Gå til innhold

Trenger tips om prog. til editering av valgte scener

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Harddisken begynner å bli temmelig stappet nå.

Ser etter et program der en kan klippe ut scener en vil beholde fra en mpg./avi. fil. Altså hvis jeg har et biltreff-film, der det nesten bare er prat først og jeg vil klippe det vekk, hvilken program bør jeg bruke da?

Har en WinXP på en 2200+ AMD/ 256MB RAM maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

problemet med å klippe ut fra allerede komprimerte filmer er at du da må komprimere de igjen, og dermed blir det elendig kvalitet.

De må ikke komprimeres på nytt.

For å klippe mpeg bruker du Tmpgenc. Velg File > Mpeg Tools > Merge & Cut > Add (fil) > Edit. Merk så av begynnelse og slutt og velg Output.

Signalstrømmen forblir uendret.

For å klippe avi bruker du Virtualdub. Velg File > Open Video File.

Velg Video > Direct Stream Copy.

Merk av for begynnelse og slutt, gå inn i File og velg Save as AVI.

Signalstrømmen forblir uendret.

Se til at du har en bra codecpakke, som for eksempel Kazaa Lite Mega Codec Pack, slik at dine forskjellige videofiler og programmer er kompatible.

Ellers finner du mange gode tips her: http://www.videohelp.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evnt kjøp deg en dvd brenner som jeg har gjort.. får en god del film på en dvd plate gitt ;)

dvd brenneren jeg kjøpte brenner 8x og kosta 639 kroner.. så koster det deg toppen 250 kroner for 25 plater

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider