Darkstar Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren. Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget. Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg. mvh Ok! Da får eg hjem å lete..... Hmmmm..... Detter er ikke bensinfilteret som sitter motorrommet, men ett annet filter? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by Darkstar Ok! Da får eg hjem å lete..... Hmmmm..... Detter er ikke bensinfilteret som sitter motorrommet, men ett annet filter? Hei. Kullfilter - Sort PLAST Bensinfilter - Sort STÅL Get it ?:D Bensinfilteret sitter megatrangt til i forhold til kullfilteret. Og før noen spør; Jeg vet ikke hvorfor de ikke byttet plass på dem, da det ene filteret som er lett å komme til er "evigvarende", mens det som sitter trangt som F*** skal byttes hver 40 K km. Ut på jakt ! mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Kullfilter - Sort PLAST Bensinfilter - Sort STÅL Get it ?:D Bensinfilteret sitter megatrangt til i forhold til kullfilteret. Og før noen spør; Jeg vet ikke hvorfor de ikke byttet plass på dem, da det ene filteret som er lett å komme til er "evigvarende", mens det som sitter trangt som F*** skal byttes hver 40 K km. Ut på jakt ! mvh Nu har det seg jo slik også at bensintankene på mazda ikke er verdens beste mot rust så det kan jo komme en go del dritt fra tanken.. skiftet mitt filter hvær 10k km for å være sikker men så var tanken min dårlig også da..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engken Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Kan lønne seg og ta en titt i tanken. Jeg byttet luftmengdemåler, filter, sjekket slanger, etc. etc. Trodde kanskje det var pumpa som var dårlig, så jeg bestemte meg for å bytte den også. Det var først da jeg fant problemet, 50-50 med grums og bensin. Byttet tanken og vips, en helt annen bil. Siter Mazda 323 GTX - x Ford Scorpio 2.8i 4x4 Giha (SOLGT) x Ford Scorpio 2.0 (SOLGT) x Mazda 929 HB (SPIKER) x Ford Sierra 2.0 (STJÅLET) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren. Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget. Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg. mvh Var akkurat det jeg mente :D En annen enkel løsning er vel å borre et lite hull i bensinlokket, men det beste er å koble bort boksen. Kanskje prøve å flytte bensinfilteret....hmmmmm, nei, gidder ikke...:) Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mpower Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Puff På min bil var det den boksen som kalles for charcole cannister i workshop manualen som var feil, tok av bensinlokket, å vips var problemet borte..... Så over helgen skal den BORT :mad: Var nok denne som var feil på bilen min og. Ble helt fin når jeg tok av bensinlokket. Deilig å endelig finne ut av det. Da er det altså å bare bytte ut den boksen? (Men sitter den ikke på torpedoveggen på høyre side?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by mpower Var nok denne som var feil på bilen min og. Ble helt fin når jeg tok av bensinlokket. Deilig å endelig finne ut av det. Da er det altså å bare bytte ut den boksen? (Men sitter den ikke på torpedoveggen på høyre side?) Hei. Den sitter på Høyre side. Jeg hadde feil..... rett i skammekroken i hele helga... mvh :D Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren. Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget. Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg. mvh Hva er prisen på dette filteret? Hvis ikke eg kjøper nytt, hvilken slange blinder eg og hvor? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.