Gå til innhold

Handle Primera


ArraKiss

Anbefalte innlegg

ny e den nok ikke, regner med at det er import fra japan el australia. GT og SRi har i utgangspunktet samme motor.

SR20De og SR20DE, tar jeg ikke helt feil så skal SR20ve passe rett på.

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. høres jo litt fett ut dette her da! Kan jo fort koste mye, men det går kanskje opp i opp når man uansett har tenkt å modifisere en vanlig motor med porting, grenrør, eksos, filter osv osv osv? Hvor lett tilgjengelig er disse motorene på markedet da?

 

Og dere snakker om en gti-r motor, passer denne rett inn sånn med tanke på motorfester og girkasse også?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ArraKiss

Hmm.. høres jo litt fett ut dette her da! Kan jo fort koste mye, men det går kanskje opp i opp når man uansett har tenkt å modifisere en vanlig motor med porting, grenrør, eksos, filter osv osv osv? Hvor lett tilgjengelig er disse motorene på markedet da?

 

Og dere snakker om en gti-r motor, passer denne rett inn sånn med tanke på motorfester og girkasse også?

 

Girkassa passer rett på men det er visst en bitteliten modifikasjon på motorfestet!(pga turbo) Skal visst være løst på 10 min med en vinkelsliper.....

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... Trålet litt rundt på nett nå, den gti-r er vel ikke den letteste å få tak på?

 

Var inne på en nettside http://www.motorsport-import.no

 

der de skriver: Vi bygger også komplette 2l

SR20DET motorer opp till 550+BHP for hard burning og drifting

 

Hvilken motor er dette? Hvilken bil den sitter i orginalt tenker jeg på... disse gutta må vel kunne gjøre noe med Nissan genrelt!?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ArraKiss

Okei... Trålet litt rundt på nett nå, den gti-r er vel ikke den letteste å få tak på?

 

Var inne på en nettside http://www.motorsport-import.no

 

der de skriver: Vi bygger også komplette 2l

SR20DET motorer opp till 550+BHP for hard burning og drifting

 

Hvilken motor er dette? Hvilken bil den sitter i orginalt tenker jeg på... disse gutta må vel kunne gjøre noe med Nissan genrelt!?

 

En SR20DET blir orginalt levert i S14 og Sunny GTi-R (her til lands), og i en haug med andre modeller i utlandet!!

 

I primera heter motoren SR20De/E (stor E i GT) dvs at primera mangler T i motorbetegnelsen (står for turbo, men det skjønte du vel;) ) Så da klarer dem nok og dra 550 hk ut av en primera motor også!

 

Blokka på en primera og en S14/GTi-R er identiske! Hullene for olje og kjøleveske til turbo er bare plugget igjen, bare returolja fra turbo som må borres opp og gjenges!

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... så disse motorene er SYYKT enkle å "tukle" med da :)

 

Høres lovende ut:)

 

Så om jeg skjønner rett:

 

SRi = SR20De

GT = SR20DE

GTi-R = SR20DET

 

 

Gjelder dette BÅDE p10 og p11 motorene??

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ArraKiss

Aha... så disse motorene er SYYKT enkle å "tukle" med da :)

 

Høres lovende ut:)

 

Så om jeg skjønner rett:

 

SRi = SR20De

GT = SR20DE

GTi-R = SR20DET

 

 

Gjelder dette BÅDE p10 og p11 motorene??

 

Egentlig ikke så vanskelig nei.... Bare man veit hva man gjør!!

 

Motor-betegnelsene gjelder både p10 og p11 ja!!

 

SR20Di = den første SR20 motoren, 115hk, i P10 bl.a.

 

SR20De (med liten 'e') = den neste SR20 motoren, først med 125hk, så økte de effekten i den første P11'n til 130hk, så økte de effekten ytterligere en gang i den sisste P11'n til 140hk.

 

SR20DE (med stor 'E') = Den så kalte 'GT-motoren'. I P10 og P11 GT hadde denne 150hk, mens i Almera GTI N15 hadde SR20DE motoren 143hk. Er ikke sikker på effekten på SR20DE motoren i Sunny GTI og 100NX GTI, men mener den da har 150hk der også.

 

SR20DET = turbo-verson. Sitter i S14 og Sunny GTI-R N14 bl.a. Den har lavere komp. enn suge-motorene (andre stempler, og mulig andre råder og veiv). Ventiler er like, men kammen har andre tider/løft. SR20DET motoren i S14 har 'fordeleren' på siden, derfor er selve toppen forsjellig fra andre SR20 motorer.

 

SR20DE motoren tåler turbotrykk på 0,6 bar over lengre tid. De fleste har vel gitt seg ved ca 210hk, da dysene ikke klarer å gi mer bensin for flere hester + att de fleste syns det går bra nok da? (P10 veier 'kun' ca 1200kg. Har ikke sittet på, men hørt att det går no jævlig, men allt er vel relatift!)

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Hmmm..jeg trodde Nissan gikk over til bare ordentlig injection jeg..

Men de kjørte single-point i P11 også ja..

 

Nei da har du nok misforstått litt......

P11 blir kun levert med SR20De/E (og GA16De)

 

Kun de første P10 (91-93) som ble levert med Di!!

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, jeg lurer jo fortsatt på å kjøpe meg Primera iløpet av vinteren. Men valget er ikke like lett. Leste om Nissan Primera 2,0 CVT Sport som virket fristende med priser under 200k er det kanskje et gromt valg i forhold til en 98++ mod GT som ligger å vaker rundt 150K....!? Eller hva menner primera folket om det... noen som har kjørt CVT'n? Og evt GT'n (p11) som kan sammenlikne dem.. Uansett, Primera blir det iløpet av vinteren en gang.. må bare kvitte meg med my four rings først.. :D

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår