Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, greit! Se her for eksempel:

 

http://www.teknikensvarld.se/files/TV0611_test_mellanklass.p1.pdf

 

Bla ned til Mazda6. Her står det svart på hvitt: Sammen med god støtkomfort, tar Mazda6 hjem prisen for best chassis og mest kjøreglede i mellomklassen.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit! Se her for eksempel:

 

http://www.teknikensvarld.se/files/TV0611_test_mellanklass.p1.pdf

 

Bla ned til Mazda6. Her står det svart på hvitt: Sammen med god støtkomfort, tar Mazda6 hjem prisen for best chassis og mest kjøreglede i mellomklassen.

Greit nok, men det ville jo vært en fordel med like hjul

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Rust: nå er bilen litt i overkant av 2år så det skulle vel ellers bare mangle at den er rustfri.

 

DEN finner du nok lakkrust på med små bobler under fugekanten på dørene/luke/panser- en eller flere deler...

 

Å nederst på hjulbuene i framkant er det sikker småblåser eller slikt...

 

Men siden du skriver at du bor langt nord, så kan det hende at det tar noe lengre tid...alacocaina

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til beadlock som konsekvent kaller Mazda for masta eller mazta; get off your high horse.......

 

Du blir akkurat det som var meningen.....

 

helt alacocaina over at noen herser med merke ditt....

 

:D:D

 

Tross alt jobba med detta endel nå, så VET endel om problemet...

Om resten av bilen er dårlig?

 

Vet jeg ingen ting om.... vi reparerer iallefall ikke noe serlig på de overhode...

 

Å kjøre egenskaper?

Drar i rattet som hvilken som helst "grevling"

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har per dags dato fire biler...

 

en '96 mondeo ghia luxus V6 automat (170hk)

en '04 Mazda 6 Sedan 2.0 automat (141hk)

en '91 Mazda 323 GLX 1.8 16v SOCH (115hk)

en '88 Mazda 626 Kombi/GT 2.0i-16 4ws (148hk)

 

... Mondeoen har elektronisk justerbart understell, og sitter definitivt best på veien.. merker lite til fart, generelt skummel bil i fotoboksbefengte områder.. "Manuell" aircondition, gode seter uten sidestøtte, og automatkasse med sportsmodus.En liten kuriositet på denne er varme i frontruta, genialt på vintern og høsten...

 

... Mazda6'en er litt mykere, krenger litt mer, men sitter fremdeles bra til å være en standardbil, har full auto-klima som funker veldig bra, og en motor som oppleves som hissig, men ikke like rask som 626en. Automatkassa reagerer bra når man gir på, men litt treg på kickdown.

 

.. Mazda 323'en er, vel, ikke noe spesielt. den går og går, er ingenting feil med den, men kjedelig, med dårlige seter.. 1.8litern må jages for å få noe liv, og man må finne seg i gire endel, da den er tungt gira.. (f.eks. 2000rpm @ 60kmt i 4. kontra 2600 @ 60 i 4 på 626en)

 

.. Mazda 626'en er, vel, min, så jeg har vel litt forkjærlighet for den.. but here goes: veldig morsom å kjøre, 2litern med 16 ventiler er turtallsvillig og sterk... Dog sitter mondeoen bedre på veien med ADC-understellet - demperne på 626en er litt dårlige. Setene i 626en er totalt sett de beste av de fire bilene, med både god sittepute og sidestøtte for ryggen...

626en og 6'en har ganske lik motor, 2 liter, 16 ventiler og 10 (626)-10.8:1 (6) i komp.. Man legger godt merke til at 6'ern er noen år nyere, den har bedre fuel/tenningskurver og gir mer guffe i mellomregisteret, mens 626en gir mer i topp.

 

Jeg foretrekker 626en når jeg vil kjøre gris, Mondoen er en fin langkjøringsbil med A/C, V6 og automat, samt gode seter, mens Mazda6en nok er best allround, og billigere i drift enn Mondeoen - både vedlikehold og fuel... (v6'ern bruker 0.9-1.2, 2.0'en bruker 0.7-0.9)

 

Har testet '00-01 mondeo også, en 2liter, den var mye dårligere å kjøre enn '96 mondeoen... litt forskjellig utstyrsnivå, og de justerbare demperne gjør virkelig mye for hvordan bilen oppleves å kjøre...

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Dere som har så mye dritt om mazda 6 en. Prøv mazda 6 mps en da. Det er bil det. Eller mazda 6 dieselen og kjen kor gått den drar på når man gir gass.

 

Hva slags motor eller den dyreste eller billigste modellen...Det har da ingenting å si i dette...

 

Bilen er fortsatt like RUSTEN etter 1,5 år den...

 

Å for de stakkerene som tror at den nyeste M6 bilen som selges nå er så mye bedre enn 02 modellen??? Leverte en om torsdagen...

 

Da kan jeg bare fortelle det, at sprutkanten i framkant av hjulbuen til Bakhjulet....

 

Der er det fortsatt BARE lakk på...

 

INGEN form for slitasje/steinsprut belegg....Så ja ... om 4,5 år, ja da har jeg Skiftet 2 bakskjermer og x antll dører, panser, bakluke på den bilen....:partyon:

 

Så Zoom-zoom?

 

NOEN burde vite at det er japanskt for Rust-rust...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har per dags dato fire biler...

 

 

en '04 Mazda 6 Sedan 2.0 automat (141hk)

..

 

DENNE skulle jeg gjerne ha tatt en titt på...

 

Se selv i hjulbuene bak....

 

Galv og rustblåser på kanten inn der?

 

Vasket og tittet NØYE på innsiden av dørene, panser og bakluke..?

Se der etter blåser i lakken under og ved siden av fugekanten...

 

Reingjør HELE bilen utvendig...

 

Se så på overflaten..

 

Er det små "støvkorn" som stikker ut av lakken??

 

Ja der er det sansynligvis ett gammelt steinsprang som har slått hull i lakken og Galvet er i ferd med å korroderes bort...? snart rust!

 

Kikk også på hjulbuekanten i Bakkant av hjulhusene framme...Kommer lett steinsprang skader der å...

Og slitasje på Kanalene.

 

Så...god titt...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks...

 

Som en god venn skriver....

 

SMELL litt med dørene.... så skal vi se det ordner seg.... så stille... nei...:partyon:

Så kjøreegenskapene på en amcar blir altså bedre av å smelle med dørene. Ja ja. Jeg er ikke overrasket.

 

Stygt å skjære alle over en kam, men når det kommer til kjøreegenskaper, så er det kun C6 utgaven av Corvette som er i nærheten av kjøreegenskapene til en gjennomsnittelig europeer.

 

Og jeg vet at det er fordi de har litt andre idealer in the U.S of A. Bedre, i allefall rettere veier har de også

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor eller den dyreste eller billigste modellen...Det har da ingenting å si i dette...

 

Bilen er fortsatt like RUSTEN etter 1,5 år den...

 

Å for de stakkerene som tror at den nyeste M6 bilen som selges nå er så mye bedre enn 02 modellen??? Leverte en om torsdagen...

 

Da kan jeg bare fortelle det, at sprutkanten i framkant av hjulbuen til Bakhjulet....

 

Der er det fortsatt BARE lakk på...

 

INGEN form for slitasje/steinsprut belegg....Så ja ... om 4,5 år, ja da har jeg Skiftet 2 bakskjermer og x antll dører, panser, bakluke på den bilen....:partyon:

 

Så Zoom-zoom?

 

NOEN burde vite at det er japanskt for Rust-rust...:D

 

0 rust på vår Mazda6 facelift, etter 2 år. Og her nede salter de verre enn verst. Det er visst vanlig at forhandler tilbyr tectyl-behandling med i prisen nå.

 

Uansett-til og med forhandlere sier at det var en periode 6 rustet. Og at disse problemene som var, ikke er der lenger. Når det kommer steinsprut, så kan det komme rust etterhvert ja, hvis man ikke gjør noe med det. Både på panser og i hjulbuen. Jeg håper at formen på hjulbuene, på nye Mazda6 blir litt bedre og mer moderne enn de er nå.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 rust på vår Mazda6 facelift, etter 2 år. Og her nede salter de verre enn verst. Det er visst vanlig at forhandler tilbyr tectyl-behandling med i prisen nå.

 

Uansett-til og med forhandlere sier at det var en periode 6 rustet. Og at disse problemene som var, ikke er der lenger. Når det kommer steinsprut, så kan det komme rust etterhvert ja, hvis man ikke gjør noe med det. Både på panser og i hjulbuen. Jeg håper at formen på hjulbuene, på nye Mazda6 blir litt bedre og mer moderne enn de er nå.

 

Jaja...om ikke du ser NOE nå, så kommer det...:jackinbox:

 

Å du... perioden da 6 er rustet...DEN er ikke over...de kan si å de vil, men de prøver forgjeves å skjule ALLE spor etter dette problemet...Men å ta en titt på en Facelift, jo så ser en jo at bilene er utformet på samme viset...

 

OM de har annen galv, det er jo umulig å si...

men Tecktyl... DET er det kun forhandleren som eventuelt gir kundene sine... men folk er gjerrige, så kikker de på en slik bil å den er 3000kr billigere på nabo butikken, så går de ditt...

(det en skikkelig behandling koster)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår