Gå til innhold

Senkefjærer til E46 320 DAT

Ranger emnet

Byggern

Anbefalte innlegg

Hvor mye hadde du tenkt å svi av på dette? Bare fjører eller full pakke med fjører/dempere/stabilisatorer. Anbefalinger er vel H&R fjører med Bilstein Sprint dempere fra Auto-Trio eller Eibach Pro System fra Hellanor eller noen av deres forhandlere. Går du for gull kjøper du Bilstein PSS9 eller Eibach Pro System med stabstag. Disse går vel for 15-18K alt etter rabatter og hvor du kjøper. Ser du igjennom forumene her ser du at dette spørsmålet kommer to ganger i uka :)

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke senke denne kjøremaskinen. Ettersom du kjører diesel forutsetter jeg at du/dere kjører en del, og 19" lavprofil i tillegg til senkesett må jo bare bli et mareritt, med mindre du kjører frem og tilbake på en rullebane.

Slitasjen på bærearm, kuler og foringer blir ekstrem, men har du penger nok til å skifte dette jevnlig så er det jo greit. Har du orginalt sportsunderstell på bilen vil jeg fraråde deg til dette på slik bil.

På den annen side ser det jo litt bedre ut da, og svingete veier blir litt morosommere å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by 318is coupe

Slitasjen på bærearm, kuler og foringer blir ekstrem, men har du penger nok til å skifte dette jevnlig så er det jo greit. Har du orginalt sportsunderstell på bilen vil jeg fraråde deg til dette på slik bil.

Har du råd til en 320d med 19 tommere har du råd til å bytte foringer også. Dette må en uansett bytte om en senker eller ikke. Jeg kan ikke si at serviceintervallet på mine biler har økt så veldig etter senking (men økt har det selvsagt). Men bytter man, bytter man til kraftigere foringer og endeledd. Så slipper en å bytte så ofte. På E36 bytter man enkelt til M3 3.0 bærearmer og spissingsforinger. De holder MYE lenger enn standard.

Komfort er vel ikke nødvendigvis et tema når en kjører 19 toms lettiser og vil senke. Da er man klar over hva man forsaker.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Riktig om senkingen, men fy pokker så pent det blir! Tenkte bare slenge innom og si at jeg har møtt deg en del ganger på veien, og bilen din er utrolig pen! Hjul gjør så mye med bil - stå på!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider