Gå til innhold

kva bilshampoo er best?

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoLimit

har tenkt å vaske bilen snart??

Hørtes ut som du vasker bilen din svært sjelden?

Kjøp svamp med såpe i.. duger det.

vasker ikkje bilen skjelden men no har den stått i garasjen i snart 2 måneder etter lakkering så det er god del støv på den og litt fingermerker etter folk som bare vil ta på bilen.

har prøv mange forskjellige shampooer men har aldri funne den "rette":D

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp svamp med såpe i.. duger det.

Hvis man ikke polerer bilen sin ja.

Originally posted by Mambo

parafin er braaaa å vaske med!

(ja det høres dumt ut. NEI det er ikke dumt)

Og det går vel dobbelt for dette forslaget. Er greit å ha litt klarlakk igjen etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmz. funker ihvertfall bra. man spyler bilen. vasker over med svamp og parafin. fjerner alt av asfalt skitt på bilen osv. alt dritten man spyler over etterpå og den legger igjen et lite beskyttende oljelag igjen på toppene. burde ikke være noe negativt i det. lærte det av en kar på jobben som hadde brukt det leenge. og han har vel jobba noen år tilsammen med bil vil jeg tro

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg aldri testet å vaske bilen med parafin. Men jeg vet at parafin brukes til en del. Blant annet gir det metall en flott skinn. Bruker det på jobben til å vaske stålbenker og sånt med. Skinner som faen etterpå. Regner med at det gir noen lunde samme effekt på bil?

Dette høres sikkert og dumt ut. Men bilen blir faktisk blank og ren med biltema sjampo også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

statoil har faktisk en bra bilsjampo..den er med voks i så den gjør bilen utrolig blank og fin, pluss at den fjerner den verste smussen..

<------------bilen min er nyvaska med den sjampon på det bildet

se etter en liten 0,5 liter blå firkantet flaske

billig alternativ til autoglym and such goodies

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

lakken bli fin og skinnende.. av parafin. man får vekk dritten i lakken også. også legger det seg et slags "voks" lag igjen etter man er ferdig med å vaske. har bare sett han karen gjøre det. aldri gjort det selv

'

gnei vekk møff fra felgene en gang med parafin..du nevner at det legger seg igjen et belegg..ja det gjør det så menn, et fettbelegg som suger til seg støv verre en verst..

vil ikke anbefale og vaske bilen med parafin i allefall.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vasket bilen med et stoff papen har på jobben. trur det er blanding med white sprit og parafin. funker bra men du får ein fin rus etterpå når du skal ut å kjøra. drunk

trur eg skal prøva autoglym.

har polert bilen med biltemawax og den funker ekstrem bra. trur den vant i ein vokstest eingang i bladet Motor

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha?

Går det ikke an å bruke disse hvis man har polert bilen sin mener du?

(litt trøtt nå ....) :rolleyes:

Er gjerne bare Zalo eller liknende i svampene, og det tar bare knekken på polish og voks mye fortere.

Selv bruker jeg sånn 10pakk med såpet svamper til felger, båten og alt annet enn lakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider