Gå til innhold

Ulyder i bremser/dekk

partypulp

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører forover hører jeg en ulyd i dekkene på høyre side(tror det er den siden iallfall).

Når jeg ikke gasser, men bare triller høres det ut som om noe ligger inntil noe.. en gnisselyd..

Når jeg gir på er fortsatt den lyden der, men hører en pipelyd i tillegg.

Blir høyre jo mer fart jeg får..

Om jeg bremser hardt opp blir lyden enda sterkere..

Tenker jo selv at dette må ha noe med bremsene å gjøre.. men hva?

Skifte klosser?

Noen som har en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være treghet i gliderene på bremse kaliperen. Jeg har slitt mye med det på min Primera. Da går ikke kaliperen/klosene ut igjen etter at du har bremset.:(

Du får da Ulyd + varme utvikling.

Resultat: du brenner opp bremsene, og kanskje hjullageret også!?:mad:

Var nettopp og kjøpte nye klosser hos Vitro bil i Trondheim, de skulle ha 445,- for klossene fåran!!! Ran!!!:mad:

Det har vært så mye problemer med bremsene på min Primera at det vil nok aldrig komme en Nissan i mitt eie igjen.

( kanskje 240Z - 350Z? ):cool:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde liknende problemer på min bil. Pipelyd når jeg kjørte, samt at felgen/bremsekaliperen ble varm. Dette resulterte i at alt fettet i hjullagerene forsvant og jeg måtte bytte begge hjullagerene bak.

Jeg sjekket alle mulige ting for å finne ut hva det var, og til slutt måtte jeg bytte begge bremsekaliprene bak. Da forsvant problemet! Det gikk ikke ann å se noe på de gamle bremsekaliprene som tydet på at de var ødelagte...

Har lest at på biler som har skivebremser forran og bak, bremser man skjeldent så hardt at bremsene bak blir brukt. Dette fører til at kaliprene bak blir "trege" og derfor henger seg opp. Medisin mot dette problemet skal visst være å bråbremse etpar ganger i uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt problemer at bremsene har hengt de 2-3 siste ukene. Felgen ble så varm at jeg ikke kunne ta på senterkoppen uten å brenne meg. Fiksa det på mandag da jeg fiksa det andre. Nå piper det hjulet som hang. Har hjullagret gått til helvete da?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Har hatt problemer at bremsene har hengt de 2-3 siste ukene. Felgen ble så varm at jeg ikke kunne ta på senterkoppen uten å brenne meg. Fiksa det på mandag da jeg fiksa det andre. Nå piper det hjulet som hang. Har hjullagret gått til helvete da?

Gå og klag!! Er nok bremsene som piper;)

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Primeraen min i litt over 2 år, og det har bare vært problmer med bremsene, Overhalt fåran og helt nytt system bak. Og når jeg kjørt hjem i går kveld, så hang bremsene på et hjul fåran igjen. Nå gir jeg snart opp hele bilen. Syn men sant!!:mad:

Den er god og kjøre, men den mangler krefter ( 91 SLX automat og AC ), og den bruker ca. 1,05 liter pr. mil:(

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by p10

Hadde liknende problemer på min bil. Pipelyd når jeg kjørte, samt at felgen/bremsekaliperen ble varm. Dette resulterte i at alt fettet i hjullagerene forsvant og jeg måtte bytte begge hjullagerene bak.

Jeg sjekket alle mulige ting for å finne ut hva det var, og til slutt måtte jeg bytte begge bremsekaliprene bak. Da forsvant problemet! Det gikk ikke ann å se noe på de gamle bremsekaliprene som tydet på at de var ødelagte...

Har lest at på biler som har skivebremser forran og bak, bremser man skjeldent så hardt at bremsene bak blir brukt. Dette fører til at kaliprene bak blir "trege" og derfor henger seg opp. Medisin mot dette problemet skal visst være å bråbremse etpar ganger i uka! :)

Hva med å bruke håndbrekket til å bremse med??Det har jeg gjort ei uke i danmark nå. Første dagen i Danmark så ble den "bakre" klossen, venstre foran utslitt, metall mot metall, og skiva er "oppspist" på innsiden, det blir ikke en pen lyd når jeg bremsa, så jeg fant ut at håndbrekket fungerte like greit i lave hastigheter..:D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk rundt bilen og titta på dekkene etter en halvtimes kjøretur i går.

Når jeg kom til venstre bakhjul luktet det "varmt", og felgen var grisevarm.

Dette betyr vel at bremsen går inn, men ikke ut igjen.

Ringte Christofersen og Becken i smalvollveien idag.

De sa det enten var håndbrekkvaiern som hang fast, eller at kalippern på den siden var gåen.

Skal derfor gå over bilen ikveld og sjekke hvilken av de to tinga det kan være.

La oss krysse fingrene for at det er håndbrekkvaiern.

Litt billigere å fikse iallfall.

Pris hos Birger N haug

Kalipper: 3600 kr inkl jobb

Vaier: 1537 kr inkl jobb.

Pris hos Christofersen og Becken (meconomen)

Kalipper: 3348 kr inkl jobb.

Vaier : 992 kr inkl jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere å kjøpe ny kalipper da da??Min måtte måtte det byttes pakninger i , den var mongo, så jeg leverte den på nissan på hamar, og det kom vel på 1200,- ca, så sjekka jeg mekonomen etterpå og da mener jeg en ny kosta det samma..12/1300,- ca..

Bremsecaliper vs bak utbytes 03-66128 1503:-

Bremsecaliper hs bak utbytes 03-66129 1503:-

Lenke til kommentar
Del på andre sider