Gå til innhold

startproblemer---gti16v

Ranger emnet


vwgti16v

Anbefalte innlegg

halla

har enda et problem med faenskapet, den starter ikkje

og jadda, der er gnist og jadda der er bensin......

skifta coil, fordeler, tenningsmodul......

fordeler hjalp å skifte da, var ikkje gnist før da hallgivern der var ødeagte ledninger på........

men problemet er, der er gnist og bensin og enda starter den ikkje, har prøvd med startgass og.....

prøve nye tennplugger (selv om eg bare har kjørt 30mil med dei eg har nå....)???

flere tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2gti16V

den starter ikkje

og jadda, der er gnist og jadda der er bensin......

 

Men det er TRE ting en motor må ha for å gå.....

Den tredje er KOMPRESSJON!!! Har du det???

Kan hende motoren din blåser forbrenningstrykk ut en eller

annen plass som er lettere enn å skyve ned stempla.

Kan være utette ventiler, stempelringer, toppakning eller en

kombinasjon som gjør det......

 

En annen mulighet er at det ikke er nok fres i starter'n din....

Har du sjekka om den virker 100%??

 

lykke til ;)

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

 

Men det er TRE ting en motor må ha for å gå.....

Den tredje er KOMPRESSJON!!! Har du det???

Kan hende motoren din blåser forbrenningstrykk ut en eller

annen plass som er lettere enn å skyve ned stempla.

Kan være utette ventiler, stempelringer, toppakning eller en

kombinasjon som gjør det......

lykke til ;)

 

var jo ute og rallet med den kvelden før....25mil....

parkerte den og den sto til dagern derpå.....

starter den og den fjusket litt(ingen turteller) fjusket i en 10sekund før den stoppet....da var der bare gnist av og til!

skiftet fordelern og nå er der gnist om bare fy.....

 

og jeje, startern er heilt ny! har og aldri vert problem med å starte den før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mulig og da blir der veldig lite liv, gjorde dette en gang, klødde meg lenge i nakke før jeg fant ut hva som var gale

virket bare som om der ikke var liv

still den til ödp merke eller hva det heter, og still fordeleren til ca 1 i tenningsrekkefølgen

 

hmmmm, nå har jo jeg 8v da, det har vel en god del å si, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2gti16V

det er umulig å montere fordeler feil??

180grader feil tenning?

Ja, det går an. Og det som skjer da er at den kanskje tenner på

et tidspunkt der ventilene ikke er lukket. ergo:ingen kompressjon!

 

Ta av fordelerlokket og se på rotoren hvor den peker, og sørg for

at den pluggledninga går til den sylinder'n som er i vekslingen

kompesjonstakt/tenningstakt. Fordi det kan hendt den går til

en sylinder som er mellom eksos-/innsugstakt og da er alle 4

ventilene åpen! ikke mye komp. da nei....:D

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

Ja, det går an. Og det som skjer da er at den kanskje tenner på

et tidspunkt der ventilene ikke er lukket. ergo:ingen kompressjon!

 

Ta av fordelerlokket og se på rotoren hvor den peker, og sørg for

at den pluggledninga går til den sylinder'n som er i vekslingen

kompesjonstakt/tenningstakt. Fordi det kan hendt den går til

en sylinder som er mellom eksos-/innsugstakt og da er alle 4

ventilene åpen! ikke mye komp. da nei....:D

 

satan, kan nokken tegne opp hvor rotor skal stå henst? og hvilken sylinder som blir riktig når dritten er stilt inn etter merke på kamhjulet??

 

skal aldri vere enkelt å skifte ting hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det eksploderte i luftfilterboksa når eg endelig fikk den til å tenne....en jævla eksplosjon, den 80år gamle tunghørte naboen trudde det var atombombe nedslag i hagen:D

 

men faen, er tenning som er heilt på jorde her eller?må jo vere en grunn til det smeller i luft filter boksen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si at jeg faktisk har vært borti at ei dyse plutselig klikka loko, bilen min gikk plutselig bare på 3 sylindre...

 

Helt egentlig så er vell ikke dyserensing noe som man burde gjøre selv, ettersom jeg har hørt.. ømfintlige greier det der.

 

Uansett jeg spraya en dusj med lynol på dysa, lot det virke en liten stund, så blåste jeg forsiktig med trykk luft. Jeg dusja så på litt mere lynol og tok en q-tips og tørka yderst forsiktig, litt mere lynol og så blåste jeg med trykkluft.

 

Når jeg skulle se hvordan strålen så ut, så så den helt jævlig ut, kom ikke i dusj form slik som den FAKTISK gjorde før jeg rensa den, (!! MERKELIG, JA) , men uansett, jeg satte i dysa og bilen startet og gikk som en klokke.

 

Det hører med til historien at jeg ringte å bestilte ny dyse dagen etterpå, skal ikke være noe tull med dysene mine nei;) Så den ble bytta:)

 

Var bare det jeg skulle si! Lykke til

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår