Gå til innhold

Volvo Turbomotorer

Ranger emnet


holand

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by holand

blir ikke noe av den bilen, vil ha en motor som jeg kan trimme og ha det litt morsomt med i senere anledninger.

 

får bare leite videre, ekke så mange 240 TIC til salgs nå for tiden, hvertfall etter hva jeg har erfart :(

 

 

Sjekk her -Link-

 

Mange 240 turbo`er der!

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

De som er røde er rekke 4ere og de hvite er 5 eller 6sylindra.

 

...så sant de ikke er svarte 4'ere og kommer fra SPM med mulighet for over 3 liters volum med marineveiv.. ;) :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Ikke frist oss! De motorene den mannen skrur sammen er brutale.

 

Jeg vet...ultimat sleeper. Rødlakkert svartblokk,rundt 3 liter sylindervolum,Spm to-pluggers topper med noe slags deksel for å skjule de ekstra pluggene,og 100 hk gass på topp,da også selvfølgelig gjemt under nevnte deksel... "Denna? Neeei...den er HELT orginal denna...bare se....skal vi race?" :D:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sten Parner Motor i Sverige har støpt aluminiumskopier av B23'en med løse sylinderkasetter...tåler alt. Med spesialveiv (stroker) kan man få over 3 liters volum i en 2.3-lookalike.. :)

Han har også laget topper med doble plugger/bedre flow/bedre forbrenningskammer/etc....i kombinasjon er de en monster-"2.3".. :D

Borti 280hk som N/A-motor på vanlig 98,mener jeg det var snakk om...hvis det ikke var mer. Klør det i finga..??? :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Borti 280hk som N/A-motor på vanlig 98,mener jeg det var snakk om...hvis det ikke var mer. Klør det i finga..??? :D

Får håpe disse vanvittig-motorene holdes nede på fornuftig turtall. Opp mot 11 centimeter slaglengde sørger for sinnsyk stempelhastighet, og stor borring gir store stempler og dermed en god del vekt. Det skal mere til for å aksellerere/bremse et 600 grams stempel iforhold til et 400 grams. Det er selvfølgelig en stor fordel med så lette stempler som mulig. Men nå bruker vel ikke den mannen hvilke som helst råder, og antakeligvis Billet-veiv. Slemme motorer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Får håpe disse vanvittig-motorene holdes nede på fornuftig turtall. Opp mot 11 centimeter slaglengde sørger for sinnsyk stempelhastighet, og stor borring gir store stempler og dermed en god del vekt. Det skal mere til for å aksellerere/bremse et 600 grams stempel iforhold til et 400 grams. Det er selvfølgelig en stor fordel med så lette stempler som mulig. Men nå bruker vel ikke den mannen hvilke som helst råder, og antakeligvis Billet-veiv. Slemme motorer uansett.

 

Jepp...en versjon med 104mm slaglengde varver 8000....regn litt stempelhastighet på den du... ;)

 

Rådene er hans eget design....lages av American Steel,sies det. En to-tre motorer har dokumentert over 1000 hk i benken med de rådene...og de er ikke dyre heller..! :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er det han tar sånn ca for 4 stk forsterkede råder han Parner karen da??? Hørt har er så billig på deler...

 

Har en b230ft motor som jeg vurderer det på hvis prisen er overkommelig...

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres iallefall ut som en mann en bare MÅ kontakte og kjøpe ting av hvis en noensinne blir å kjøre Volvo, eller en annen bil med Volvomotor (hørte jeg "psychoprosjekt"?). Tro om han bruker ARP-bolter i bunndelen, eller bruker han produkter fra andre? For oss vanlige dødelige holder ARP-bolter for omså hva som helst, relativt sett iforhold til styrken på de originale (som regel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada...han bruker ARP og et annet merke som bare heter "V"....etter hans egne ord like bra som ARP. "Innanför porten öppnade sig himlen för motorskallar i allmänhet och Volvo-nördar i synnerhet"...sitat Bilsport. :)

 

Angående de store motorene....største monstret han lager er 104mm borr og 114mm ( !!! ) slag... = 3873kubikk! Den med turbo så......"1100hk here we come..." :D:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Mye er det han tar sånn ca for 4 stk forsterkede råder han Parner karen da??? Hørt har er så billig på deler...

 

Har en b230ft motor som jeg vurderer det på hvis prisen er overkommelig...

 

 

H-profil stålråder i orginal lengde til 230ft fra parner koster 4900,- for 4stk..

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår