P11 Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 ny e den nok ikke, regner med at det er import fra japan el australia. GT og SRi har i utgangspunktet samme motor. SR20De og SR20DE, tar jeg ikke helt feil så skal SR20ve passe rett på. Siter VW golf V 1.9TDi Sportline-05 x BMW 320d-01 x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.) x Nissan Primera "gt"-98 x Nissan Sunny 1.4lx-92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hvis du skal putte inn en SR20VE trenger du : motor , ledningsnett og styre-enhet!! Girkasse og motorfester passer rett på!! Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hmm.. høres jo litt fett ut dette her da! Kan jo fort koste mye, men det går kanskje opp i opp når man uansett har tenkt å modifisere en vanlig motor med porting, grenrør, eksos, filter osv osv osv? Hvor lett tilgjengelig er disse motorene på markedet da? Og dere snakker om en gti-r motor, passer denne rett inn sånn med tanke på motorfester og girkasse også? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by ArraKiss Hmm.. høres jo litt fett ut dette her da! Kan jo fort koste mye, men det går kanskje opp i opp når man uansett har tenkt å modifisere en vanlig motor med porting, grenrør, eksos, filter osv osv osv? Hvor lett tilgjengelig er disse motorene på markedet da? Og dere snakker om en gti-r motor, passer denne rett inn sånn med tanke på motorfester og girkasse også? Girkassa passer rett på men det er visst en bitteliten modifikasjon på motorfestet!(pga turbo) Skal visst være løst på 10 min med en vinkelsliper..... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Okei... Trålet litt rundt på nett nå, den gti-r er vel ikke den letteste å få tak på? Var inne på en nettside http://www.motorsport-import.no der de skriver: Vi bygger også komplette 2l SR20DET motorer opp till 550+BHP for hard burning og drifting Hvilken motor er dette? Hvilken bil den sitter i orginalt tenker jeg på... disse gutta må vel kunne gjøre noe med Nissan genrelt!? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Nå fant jeg faktisk en side som tar for seg motorbyttet i praksis oxo.. baller på seg dette her :D http://www.nissanperformancemag.com/installs/sr20ve/ Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Blir mye prating med meg selv her menne... sånn er det når man har null peil.. Heter Primera SRi og GT det samme i Usa? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by ArraKiss Blir mye prating med meg selv her menne... sånn er det når man har null peil.. Heter Primera SRi og GT det samme i Usa? I USA heter Nissan Primera Infiniti G20 og blir kun levert med 2,0 Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by ArraKiss Okei... Trålet litt rundt på nett nå, den gti-r er vel ikke den letteste å få tak på? Var inne på en nettside http://www.motorsport-import.no der de skriver: Vi bygger også komplette 2l SR20DET motorer opp till 550+BHP for hard burning og drifting Hvilken motor er dette? Hvilken bil den sitter i orginalt tenker jeg på... disse gutta må vel kunne gjøre noe med Nissan genrelt!? En SR20DET blir orginalt levert i S14 og Sunny GTi-R (her til lands), og i en haug med andre modeller i utlandet!! I primera heter motoren SR20De/E (stor E i GT) dvs at primera mangler T i motorbetegnelsen (står for turbo, men det skjønte du vel;) ) Så da klarer dem nok og dra 550 hk ut av en primera motor også! Blokka på en primera og en S14/GTi-R er identiske! Hullene for olje og kjøleveske til turbo er bare plugget igjen, bare returolja fra turbo som må borres opp og gjenges! Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Aha... så disse motorene er SYYKT enkle å "tukle" med da :) Høres lovende ut:) Så om jeg skjønner rett: SRi = SR20De GT = SR20DE GTi-R = SR20DET Gjelder dette BÅDE p10 og p11 motorene?? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by ArraKiss Aha... så disse motorene er SYYKT enkle å "tukle" med da :) Høres lovende ut:) Så om jeg skjønner rett: SRi = SR20De GT = SR20DE GTi-R = SR20DET Gjelder dette BÅDE p10 og p11 motorene?? Egentlig ikke så vanskelig nei.... Bare man veit hva man gjør!! Motor-betegnelsene gjelder både p10 og p11 ja!! SR20Di = den første SR20 motoren, 115hk, i P10 bl.a. SR20De (med liten 'e') = den neste SR20 motoren, først med 125hk, så økte de effekten i den første P11'n til 130hk, så økte de effekten ytterligere en gang i den sisste P11'n til 140hk. SR20DE (med stor 'E') = Den så kalte 'GT-motoren'. I P10 og P11 GT hadde denne 150hk, mens i Almera GTI N15 hadde SR20DE motoren 143hk. Er ikke sikker på effekten på SR20DE motoren i Sunny GTI og 100NX GTI, men mener den da har 150hk der også. SR20DET = turbo-verson. Sitter i S14 og Sunny GTI-R N14 bl.a. Den har lavere komp. enn suge-motorene (andre stempler, og mulig andre råder og veiv). Ventiler er like, men kammen har andre tider/løft. SR20DET motoren i S14 har 'fordeleren' på siden, derfor er selve toppen forsjellig fra andre SR20 motorer. SR20DE motoren tåler turbotrykk på 0,6 bar over lengre tid. De fleste har vel gitt seg ved ca 210hk, da dysene ikke klarer å gi mer bensin for flere hester + att de fleste syns det går bra nok da? (P10 veier 'kun' ca 1200kg. Har ikke sittet på, men hørt att det går no jævlig, men allt er vel relatift!) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Hmmm..jeg trodde Nissan gikk over til bare ordentlig injection jeg.. Men de kjørte single-point i P11 også ja.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by Dulle Hmmm..jeg trodde Nissan gikk over til bare ordentlig injection jeg.. Men de kjørte single-point i P11 også ja.. Nei da har du nok misforstått litt...... P11 blir kun levert med SR20De/E (og GA16De) Kun de første P10 (91-93) som ble levert med Di!! Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Ja, jeg lurer jo fortsatt på å kjøpe meg Primera iløpet av vinteren. Men valget er ikke like lett. Leste om Nissan Primera 2,0 CVT Sport som virket fristende med priser under 200k er det kanskje et gromt valg i forhold til en 98++ mod GT som ligger å vaker rundt 150K....!? Eller hva menner primera folket om det... noen som har kjørt CVT'n? Og evt GT'n (p11) som kan sammenlikne dem.. Uansett, Primera blir det iløpet av vinteren en gang.. må bare kvitte meg med my four rings først.. :D Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Fra Auda til Primera.. jøss endelig en av disse tyskergutta som har litt vett i hodet jo ;) Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.