Gå til innhold

Rustfjerning og beautification av hvit bil

Ranger emnet


Mentos

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mentos

Gjorde det sjakktrekket og kjøpe meg helt hvit bil. (For dere som lurer så heva jeg kjøpet på GTI'en jeg snakka om i tråden "Skfite av råder" ettersom han hadde røykt i bilen) Bilder finner dere i media forum->kid a's tipstråd :)

 

Bilen er 12 år gammel men forholdsvis godt tatt vare på syns jeg, men den har selvfølgelig sine skader. Det jeg vil gjøre er å prøve mitt beste for å fjerne de.

 

Jeg hadde begynt å grine hvis jeg fant min 14 år gamle bil sånn..

 

Det so mer viktig når du tar rust, er at ALT må bort. Dette er ikke lett å få til med stålbørste / sandpapir, da du må slipe ned alt rundt rusta for å komme dypt nok til å ta alt sammen. Her er det kun en ting som gjelder, og det er sandblåsing. (forutsatt at du ikke har tenkt å skrote bilen om et par år, da. Da er det jo bare å gi faen)

 

Sandblås der det ruster. Vask med rødsprit eller noe, og ha på brunox før du begynner med neste flekk.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mentos

Supert! Jeg gleder meg. Var på Torshow Bilrequisita og kjøpte 2 ark med pussepapir, en sånn børste-sak som man putter på drillen og en sprayflaske Brunox samt en wunderbaum ;) Noe mer jeg trenger nå? Skal jeg ha noe oppå brunoxen? Den skal brukes slik at man pusser til man ser metallet og så fører man det på, right? Then what?

 

Nei, du skal pusse til du _KUN_ ser metall. Ikke en eneste bitteliten svart / brun flekk

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mentos

takk for tipset HotRod. Hva gjør jeg for å jevne ut merkene etter maskeringstapen? Tok av tapen på bakfangeren i dag morges og det ser ut som om det er lagt en hvit tape over såret. Tenkte pussepapir, men er redd jeg skader lakken rundt. Polering av no slag? Skal ta bilder og lakke resten senere i kveld. Tips til lakking mottas med ekstrem takk.

 

Poleringsmaskin og litt rubbing fikser "kanten". Det kan også være en fordel å rubbe hele bilen for å få tilbake "orginal"fargen hvis du bruker lakk ut fra fargekode.

Den gamle lakken er vanligvis noe mørkere, hvis den ikke er godt behandlet, og da blir det forskjeller. Disse får du gjerne så godt som bort ved å rubbe gammel lakk.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mentos

au da... tok på sparkel og no "herder" greie som fulgte med. Nuvel, det duger til neste lørdag håper jeg. Får kjøpe mer lakk og brunox da. Sikkert det som har gjort at forrige eierens omgang ble mislykket.

 

Faen hvor jeg hater salting av veier. Mye understellsrust. Hvor mye koster det å tektylbehandle understellet? Det er vel det mest effektive mot understellsrust?

 

Det bør du holde deg unna hvis ikke bilen din er 100% rustfri under. Tectyl er tett, og sørger for at steinsprut ikke lager hull inn til metallet, men det er ikke noe "antirust", så rust som blir begravet av tectyl fortsetter å ødelegge bilen din, uten at du ser det.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår