Nismo Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Har kjøpt med et "NOS dry manifold system" som jeg fikk veldig billig. Men dette er litt tungvindt å bruke på min bil da det ikke leverer ekstra bensin, men øker trykket på den originale bensintrykkregulatoren, slik at motorens dyser skal kompansere for gassen. Dette blir nok ikke å funke på min bil. En 200SX S14 med litt trim fra før. Det jeg tenkte på var å utvide til et Wet system, med en NOS powershot bensin solenoid. Har 2 NOS powershot gass solenoider fra før. Ønsker en økning på ca 50hk. 1. Er det behov for mer enn 1 solenoid for gass, og en for bensin? Brukes det 2 solenoider til gass for å bedre sikre at det ikke skal lekke under normal kjøring, eller for å stabilisere trykket ut til dysen? 2. Bør jeg kjøpe et par distribusjonsblokker, og sette inn en dyse i innsugsplenumet til hver sylinder(altså 4 dyser), eller gå for et enkelt system med en dyse forran gasspjeld. Tenkte å bruke NOS Fogger dyser, som leverer både bensin og gass i samme dyse. 3. Trenger jeg en egen bensintrykksregulator til bensin solenoiden? Kjører med en oppgradert bosch bensinpumpe. Hvis noen her har NOS på en turbobil hadde det vært flott med litt info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Du trenger ikke ny pumpe hvis det var det du tenkete på så lenge den er moderat trimma. Det du trenger: En solinoid til bensin, T skjøt til bensin slangen hvis du ikke har ett måler utak på fuelrailen din. en weet dyse med ganske små dyseinsatser. Feks 0.32 og 0.28 Har du flere spørsmål send meg en pm. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 PM'en din er full;) Har som sagt ikke peling på dette her ennå. Skal jeg ta vekk lystgass trykk regulatoren som står mellom solenoidene, og blinde igjen uttaket til den? Denne er vel kun til regulering av bensintrykksregulatoren, eller har den innvirkning på gjennomstrømming av gass? Har litt problemer med å skjønne bruken av to identiske gass solenoider. Er dette for å sikre stabilitet eller lekkasjer? Dysene til bensinen må vel stemme med trykket fra bensinpumpa regner jeg med. Har bestilt trykkmåler til bensin og gass for å være sikker. Samt et purge kit. Må vel finnes en tabell et sted som sier hvilke dyser som går overens med hverandre, og hvor mye hk de skal gi. Har også A/F og EGT måler i bilen så jeg kan følge med om ting stemmer etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knastenrad Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Hvorfor vil ikke det fungere med extra tilleggs benzin gjennom Original dysene på din bil?? Blir benzintrykket økt nåt turbotrykket kommer?? Hva er evt std benzintrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Største problemet er jo at jeg kjører originaldyser, og de leverer det de klarer allerede som det er. Og har lest litt rundt på nettet, og ser at det er våtsystemer som er mest vanlig på turbo biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knastenrad Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Originaldyser er greit...men hvis du dobbler benzintykket vià NOS anlegget så viil du i teorien få dobbelte benzinmengen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Ring meg på 95218839 så skal jeg forklare alt. Har gjort dette noen ganger....:D :D Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.