

akkurat samme som eg fikk på rudskogen. reiste hjem og byttet bensin filter plugger og ledninger. Bilen er nå tipp topp igjen.

Eneste er litt tikking så skal bytte olje og filter så er det også vekke..

typisk mazda!!

 

Hvor fikk du tak i plugger (NGK BKR7(eller 8)EVX 11??????) her i Bergen?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

var ute å kjørte i helga og bilen oppførte seg ikke helt bra!

når jeg lå i 4gir å krusa rundt 3000 å så ga full gass i fjerde å bilen kom til 4000omdr. så begynte den å fjuske,ville ikke dra skikkelli osv. det virka på samme måte som om jeg skulle ha trykkt inn/komt borti clutchen mens jeg låg i 4000omdr. å bilen begynte å "slure" å drog ikke skikkeli 1-3 sekund så kom den ijenn..

har ikke sjekket noe enda, men kan det være på tide å skifte bensinfilter å evt plugger???

 

håper noen forstår hva jeg prøver å forklare:rolleyes:

- 99 Nissan 200sx Z-Edition 57/200

x-94 Mazda 323 GT-R

x-92 BMW 318 "Zeemax"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den slurer på en måte ja.

kan ligge i 4gir i en km el 2 på ca samme turtall, f eks igjennom en 60 sone, å skal da ji på i 4 å kommer til ca 4000 so begynner den å slure/fjuske....

 

spørst om jeg må til med ny clutch ja, må vel ha det ska en trimme noe mere:)

 

hvor kjøpte du din?pris?

- 99 Nissan 200sx Z-Edition 57/200

x-94 Mazda 323 GT-R

x-92 BMW 318 "Zeemax"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske likt ut ja. Med en gang jeg passerte 4000rpm fortsatte turtelleren uten at noe annet skjedde(orginal lammelen var helt fin,men fungerte ikke så fint på 1.2 bar:)).

Kjøpte clutchen gjennom naboen min,men Mazdafun selger rimelige gode clutcher. Sats for all del på en sinter clutch, fungerer meget bra!! Kjører fint bykjøring, litt rykk og napp blir det, men men :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

Hei

 

De har dem eller skaffer dem på de fleste bilrekvisita butikkene. De som heter EVX-11 koster skjorta... mener du havner på rundt 1200,-

 

Send meg en pm hvis du ikke får tak i dem... vi har en butikk her i nærheten som har dette på lager.

 

Har sendt deg en PM!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Originally posted by Darkstar

Var ute å kjørte litt i går kveld på ny asfalltert vei, ganske kjekt :)

 

Kjørte til å begynne med på orginaltrykk (0,5 bar), og da fungerte alt helt fint.

 

Tenkte så eg skulle prøve litt på 0,9 bar, og da begynte motoren å fjuske litt før den fikk fullt ladetrykk. Den begynte å dra, så kom fjuskingen og så dro den helt fint igjen.

Prøvde et par ganger, og fjuskingen var ikke der hver gang.

 

Kjørte så orginal trykk igjen og da fungerte alt helt ok igjen!

 

Noen som har en ide om hva som kan være galt?

 

Fant du ut av det her? Har samme problem på min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Har fått det samme dritten jeg og.... Min kutter på 5000rpm, brått kutt et lite sekund før den fortsetter. Har sjekket etter falsk luft, men kan ikke finne noe, er det en tåpeli plass jeg har glemt å sjekke??????

 

Nei, har ikke funnet ut av det enda.... Har byttet plugger, men samme problemet!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har samme problem den fortsatt. Men jeg lurer på om det kan være for at luftfilteret mitt sitter for langt ned i motorrommet. Det blir veldig lite med "frisk" luft der nede, og fjuskingen er der kun når motoren er skikkelig varm. Banna bein at jeg ikke har forsøkt å gjøre noe med det enda. Blir vel til helgen! :)

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

På min bil var det den boksen som kalles for charcole cannister i workshop manualen som var feil, tok av bensinlokket, å vips var problemet borte..... Så over helgen skal den BORT :mad:

 

Hva er dette for noe da? Har du en nærmere beskrivelse?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

 

Hva er dette for noe da? Har du en nærmere beskrivelse?

 

Hei.

 

Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren.

 

Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget.

 

Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår