cypherus Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Noen som har peiling på hvordan det er når du kapper fjørene på en orginal 3'er Golf? Har allerede kappet 2 runder foran, men fikk litt dårlig tid, så vi rakk ikke kappe bak! Men fikk høre i går at hvis jeg kappet bak holdt det maks ei uke.. fordi demperene var for lange.. stemmer dette? Har tenkt å kjøpe senkesett uansett, så det er bare midlertidlig.. Siter 1996 BMW 728i 1992 BMW 318is / Full Rieger (Stjålet) 1992 Golf GL (Solgt) 1986 Golf GTI (Vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Vel, de orginale demperne skal vel tåle 40senk! Dessuten, å kappe fjærer er ikke akkurat trygt, bilen blir litt uberegnelig, itillegg er det ikke lov. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Kommer helt ann på hvor mye du senker og hvor gamle demperene er. Man kan senke ca 30-40mm uten å skifte dempere, men med økt slitasje på demperene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 ikke kapp...anbefales ikke..kappet på min gamle golf 2 fordi jeg bestilte 4 nye dempere og fjærer men fikk bare bak..kappet dem foran inntil videre..tok ca .1 mnd så stakk korden UT av dekkene...slitte som faen..enorm slitasje på dekkene. + som det blir sagt, demperene kankskje ikke er ment å tåle senkefjører og dermed øker slitasjen der. MEN husk uansett...ta en sjekk på hjulstillingen din..det gjorde ikke jeg... og dermed blei det skeiv hjulstilling. det som forårsaker slitasjen så jævli... bilen hopper og litt med kappede fjærer og orginale dempere.. ligger ikke akkurat godt på veien nei... sats på org. senkefjører og dempere...real sport KW, KONI ,OHLINS + + good shit all around Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 I noen ekstreme tilfeller der en "kjøper senkesett" fra Black&Decker, kan fjæra vri seg eller hoppe ut av fjærskåla. Ikke anbefalt i det hele tatt! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Originally posted by rairai Altså.. Dekka dine blir slitt fordi du justerer dekket feil. Har ikke noe med å kappe en fjør å gjøre. Hjulspissinga kan jo bli på tryne når man skrur av dempere og slikt. Min spissa ihvertfall ganske mye etter senkinga. Hva mener du med justere dekket? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Altså, når du senker vil en uansett oppleve å få positiv eller negativ camber, dvs at dekka enten skrår inn eller ut. Man må selvfølgelig justere dekktrykk, men det gjelder uansett om enn har senket eller ikke! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colour Jobb Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Originally posted by rairai De er kappet litt forskjellig, den med meste er 40mm fjører som er kappa ca 4, 5 ringer av. Kjørt sånn i ca 1år og ingen problem. KONI/KW dempere på dissa bilene imstupid Kappe fjærer og Koni/KW dempere..... Trodde de som Black 'n Dekker senket bilen sin gjorde det pga 1000 lappen de ikke har som det koster for et senkesett. Ja jeg vet det finnes dyrere og. Koni/KW dempere koster jo litt penger. Det her blir som å låne penger for å kjøpe bil, men ikke hå råd til bensin på grunn av avdragene..... Er det noen som kan fortelle meg den utrolige fordelen det er med å kappe fjærer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Originally posted by Colour Jobb Er det noen som kan fortelle meg den utrolige fordelen det er med å kappe fjærer?? De koselige lydene du hører fra understellet, samt de morsomme kjøre egenskapene er verdt alt arbeidet:rolleyes: Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Originally posted by Colour Jobb imstupid Kappe fjærer og Koni/KW dempere..... Trodde de som Black 'n Dekker senket bilen sin gjorde det pga 1000 lappen de ikke har som det koster for et senkesett. Ja jeg vet det finnes dyrere og. Koni/KW dempere koster jo litt penger. Det her blir som å låne penger for å kjøpe bil, men ikke hå råd til bensin på grunn av avdragene..... Er det noen som kan fortelle meg den utrolige fordelen det er med å kappe fjærer?? hahah helt enig, høres messom litt snålt ut.. men smartingene som kapper får i alle fall en ting.. justerbart.. dog bare en vei :D nei faen hell gutter kappa fjører høre hjeme på slitne 240'r og sierra'r.. ikke på noe deilig tysk nazi stål.. Vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 jeg fatter ikke at dere har baller til å i offentlighet spørre om hvordan man kapper fjører.... DONT YOU HAVE ANY DIGNITY!!! Kjøp deg senkefjører you moran. Ikke rart det er jævli strenge krav til eu godkjenning når folk skal kjøre rundt med shabby style biler.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colour Jobb Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 LER rått av hvor tullete man kan være........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg