Gå til innhold

Hva røyk nå??

Mew

Anbefalte innlegg

Var ut å kjørte i går. Skulle starte ut av et kryss, så plutselig hører jeg *knek*. Når jeg gasser bare øker turtallet selvom bilen står i gir. Jeg kunne helt fint skifte gir, men clutchen funker ikke og bilen går ikke framover.

Noen som har peiling? Clutchen?

*betilgudomatikkenoedyrtharrykinå*

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke helt bra ut nei..... Dersom du jekker opp bilen foran slik at begge hjulene henger fritt, kan du prøve å dreie det ene hjulet rundt og se om hjulet på andre siden går rundt motsatt vei (bilen må ikke stå i gir). Da får du sjekket om drivknutene, akslingene og diffrensialen er i orden.

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at slikt skjer. Hadde faktisk tenkt å spørre om bilen overlevde første dagen med lappen i dag når jeg så du logget på, men da slapp jeg jo det. :(

Jeg holder en knapp på at akslingen røyk. Det har jo skjedd med flere her.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korekt det var høyre drivakselen. Den knakk inni den gummi greia som er snakka om her før.

Nå står bilen i deler bokstavlig talt, på onkelen min sitt verksted delene kommer på mandag.

Tar også å bytter multilinken når jeg har alt annet fra hverandre og clutchen jeg skulle bytte på mandagen uansett.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU ER IKKE ALEINE!! hadde misstanke til den høyre drivakslingen.. å svarte hadde jeg ikke rett. I dag. skulle kjøre fra jobb etter en slitsom arbeidsdag. Akkuratt svingt ut i veien fra jobb, og pokker.. knekk sa det og høyre drivaksling var røken tvert av der hvor den gummipakningen er..

Jeg må ha drivaksling for som f*** så får håpe noen bilopphugginger har en liggende..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 1400 for clutch ca. 2000 for multilink og 2500 for drivakslen. Så litt bursdagspenger kommer til å forsvinne ja :(

EDIT : ikke litt, men ALLE

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. En av grunnene til at jeg har ett visst beløp stående så jeg ikke må vente i det uendelige med å fikse bilen om noe skulle ryke.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Betaler 1400 for clutch ca. 2000 for multilink og 2500 for drivakslen. Så litt bursdagspenger kommer til å forsvinne ja :(

trodde først at den multilink staget bare var å få tak i orginalt, men tok feil.

her i tromsø har vi en butikk kalt biltec, dem fikk tak i den for under 1000 lappen etter hva jeg skjønte.

Biltec AS

77 63 84 14

mener rimelig sikkert at det var dem som fikk det.

spør etter øvre bærearm, så skjønner dem.

å si multilink stag til dem er som å si gasspsjeld til en 3-åring, skjønner iiiiiiiingenting..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg har bare kalkulert med at multilinken kommer på rundt 2000, fordi den har jeg ikke fått prisen på. Det var noen andre her som hadde betalt i overkant av 2000 for den mener jeg ;)

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider