Gå til innhold

305x28mm skiver og brembo calipere billig til golf 2!!!

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

Originally posted by hfracing

husk at de greiene jeg satte på ble helrenovert først da :) gjør det skikkelig med en gang

 

nye lager, kuler, bolter, bremseskjold osv..

 

200 for spindler. tror det var 180 kr per lager(en kompis bytta dem for meg). et par hundrelapper for bremseskjold. husker ikke hva kulene kosta. 600 for calipere(godt brukt). noen få kroner for repset til caliper. bytta alle tetninger osv i samme slengen. pluss caliperlakk da :)

 

+skiver å klosser

 

man kan seff ta komplett fra høggen. men jeg fant ikke no når jeg sku bytte.. dessuten liker jeg å vite at alt er nytt å fint når jeg først driver med sånt.

mye lettere å bytte delene når man har alt løst, enn etter at de sitter på bilen

 

Henter en komplett forstilling også selvsagt plukke til biter og renovere alt først... kan jo like godt bytte alle lager osv når man først har det i deler.Hvor kjøpte du spindler?

nesten ingen norske høggere med G60 deler...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nitewlkr

 

kommer ann på hva du skal ha:D

er litt kronglete å søke når man ikke kjenner til svenske betegnelsen på delene..

er det snakk om skive ombygging til golf for deg og??

 

jepp.. også er d sinnsyklt vanskelig å få tak i spnt brukt i norge

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

mener spindel ja.. Du gidder ikke si ifra hvis du finner flere da.. vi kunne kanskje bestilt sammen eller.no.. billigere frakt :D

 

Fikk pris fra en svensk hugger nå...

5000 (svenske)for komplette G60 bremser rundt hele bilen :=)

jeg stikker til sweden....

har en som hadde spindler og skiver men ikke calippers

han skulle ha 650 svenske pr side...

send meg en pm så kan du få mailen fra han..

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter da? Std, drilled, grooved eller drilled and grooved? Std type klosser eller fast road?

 

Du trenger både klosser og skiver når du bytter skiver.

 

Eller mener du komplett det du trenger for å sette på G60 bremser?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Hva er du ute etter da? Std, drilled, grooved eller drilled and grooved? Std type klosser eller fast road?

 

Du trenger både klosser og skiver når du bytter skiver.

 

Eller mener du komplett det du trenger for å sette på G60 bremser?

 

Er ute etter skiver/klosser som funger bra til vanlig kjøring og tåler banekjøring. Hva har Brembo til G60 da?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan Brembo's vanlige skiver er. Det jeg har best erfaring med er Mintex M1144 sammen med OMP skiver. Funket veldig bra til vanlig og sinnsykt bra på bane. Til mer du sto på bremsene til bedre funket de. Da kjørte jeg bare med 50 hk, men dog.....

 

Nå kjører jeg med helt glatte skiver (biltema faktisk) og Ferrodo DS2000 fast road klosser. Det funker helt fint med en 4-5 runder i slengen på Våler banen med venstrefots bremsing hele veien. Synes dog at Ferrodo ikke er like bra som Mintex. Lurer litt på å prøve Nordmann skiver og Mintex klosser neste gang. Har allerede klossene, men de er til større bremser som ikke har kommet på enda. Nordman kan du få i både glatte, borra, slitsa og kombi.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke no poeng å lete land å strand rundt etter G60 spindler når alle sene 80talls/tidlig 90talls passater har de samme spindlene..

 

sålenge de er 4bolt(ikke vr6) så passer alt sammen rett på..

 

jeg kjører forresten på mekonomen skiver(tror det var brembo erstatningskiver, like som orginale), og billigrælklosser fra mekonomen. kjørte feks 8 runder om gangen på våler, men dekka gir seg før bremsene begynner å slite..

skal man satse kan man jo ha klosser som tåler mer juling, men ellers så er det ikke no problem(ikke med min bil og 140hester ihvertfall)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å hente komplette spindler fra sverige når det koster mindre enn i norge...

spindlene er ikke det som er dyrt,det er calippere som koster:)

eller hur?

du skrev noe om bære kule som var forskjellig eller?

er det bare på de "gamle" bærearmene man må bytte de eller?

etter 88 er det jo andre "forsterkede" bærebruer...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*

Like greit å hente komplette spindler fra sverige når det koster mindre enn i norge...

spindlene er ikke det som er dyrt,det er calippere som koster

eller hur?

du skrev noe om bære kule som var forskjellig eller?

er det bare på de "gamle" bærearmene man må bytte de eller?

etter 88 er det jo andre "forsterkede" bærebruer...

*

 

fikk det meste skikkelig billig her jeg da.. 200 for to spindler(snill høgger), og 600 for to calipere(pluss lakk og repset da ;) ).

 

alle golfer FØR 88 som skal ha større bremser enn 239mm mø ha nedre bærekule fra feks 89modell golf 2.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår