Gå til innhold

Bygge lystgassanlegg - NOS

Ranger emnet

Nismo

Anbefalte innlegg

Har kjøpt med et "NOS dry manifold system" som jeg fikk veldig billig. Men dette er litt tungvindt å bruke på min bil da det ikke leverer ekstra bensin, men øker trykket på den originale bensintrykkregulatoren, slik at motorens dyser skal kompansere for gassen. Dette blir nok ikke å funke på min bil.

En 200SX S14 med litt trim fra før.

Det jeg tenkte på var å utvide til et Wet system, med en NOS powershot bensin solenoid. Har 2 NOS powershot gass solenoider fra før. Ønsker en økning på ca 50hk.

1. Er det behov for mer enn 1 solenoid for gass, og en for bensin?

Brukes det 2 solenoider til gass for å bedre sikre at det ikke skal lekke under normal kjøring, eller for å stabilisere trykket ut til dysen?

2. Bør jeg kjøpe et par distribusjonsblokker, og sette inn en dyse i innsugsplenumet til hver sylinder(altså 4 dyser), eller gå for et enkelt system med en dyse forran gasspjeld. Tenkte å bruke NOS Fogger dyser, som leverer både bensin og gass i samme dyse.

3. Trenger jeg en egen bensintrykksregulator til bensin solenoiden? Kjører med en oppgradert bosch bensinpumpe.

Hvis noen her har NOS på en turbobil hadde det vært flott med litt info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ny pumpe hvis det var det du tenkete på så lenge den er moderat trimma.

Det du trenger:

En solinoid til bensin,

T skjøt til bensin slangen hvis du ikke har ett måler utak på fuelrailen din.

en weet dyse med ganske små dyseinsatser. Feks 0.32 og 0.28

Har du flere spørsmål send meg en pm.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM'en din er full;)

Har som sagt ikke peling på dette her ennå. Skal jeg ta vekk lystgass trykk regulatoren som står mellom solenoidene, og blinde igjen uttaket til den? Denne er vel kun til regulering av bensintrykksregulatoren, eller har den innvirkning på gjennomstrømming av gass?

Har litt problemer med å skjønne bruken av to identiske gass solenoider. Er dette for å sikre stabilitet eller lekkasjer?

Dysene til bensinen må vel stemme med trykket fra bensinpumpa regner jeg med. Har bestilt trykkmåler til bensin og gass for å være sikker. Samt et purge kit. Må vel finnes en tabell et sted som sier hvilke dyser som går overens med hverandre, og hvor mye hk de skal gi.

Har også A/F og EGT måler i bilen så jeg kan følge med om ting stemmer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider