Gå til innhold

kva bilshampoo er best?

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

Er gjerne bare Zalo eller liknende i svampene, og det tar bare knekken på polish og voks mye fortere.

Selv bruker jeg sånn 10pakk med såpet svamper til felger, båten og alt annet enn lakken. :)

Ah oki :)

Dette visste jeg faktisk ikke.

Da ble det plutselig slutt på slike svamper på meg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

har tenkt å vaske bilen snart men kva bilshampoo er best?

Veldig fornøyd med Sonax sin.

Det kommer helt ann på hvor nøye du er, om bilen er polert mye osv osv osv. Det kan være en fordel å bruke en shampoo fra det samme merket som du har polert med.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

parafin er braaaa å vaske med!

(ja det høres dumt ut. NEI det er ikke dumt)

Jo, det er dumt på "ny" lakk.

Ellers funker det som bare juling. Brukte det i dag på balenoen til "svigers". Gnikker hele bilen forsiktig med parafin for å få lakken REN, spyler av med høytrykk, sprayer bilen med avfetting, spyler med høytrykk igjen for å få bort parafinen, og legger på sonax liquid WAX til slutt. Gidder ikke vanlig polish når bilen er vasket med parafin, det er ikke nødvendig.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

'

gnei vekk møff fra felgene en gang med parafin..du nevner at det legger seg igjen et belegg..ja det gjør det så menn, et fettbelegg som suger til seg støv verre en verst..

vil ikke anbefale og vaske bilen med parafin i allefall.

funker fin-fint det, men man bør vaske med noe annet etterpå, og så polere/vokse ... Parafin tar ca. ALT som er i lakken, inkludert alt som måtte være der av polish.

Se forøvrig på disse :

http://www.ascona.no/asfalt

og

http://www.ascona.no/asfalt/borte

Beklager litt store bilder, men bla gjerne gjennom dem, og se hvor vanvittig effektivt det er med parafin.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Biltema sin høytrykkspylershampo jeg.. Fyller opp i såpekoppen på høytrykkspyleren, og går over med svamp når shampoen er lagt på bilen. Funker faktisk bra på min bil....

Renspyler etterpå og tørker med skinnfille. Blir så bra så....

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte autoglym pakken til 200kr. den vart eg veldig fornøyd med. vaska bilen med shampooen som ikkje skumma i det heila tatt:( :( :( :( polerte bilen etterpå med polishen men hadde ikkje på lakkforseglaren. fekk ikkje tid, men bilen blei rein og fin.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

kjøpte autoglym pakken til 200kr. den vart eg veldig fornøyd med. vaska bilen med shampooen som ikkje skumma i det heila tatt:( :( :( :( polerte bilen etterpå med polishen men hadde ikkje på lakkforseglaren. fekk ikkje tid, men bilen blei rein og fin.

Hvordan ser den ut hvis den står i sola og du ser på den fra 30 meter avstand, da?

Satt ute og spiste lunch i går. Utrolig hvor mange som tydeligvis bare har klint på noe polish. Det blir blankt på et vis, men når hele bilen er skjoldete ser det ikke særlig pent ut.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider