Gå til innhold

2 takt's 277cc motor, vil ikke gå opp på turtall

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

En kompis har kjøpt sæ luftputebåt :P VET at dette ikke har med bil å gjøre, men han har problem med motoren.

en 2-takter på 277ccm som ikke går opp på turtall.......

han måtte blåse bensin fram til sylindern med trykkluft og dryppe bensin direkte i sylinderen.

han farter såvidt avgårde og får bare rundt 4.000rpm, mens 11.000rpm er max turtall for motoren.

Feilen ligger trolig i forgasseren, siden denne ikke gir nokk bensin og luft.

Den er renset med trykkluft, men ble ikke bedre.

Hva er feilen da? må flottør kammeret sjekkes?

kansje nåla blokker till for mye av bensinen.

Har noen vært borti lignende ved motorer?

Takker for kloke løsninger og svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står orginalt luftfilter på ?

Forgasseren kan være innstilt for å jobbe under et vist undertrykk fra et luftfilter. Har dere ikke luftfilter på, eller et "trimfilter" må forgasserens dyser justers.

Forgasseren har flere dyser, en tomgangsdyse, fullfarts dyse, mellomdyse...

Disse kan lett bli tettet igjen av skitt. En rengjøring av disse i hht manualen er lurt.

Videre bør lufteskruen justers korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Tviler på at han har skrudd av alle dysene og renset de kanalene med trykkluft.

Det er vell ikke vanlig å skru av alle dyser ved rensing av forgasser med trykkluft?

For når jeg fikk min renset gratis oss et verksted, tok det bare 2 min, så var forgassern ren og pen, og motoren min gikk som bare d.

Ellers er d andre mulige ting som gjør at forgassern ikke får nokk bensin og luft ?

Motoren går som sagt ikke opp på turtall..

Motoren lå under kalesj med lekasje, så tror motoren fikk endel regn vann over seg.

Kan vannet ha gådd i sylinder eller?

Ellers takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider