Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For det første så er ikke fabrikkene de samme, men produksjonsprosessen på dørene er lik. Det har i ettertid vist seg at denne prosessen var litt dum, og den skal nå være forandret. Er forøvrig samme problemet på Mercedes og BMW(panser/bakluke) Hva skjermbuer angår har jeg aldri sett rust der på hverken Focus eller Mondeo av nyere dato, så det er nok spes for Mazda

 

Du, jeg har ikke brukt MYE energi på å spore hvemhva, hvor fabrikk!

MB 210 har vært dårlig det vet alle....

Å det er ikke samme typen problem som Ford og Masta.

 

Var sammen med Kunde mottageren på ford nedpå østfold siden i november...

DE fortalte at Mondeo ruster... bytter/rep deler hele tiden...Fockusen kunne de nå se at begynte å få samme syk!

Selv også nedover i europa på 99 - 00 biler!

 

Feilen på Mazta dørene er IKKE fikset....bare skryt....kiddie

 

 

Mazda 3 er basert på den nye Ford Focus, og den har ikke vi sett rust på enda, så det kan nok ikke være så likt som du vil ha det til

 

Se svar over!:thumb

 

Forøvrig: Du som er AMCAR gutt burde vel kanskje ikke skrike for høyt. Jeg monterte ekstralykter på en 2004 Chevy Tahoe, og under monteringen så ramlet hele den tunge framfangeren av bilen, fordi brakettene rett og slett var rusta av. Det er noe annet enn løse fuger på dører det

 

jaja....var ikke det vi diskuterte nå?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje Amerikanerne som har litt av skylden, tror du ikke? Jeg bare tenker høyt:

 

Mazda eies av Ford, som gjør at Mazda ikke har så mye de skulle ha sagt, iallfall ikke på linje med Toyota eller Honda (til og med Mitsubishi har da noe de skulle ha sagt, DC er bedre enn Ford og GM). Når Ford bestemmer at Mazdabiler skal lages på Fordfabrikker og de skal dele, ehm, deler, blir det jo til at Fords deler infiltrerer Mazdaer og forverrer kvaliteten.

 

Dette har jo du også selv antydet, at det er amerikanske Fords skyld, ikke Mazdas. Derimot virker du som en litt annen person i posten under, kaller Mazda for "masta" og japanere for "jappaneserene". Nå er jeg kanskje litt flisespikker, men det var et veldig arrogant utsagn, som egentlig hører hjemme i barnehagen. For, hvis vi følger mitt forrige avsnitt, og din første post jeg har sitert, så har jo ikke Mazda så mye de skulle ha sagt. Da er det vel Ford som er ignorante, iallfall etter det du sier?

 

Forresten folk, det er ingen grunn til å kalle folk idioter og slikt, at et utsagn er idiotisk er noe annet enn at en person er idiot. Går det ikke an å føre en dialog/argumentasjon på dagens BF uten at folk skal kalle hverandre navn for ingenting? Jeez..

 

 

Eirik

 

:thumb

 

Å kalle en mazda for en masta er bare for å trekk på en person du ikke vet hvem er...kiddie

 

Hvem som har skylde for hva,og hvorfor ikke beskjedene når fram, vet jo de som sitter på Østlandet en plass i det store huset sitt...som er importører for Mazda...ikke sant...?

 

Det jeg har skrevet om, er det JEG har oppdaget med både biler og systemet, fint når du får en mail...å på mailen står den noe som....:

Fint at dere holder munn å ikke sier noe til media om rustproblemene på Masta bilene som kan ødelegge for rykte vårt....

 

DA KOKER det i mitt hode....dvs, kundene SKAL bli lurt....eller?

 

Det jeg vil til livs er de som har funnet på at biler skal ha 10-12-30 års rustgarranti...

For det funker ikke i landet vårt!

 

Å kundene er dumme nok til å tro blindt på selgerens utsagn, desverre...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead Lock: Sjekk fakta litt bedre neste gang. Bilene produseres ikke på samme fabrikk, Focusen har ikke hatt problemet siden 2002, MB har samme problemet i tilegg til litt annet (tynn grunning/lakk)

Og for å snu problemstillingen din: Ford har ikke vært utsatt for dette før Mazda kom inn i bildet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb

 

Å kalle en mazda for en masta er bare for å trekk på en person du ikke vet hvem er...kiddie

 

Hvem som har skylde for hva,og hvorfor ikke beskjedene når fram, vet jo de som sitter på Østlandet en plass i det store huset sitt...som er importører for Mazda...ikke sant...?

 

Det jeg har skrevet om, er det JEG har oppdaget med både biler og systemet, fint når du får en mail...å på mailen står den noe som....:

Fint at dere holder munn å ikke sier noe til media om rustproblemene på Masta bilene som kan ødelegge for rykte vårt....

 

DA KOKER det i mitt hode....dvs, kundene SKAL bli lurt....eller?

 

Det jeg vil til livs er de som har funnet på at biler skal ha 10-12-30 års rustgarranti...

For det funker ikke i landet vårt!

 

Å kundene er dumme nok til å tro blindt på selgerens utsagn, desverre...

 

Kunder skal selvfølgelig ikke bli lurt, men jeg tror ikke importøren av Mazda vet like mye som de største lederne i Ford-konsernet, det er tross alt de som må blames når de sier:

 

Vi skal kutte kostnader for ikke å gå konkurs, vi kutter hos.. Mazda, litt hos Jaguar og gir dem en Mondeo å bygge videre på, vi deler motorer på tvers av systemet og utvikler enkle, billige plattformer for ikke å tape penger, samt går til de billigste underleverandørene vi har.

 

Slik gjøres det, og det er derfor kundene får problemer med disse bilene. Tror du ikke forskjellige importører rundt om i verden river seg i håret? Tror du ikke diverse montører og klargjørere klør seg litt i hue når de ser hvor billige delene blir?

 

Jeg siterer Harry Metcalfe om en Evo. "..This one feels like it's been to finishing school", ettersom den fremsto mye bedre enn det den gjorde før. Vi kan vel bruke det samme om Mazda 6, finishen er langt bedre enn 626, men i motsetning til Evoen er det ikke like bra under som det var før - det er kun fasade. Og det må man "takke" Ford for. Og tro du meg - hvis kostnader er blitt så drastisk kuttet, går ikke dette rundt om til alle, det holdes hemmelig, selv for Mazda-importørene (som får vite det i etterkant, når de får hendvendelser om rustproblemer).

 

Det at Mazda Norge så prøver å dekke over rustproblemene når de finner det ut, er forkastelig, de burde handle situasjonen annerledes. Men jeg vil regne sterkt med at de også er forbannet som det går an å få blitt - på Ford, som kun er ute etter å kutte kostnader.

 

Og nei, jeg har ingenting imot Ford til dere elskere av bilene, Ford UK var i sin tid geniale da biler som Sierraen ble skapt, og Cosworth-modellene er historiske. Dagens Ford Motor Company har jeg derimot ikke mye sympati for - de har kjøpt for mye og sitter nå med vann over hodet!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder skal selvfølgelig ikke bli lurt, men jeg tror ikke importøren av Mazda vet like mye som de største lederne i Ford-konsernet, det er tross alt de som må blames når de sier:

 

Vi skal kutte kostnader for ikke å gå konkurs, vi kutter hos.. Mazda, litt hos Jaguar og gir dem en Mondeo å bygge videre på, vi deler motorer på tvers av systemet og utvikler enkle, billige plattformer for ikke å tape penger, samt går til de billigste underleverandørene vi har.

 

Slik gjøres det, og det er derfor kundene får problemer med disse bilene. Tror du ikke forskjellige importører rundt om i verden river seg i håret? Tror du ikke diverse montører og klargjørere klør seg litt i hue når de ser hvor billige delene blir?

 

Jeg siterer Harry Metcalfe om en Evo. "..This one feels like it's been to finishing school", ettersom den fremsto mye bedre enn det den gjorde før. Vi kan vel bruke det samme om Mazda 6, finishen er langt bedre enn 626, men i motsetning til Evoen er det ikke like bra under som det var før - det er kun fasade. Og det må man "takke" Ford for. Og tro du meg - hvis kostnader er blitt så drastisk kuttet, går ikke dette rundt om til alle, det holdes hemmelig, selv for Mazda-importørene (som får vite det i etterkant, når de får hendvendelser om rustproblemer).

 

Det at Mazda Norge så prøver å dekke over rustproblemene når de finner det ut, er forkastelig, de burde handle situasjonen annerledes. Men jeg vil regne sterkt med at de også er forbannet som det går an å få blitt - på Ford, som kun er ute etter å kutte kostnader.

 

Og nei, jeg har ingenting imot Ford til dere elskere av bilene, Ford UK var i sin tid geniale da biler som Sierraen ble skapt, og Cosworth-modellene er historiske. Dagens Ford Motor Company har jeg derimot ikke mye sympati for - de har kjøpt for mye og sitter nå med vann over hodet!

 

 

Eirik

Må bare le jeg:pray .

Kan bare fortelle deg at Ford går så det suser.... i Europa. Ny produksjonsrekord i Køln i 06

Fords problemer er i USA, p.g.a for lite produktutvikling.

Og bare så det er sagt, Mazda er en selvstendig bilprodusent, på samme måte som Volvo og Aston Martin

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le jeg:pray .

Kan bare fortelle deg at Ford går så det suser.... i Europa. Ny produksjonsrekord i Køln i 06

Fords problemer er i USA, p.g.a for lite produktutvikling.

Og bare så det er sagt, Mazda er en selvstendig bilprodusent, på samme måte som Volvo og Aston Martin

 

Gratulerer med en god latter :)

 

Bortsett fra det, Ford i Europa sliter ikke, nei, men tror du ikke litt av dette skyldes at de har fått litt mer midler til overs, eller fordi plattformene deles? Eller fordi motorene deles litt? Fordi alle kostnader kuttes?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre en interessant påstand?

DU TAR FEIL SÅ DET GRINER .

Mondeo BTCC hadde en Mazda/Probe 2,0 V6 ja, fordi klassen hadde maks 2000 ccm, dermed var ikke 2,5 en så veldig aktuell

At Lotus blir hyret inn er ikke akkurat uvanlig, selv Porsche har brukt de til utvikling, og Cosworth har bygget motorer til Mercedes og Opel blant annet, før alt untatt navnet ble oppkjøpt av AUDI

Forskjellen er bare at Ford gir æren til dem som faktisk gjør jobben, istedet for å bare ta all hederen selv. Har du forresten hørt om Lotus Omega?

 

Og den robbinga du prater om, er ikke noe annet enn at man bruker deler innen konsernet på samme måte som VAG gjør, mens Mitsubishi kjøper diesel av VAG, Volvo har gjort det samme, Mitsubishi Carisma delte fabrikklinje med Volvo S/V 40 o.s.v

Det kalles fordeling av kostnader og er nok noe du bør venne deg til.

 

Vet du forresten at Jaguar X type er produsert i Belgia, og alt under skallet minus bakstillinga er Ford Mondeo.

 

Kjekt å vite litt før man blir for stor i kjeften

 

Nøyaktig hva er feil???

ser for meg ut som om du bekrefter alt jeg har skrevet istedenfor å tilbakevise noe (og mondeon jeg refererte til brukte faktisk Mazda`s KL motor som opprinnelig er på 2,5L, men med kortslags veiv ble det endelige volumet på 2,0L, hvorfor de gjorde dette isteden for å bruke KF motoren som allerede er på 2,0L vet ikke jeg, men det er fullt mulig at forholdet mellom borring og slaglengde ble mer gunstig på denne måten)

 

Det jeg lurer på er hvorfor Ford ikke ga sin egen 2,5L v6`er samme behandlingen og brukte den istedenfor???

Jeg har mine teorier, men velger å holde dem for meg selv ;)

 

http://www.supertouring.co.uk/the_cars/ford_mondeo_2.html

 

http://www.sportcompactcarweb.com/events/0309scc_goodwood/

 

Og den fordelinga av kostnader som jeg må venne meg til er kun til fordel for Ford, selv om de kortsiktige kostnadene til produsentene under Fords tyrranni kanskje går ned, tviler jeg sterkt på at de langsiktige virkningene blir særlig fordelaktige for andre enn Ford selv (om engang det?)

At kvaliteten går ned over hele fjøla i kostnadskuttenes navn er det ingen tvil om. (det er vel Beadlocks poster i denne tråden et trist vitnesbyrd om)

 

Jeg tviler feks stort på om noen av oss kjører rundt i en 2006 model Mazda,Ford eller Volvo med 300-400.000km på måleren i 2025

rett og slett av den enkle grunn at bilene neppe kommer til å vare så lenge.

Av en eller annen merkelig grunn har ikke dette vært noe problem i tiden før Ford begynte å svinge storslegga (Nå kan ikke jeg svare for hvordan Volvo fra slutten av 80 tallet tåler tidens (og kilometrenes) tann, men jeg har ivertfall ikke hatt noe problem med å få 18-20 år og 300+ kkm ut av de Mazdaene jeg har eid opp igjennom årene.

 

Mao jeg kan ikke se at det kommer noe positivt ut av Fords kontroll over feks Mazda, ivertfall ikke for Mazda og dette merkets tilhengere

 

Og at kvaliteten på Japanske biler synker når de blir produsert utenfor Japan har vi sett før (foreksempel MX6 produsert side om side med Ford Probe i USA, disse bilene klarte aldri å matche sine Japanske brødres holdbarhet,driftsikkerhet og generell kvalitetsfølelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hva er feil???

ser for meg ut som om du bekrefter alt jeg har skrevet istedenfor å tilbakevise noe (og mondeon jeg refererte til brukte faktisk Mazda`s KL motor som opprinnelig er på 2,5L, men med kortslags veiv ble det endelige volumet på 2,0L, hvorfor de gjorde dette isteden for å bruke KF motoren som allerede er på 2,0L vet ikke jeg, men det er fullt mulig at forholdet mellom borring og slaglengde ble mer gunstig på denne måten)

 

Det jeg lurer på er hvorfor Ford ikke ga sin egen 2,5L v6`er samme behandlingen og brukte den istedenfor???

Jeg har mine teorier, men velger å holde dem for meg selv ;)

 

http://www.supertouring.co.uk/the_cars/ford_mondeo_2.html

 

http://www.sportcompactcarweb.com/events/0309scc_goodwood/

 

Og den fordelinga av kostnader som jeg må venne meg til er kun til fordel for Ford, selv om de kortsiktige kostnadene til produsentene under Fords tyrranni kanskje går ned, tviler jeg sterkt på at de langsiktige virkningene blir særlig fordelaktige for andre enn Ford selv (om engang det?)

At kvaliteten går ned over hele fjøla i kostnadskuttenes navn er det ingen tvil om. (det er vel Beadlocks poster i denne tråden et trist vitnesbyrd om)

 

Jeg tviler feks stort på om noen av oss kjører rundt i en 2006 model Mazda,Ford eller Volvo med 300-400.000km på måleren i 2025

rett og slett av den enkle grunn at bilene neppe kommer til å vare så lenge.

Av en eller annen merkelig grunn har ikke dette vært noe problem i tiden før Ford begynte å svinge storslegga (Nå kan ikke jeg svare for hvordan Volvo fra slutten av 80 tallet tåler tidens (og kilometrenes) tann, men jeg har ivertfall ikke hatt noe problem med å få 18-20 år og 300+ kkm ut av de Mazdaene jeg har eid opp igjennom årene.

 

Mao jeg kan ikke se at det kommer noe positivt ut av Fords kontroll over feks Mazda, ivertfall ikke for Mazda og dette merkets tilhengere

 

Og at kvaliteten på Japanske biler synker når de blir produsert utenfor Japan har vi sett før (foreksempel MX6 produsert side om side med Ford Probe i USA, disse bilene klarte aldri å matche sine Japanske brødres holdbarhet,driftsikkerhet og generell kvalitetsfølelse)

Okey, første punkt var riktig, har ikke satt meg inn i hvordan det der var.

 

Men hvorfor tror du Ford kjøpte opp deler av Mazda, og etterhvert alt sammen? Hvorfor tror du Mazda solgte seg, hvis de må være i et tyranni som du kaller det? Kanskje det ikke gikk så bra for Mazda? Kanskje de trengte hjelp?

 

Kostnadskutt finner nok ikke sted bare i dette konsernet det, det er over hele fjøla. Se på VW, de er vel av de som har solgt flest biler i verden de siste 10 årene, og det er vel ingen plass kostnadskuttene har vært større i det siste.

Skjønner forresten ikke at du kan kalle det Fords tyranni. Ford Mondeo og eldre Focus ruster i dørene, men i flg Bead Lock ruster Mazda også i skjermbuer. Er dette de store Ford sjefenes ansvar, eller er det designerene hos Mazda som ikke har gjort jobben sin? For Mazda er fortsatt en selvstendig bilprodusent, man benytter bare noen deler som finnes i konsernet, bakskjermer er ikke en av dem

 

Når det er sagt synes jeg ikke de 80 talls Mazdene som ennå er i trafikken ser spesielt mer rustfrie ut en tilsvarende Forder

 

Hva kvalitet og levetid angår så er det nok mindre 07 modeller på vegen om 20 år, enn det er 87 modeller i dag. Men jeg tror ikke det skyldes at bilene er blitt så mye dårligere, det er bare det at en bil i dag er en bruksting for folk flest. Vi har så god råd og dårlig tid i dag at vedlikehold og stell av bil er nedprioritet. Mye rust kunne vært unngått med en skikkelig vask en gang i blandt.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Mazda trengte hjelp er det ingen tvil om, men saken er at det jeg Kaller "Fords Tyranni" ikke har vist seg før i det siste 10 året, Ford har tross alt sittet på en aksjemajoritet i Mazda i over 20 år, men tidligere nøyde de seg med å selge Mazda påhektet Ford merker (E2000/Econovan, 323/Escort, 121/Fiesta, 626/Telstar TX5, B2000/Ranger) istedenfor å kjøre samproduksjon av begge merker med felles plattform.

og i de tilfeller de faktisk gjorde det, ble det ferdige produktet kalt en Ford (Probe, 626 plattform, motor og drivverk)

de holdt seg med andre ord unna det som gjorde en Mazda til en Mazda

 

Ps Bilsports test av Ford Probe 2,5 var virkelig underholdende lesning for en Mazda fan

 

noe denne "Cosworth`en" også må sies å være :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår