Gå til innhold

Hva fikk deg til å velge din bil?

Ranger emnet

AndySix

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hva dere vektlegger når dere kjøper bil.

Jeg mener.. Noen av dere sverger til Audi, noen til VW,

noen til BMW, Ford, noen til japanske biler og noen

tilogmed Volvo. ;)

Hver brenner vi for våre bilmerker. At jeg har mitt

hjerte i Alfa Romeo kan sikkert være uforståelig for

mange av dere på samme måte som jeg har problemer med

å forstå gleden ved å velge enkelte andre bilmerker.

Felles for alle her er at vi har glede av bil, men mange

av oss på forskjellige måter.

Så altså, hva fikk deg til å velge din bil?

Selv falt jeg først for utseendet og tenkte at "sånn skal

jeg ha!" Da jeg sjekket bilen nærmere ut fant jeg sjarm,

kjøreglede og motorlyd (!) i bøttevis. Valget var enkelt.

I tilegg syntes jeg det er et friskt alternativ til et

bilmerke jeg tidligere så veldig opp til; BMW.

Når jeg sveiver ned vinduet over 3000 rpm og nyter lyden

og når jeg ser min egen bil stå på en parkeringsplass

og skille seg ut i forhold til (etter min mening) alle

de kjedelige bilene, så får jeg samme følelsen som jeg

hadde den dagen jeg kjøpte bilen.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

setene...

Alltid vært Vag som har vært familien nært.. vet ikke hvorfor men følelsen, utseende osv trekker..

uansett.. Hadde golf III .. prøvde meg på Volvo V40 (blæch!).. fant ut at jeg måtte ha turbobil... Tittet på S2.. = litt vel gammelt med mye km.. Tittet på 200SX... også litt gammel, men hovedsakelig for plastik /billig følelse...

Så endte opp med at det måtte bli A3 1.8T... kom plutselig på Golf GTI... En kjapp titt inn i bilen gjorde valget enkelt... FETE stoler i forhold til A3'n.. dessuten synes jeg den har bedre interiør over det hele... og så har vi jo en A3 som er stæsja ganske mye fra før av.. dumt å ha en bil som er kjipere enn den, og det ville blitt dyrt, derfor ble det uten tvil Golf..

Nestegang blir det nok en Celica GT4.. .bare jeg blir ferdig med noen examner jeg måtte ta opp... stusselig uten 4x4 har jeg funnet ut..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Er det ditt svar til mitt spørsmål? I så fall er det jo usedvanlig ærlig. ;) Lyst til å utdype litt?

tja.. med idioti mener jeg, tja... bilen har vært bulka.. begge dørene er skeive.. olje lekkajsje i mellom motor og gir kasse... liten motro.. ja.. IDIOTI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel..

jeg nærmet meg 18 år.. hadde plutselig fått lyst på bil. golf gti var tøft, stilig bil som går godt og er billig.. ultimate ungdomsbilen.. så fikk jeg høre at en 16v er best..

etter det var jeg vill, leita på nettet osv.. satt på en kompis i en 16v.. da var jeg solgt. en sånn her skulle jeg ha.. helst en blå en med litt tøff styling etc.. jeg fant bilen min gjennom en kar og jeg og mora mi reiste ned å kjøpte den.

golf'n er min første bil og den duger flott. går meget godt til prisen.. og er tøff nok, MEN det finnes tøffere biler :)

vi får se hva jeg kjøper meg i nærmeste framtid.. men, vw har det vært i familien siden vi kjøpte en volkswagen caravelle (blei kondemnert) og nå har vi en passat..

vet ikke hvorfor vw, men neste gang jeg kjøper meg bil så blir jeg å se meg om etter en kul golf på nytt. kanskje en golf rallye g60? eller noe annet? hvem vet.. nå er det golf, og jeg skal ha den en stund til.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en bmw e30 før.. 320i..

hadde den fra februar 2001 til november(?) 2001..

(fikk lappen i mitten av september.. ;) )

ble bare mer og mer reperasjoner på den..

til slutt klarte jeg å fucke opp motoren..

skulle akkurat til å bruke opp masse penger på å fikse den opp igjen..

så fikk jeg istede låne penger av fattern til en ny bil..

på betingelsen at han valgte bilen..

og da ble den denne! :rolleyes:

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt av hvert forskjellig, men med et eneste unntak har det bare vært Audi. Kan begynne med unntaket - det var en Mercedes 300D, bilen var så dønn kjedelig at til og med Vidar Theisen var sprudlende i forhold..

Så nå har jeg den bilen jeg har, den er romslig, billig å forsikre, billig i innkjøp, relativt billig i drift, går greit nok, kommer seg frem om vinteren og er sikker.

Audi har jo to ting som er et "must" - quattro og 5-sylindret motor. I bilen min har jeg begge deler, i tillegg til galvanisert karosseri så jeg kan kjøre i Oslo-områdets saltlake uten å få alt for dårlig samvittighet.

Alt i alt er jeg faktisk meget fornøyd med bilen jeg har, til tross for at den er 17 år og "godt innkjørt"..

Var litt inne på tanken om å sette inn turbomotor, men når man hovedsaklig på leve på bidrag fra Statens Lånekasse for utdanning er det litt begrenset hva man får gjort. Har funnet ut at 138 hk får holde inntil videre. :D

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustangen var barndomsdrømmen som gikk i oppfyllelse, hadde drømt om en så lenge jeg kan huske.

Siden Mustangen må i garasje om vinteren innså jeg etter et par år at det ville være praktisk med vinterbil.

Farfaren min hadde avskilta sin Lada 1500S for noen år siden og vurderte å sende den til hugging. Siden dette faktisk var en kul bil nesten uten mangler fant jeg ut at den ville være ideel som en økonomisk vinterbil for meg.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hva fikk meg til å velge bilen min.... Håper ikke bilen min leser dette da... Grunnen til at jeg har bilen min i dag er press fra bror og far og at girkassa på den bilen jeg ville ha var løs.

Angrer ikke på at det ble den bilen jeg har. Har prøvd å selge den 2 ganger men nei... Har beholt den gitt.

God bilen det!

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være anderledes noe ikke alle andre har gjærne litt sært :D

Helst litt "sleeper" utseende og med masse fart og kjøreegenskaper. :D :D

Elsker overaskelses momentet.

Når jeg kjøpte Alfa var det etter en heftig kjøretur i Bertone GTV på bane riktig nok i passasjer sete men hvilekn opplevelse.

For en sjel, kjøreegenskaper, lyd, veigrep følelsen var detta Må jeg ha.

Så når jeg da fant en 4 Dørs Berlina med samme chassi bare lengere samme motor og gir den var anderledes og praktisk men hadde sjela og alt det andre som gjør Alfa til Alfa.

Jeg trengte en tur i bilen og vips denna skal jeg ha.

Litt overhaling av div mekanisk i vinter så til sommern skal det kjøres mye :D

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Golf Rallye'n etter at tiden var inne for å bytte ut gamle 16v'en min.

Jeg prøvekjørte bilen på vinteren, og fikk ta meg en tur innom en stor parkeringsplass. :) Etter ett par runder der, var jeg solgt. måtte ha 4wd med en gang. :)

3 dager etterpå hentet jeg rallye'n. og 16v'en ble solgt..

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å kjøpe min bil p.g.a at jeg trengte den ganske enkelt. Da kjæresten ville kvitte seg med den til fordel for Imprezaen sin så måtte jeg bare kjøpe den sjøl. Jeg likte den bilen før jeg møtte den forrige eier'n, men ble ikke sammen med ham fordi :) Å da den ble MIN da utviklet like til ekte kjærlighet. Nå er det Honda 4-ever og skal jeg bytte ut CRX'en (måtte Gud forby) så blir det Honda. Folk kan prate så my dritt de vil, men CRX er verden mest sjarmerende bil. :) Bare vent til jeg får gjort ett par ting nå så er hele bilen perfekt. Honda - Power of Dreams, say no more

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider