Gå til innhold

305x28mm skiver og brembo calipere billig til golf 2!!!

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

Badger5 Ltd can now offer on a limited supply basis a Superbly Priced, amazing Brembo 4-Pot caliper disk and brake upgrade to owners of Seat Ibiza Cupras and Golf 2 derivatives. This upgrade kit comprises a Pair of 305x28 disks, Caliper Carriers, Brembo 4-Pot calipers, pads, hydraulic hoses (call to confirm spec)and all associated mounting hardware and instructions. Minimum wheel diameter requirement is 7"x16" ET35, 4x100. Call for latest prices from £450 forthe complete kit + carriage.

brembo-caliper-4.jpg

 

dette er samme bremsene som sitter på de nye seat ibiza cupra R bilene..

bolter rett på golf 2(alle de som fra før av har 256mm skiver eller større) de med 239mm må bytte spindel osv(ikke så vrient, jeg har gjort det på min i forbindelse med G60 bremsebyttet..

 

Greenrallye? noe for deg? må jo kunne stoppe brakka til sommern også..

 

link til firmaet som selger.. http://www.badger5.co.uk/ (kan sikker få seat forhandler til å ta inn de du trenger og da, sikkert noe dyrere)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nitewlkr

Må ha det..... bare må ha det...

Noen flere som skal,får sikkert billigere frakt dersom vi bestiller flere

greenrallye og corradoboy... dere må ha nye bremser:D

 

Jeg vil også ha nye bremser...hapyhappy

 

Litt usikker på om jeg har 239 eller 256 mm men...helpme

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har en eldre enn 88 så er det mest sannsynlig 239mm

16V er levert med begge deler så da må du evt sjekke chassisnr så er det sikkert en smal sak å se det i ETKA

Jeg har 239mm så jeg surfer rundt etter corrado skrot i sverige slik at jeg får byttet til skiver bak+280mm foran

det får holde inntil videre

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bruke sen 80 tidlig 90 passat spindler... passer rett på

 

det gjorde jeg ved ombygging til 280mm

 

delene som trengs

 

feks 91modell passat spindel (alle kan brukes, da alle passatene har 256mm skiver) . jeg tok fra en 8v 2.0 stv. splines på 16v aksel passer rett i navet..

 

nedre bærekule fra 90modell golf (19mm mot spindel istedenfor 17 som på de gamle) . denne trengs for å få på passat spindel.

 

corrado eller golf G60 caliper, med ramme.

 

byttet til bremseskjold fra golf G60 også jeg da. ser litt annerledes ut., dessuten så var de gamle passatdelene rustne.

 

golf G60 skiver.

 

bremseslange til Golf G60.

 

Fikk også byttet lager i spindel når jeg først var i gang(kjøpte lager til samme modell passat jeg hentet spindel fra.)

 

karen bak disken på mekonomen lurte litt hvs jeg skulle med deler fra såpass forskjellige biler da :)

 

hele greiene er da byggesett, og tok ca tre timer å bytte på begge sider, når spindel med skive og bærekule +caliper var montert sammen på forhånd...

 

kjører med standard mekonomen klosser og skiver, og har enda ikke klart å tvinge fram fading, på gate eller bane...

 

 

VERDT ALLE PENGA DET KOSTA..

lykke til..

noe mer noen lurer på?

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

VERDT ALLE PENGA DET KOSTA..

lykke til..

noe mer noen lurer på?

 

Ser ut som det blir denne løsningen på meg også..

Hvor mye kom det på totalt?

Evt. eksklusiv mekonomen skiver/klosser.

Har tenkt å kjøpe Black Diamond/EBC eller lignende.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at de greiene jeg satte på ble helrenovert først da :) gjør det skikkelig med en gang

 

nye lager, kuler, bolter, bremseskjold osv..

 

200 for spindler. tror det var 180 kr per lager(en kompis bytta dem for meg). et par hundrelapper for bremseskjold. husker ikke hva kulene kosta. 600 for calipere(godt brukt). noen få kroner for repset til caliper. bytta alle tetninger osv i samme slengen. pluss caliperlakk da :)

 

+skiver å klosser

 

man kan seff ta komplett fra høggen. men jeg fant ikke no når jeg sku bytte.. dessuten liker jeg å vite at alt er nytt å fint når jeg først driver med sånt.

mye lettere å bytte delene når man har alt løst, enn etter at de sitter på bilen

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår