Gå til innhold

Volvo Turbomotorer

Ranger emnet


holand

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

B230FT som satt i turbo+ utgaven av 940 har rundt 190 hk.

ellers har B230ET 182hk og b23et 173hk.

Alle motorene er lette å trimme litt..

Bytte chip, justere opp ladetrykke litt, så har man fått endel mer hk og nm billigt.

Alle volvomotorene tåler det til visse grenser, men skal man ha mer, må man bruke mye penger, og da er f.eks ikke b230et noe å satse på. så.. Intill 400hk kan man fint bruke b23et, hvis man bare overhaler den og vektjusterer og polerer litt, samt betongfyller og kjører den uten tenningsbank, så skal den holde greit en stund. Skal man ha betydelig mer enn det, er vel b230FT 94- /FK å foretrekke. Bunndelen i denne motoren er ikke like god som b23et bunnen, men selve blokka er sterkere.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne motoren ?

 

240 tic motoren er totalt overhalet, det er skiftet alt som heter for

pakninger og sim riger og lager på motorn inklusiv pakninger.det er en b21et blokk som er brukt og b23 freset topp og et 940 inj.sys m/chip...

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei motor den, men freset topp?????

Mener du portet, og hvilken B23 kommer toppen fra?

 

Har en liten oversikt over motorer på siden min -Klikk Her-

940 sprutet spruter til ca 200-220 hk på en 230ft med chip hvis det er version 2.4.

 

Hvilken pris er det du skulle gi for motoren Holand?

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i underkant av 20.000,- for hele bilen.

 

Mer fakta:

 

eneste bilen mangler før godkj. er en turbo..ellers så er det påmont. stabstag gule stillbare koni dempere framme og et nytt 60/40 senkesett med tuv papir.

3"rustfritt eksosannlegg..ny popoffventil.nytt trimluftfilter.nye vinter dekk på 15"felg.. r sport intr, ++++ har i grunn skiftet snart alt som går ann og skifte..rust, er kanskje noen småflekker på skjermen. veldig lite rust sånn ellers, det er også alarm på bilen, +servostyring.

 

Det var det som sto i mailen.

 

Så sendte han meg mail senere og skreiv dette:

 

bilen går billigere vist rask handel, fremdeles interisert? fann ut at

turboen er bare dårlig, men det er ventiltetningene som er gåen,,koster bare 20 kr stk.

 

Siden jeg har 0 peil og dette blir min første bil så lurer jeg på den er verdt dette. Dersom den må ha ny turbo så koster jo det en del..overhaling av den gamle koster vell ikke det samme som en pose smågodt heller ?

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Turbo til bilen er ikke så jævlig dyr. Får den sikkert til 2-3000 kr hvis det er en standard Turbo.

 

Ventiltettingene er litt mer vriene hvis du ikke har vært borti det før. Du må ta av toppen, ta av cam`en, ta av ventilene og ta ut de gamle tettingene.

Er litt jobb med det....

 

Ellers syntes jeg ikke det er så gale pris for den. By han 15000 for den.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 240 er en grei bil som første bil... Den er lett og skru på og det er plenty med billige deler til dem. Det er en sikker bil men som kan bruke litt bensin.

 

 

Sjekk forsikring på bilen før du kjøper den, sånn at du ikke får deg en overaskelse.

For 25000,- får du vel en grei 240

 

 

Søk f.eks på "240 turbo" på www.kelkoo.no . (Helt øverst på siden er søkeluken)

Det er plenty av dem der :)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgassere er tørste...

 

Den beste rødblokk motoren er etter min mening B230FT fra 1993 og utover, men denne kom ikke i 240.

 

B230ET er en grei motor med 180 HK orginalt.

B23ET er vel også grei :)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår