Gå til innhold

Hva fikk deg til å velge din bil?

Ranger emnet

AndySix

Anbefalte innlegg

Etter min første bil som var en 1981 Toyota Corolla coupe gikk jeg over til VW,jeg kjøpte en kliss original 91 modell Jetta 1,6 td med en politimann i Trondheim faktisk!!!Hadde han sett bilen etter jeg var ferdig (ble forresten aldri ferdi med den) hadde han fått hjerteinfarkt!!!!!! Jeg kjøpte senkesett,emblemfri grill,ratt,gewinde-fahrwerk,8*14 felger,vr6-lippe osv. osv. osv. Ble kåret til Norges fineste Jetta I/II på hovedtreffet til Vw-Audi club Norwegen i 2001.Flere av mine kompiser kjøpte seg div. Audier med mye motor og quattro og ble da hektet på 4wd og turbomotorer.Etter nøye planlegging tenkte jeg da at en Audi 90 quattro av årsmodell 85-86 modell ville jeg ha.Kjøpte en 10v turbomotor før jeg kjøpte bilen,kjøpte motoren høsten 2001.Bilen kjøpte jeg i påska 2002,har begynt å like mere og mer quattro-systemet og gleder som en unge til første snøen kommer!!!!! Hilsen en som aldri mer skal ha seg 2wd etter å ha kjørt 4wd :D :D :D :D :D :D :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg valgte en 911 fordi jeg synes jeg fortjente den...:)

Klassisk genuin styling, luftavkjølt, motoren bak, passe sprek var de åpenbare attributtene... og med "varme feelings" for 911 helt siden jeg så bilde av en slik, så begynte jeg å spore opp en brukandes.. Kikket på flere 3 og 3,2 litere... men fant ut at 964 versjonen var innenfor min smak og (på det tidspunktet...før it-kræsjet.) økonomi..

Selvfølgelig måtte jeg ha en 2wd... 4wd er for pingler...:)

Så det ble en 90 modell 964 med en god del miles på telleren og originalllakk (med noe steinsprut), men som bare hadde 2 eiere tidligere. Forrige eier var ganske påpasselig med bilen, byttet bla. olje hver 3000 miles (12 liter...!!!)

Siden så har forholdet til min 911 bare blitt bedre og bedre.... hun har passe store attributter foran... passe bredde over hekken.. og ellers slanke fine linjer som er en nytelse for mine øyne...

jeg har sans for nostalgiske runde former..

Hun sier klart fra når jeg går over grensene, og kan gi et lite smekk på kinnet oxo.. men når man finner balansen så er det en ren nytelse..

og lyden er herlig...

Passer bedre på bare veier enn vinter og is... men det funker på et vis...og litt moro er det oxo.

Stoooooree øyer på mc'donalds drive-in'en idag når jeg kom sladdende inn der for å etterfylle drivstoff.. ikke så vanlig å se sånne biler på vinterveien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Hmm hva fikk meg til å velge bilen min.... Håper ikke bilen min leser dette da... Grunnen til at jeg har bilen min i dag er press fra bror og far og at girkassa på den bilen jeg ville ha var løs.

Angrer ikke på at det ble den bilen jeg har. Har prøvd å selge den 2 ganger men nei... Har beholt den gitt.

God bilen det!

Du ville ha AMERIKANER DU !!!! BLASFEMI!!!!!!! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil enda :(

menne.... er på jakt etter Volvo 240 (JA!! Faktisk!!!)

Helst Stasjonsvogn med B23....

skal byggest om til Amerikansk front, drømmer litt om turbo også :)

ellers er vel ultimate drømmebilene enten: Hemi Cuda eller Superbird (grombiler) Corvette er også Akseptabelt :)

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg har brukt opp pappas ascona B, kjøpte jeg meg en selv. Hadde jo så masse deler liggende. Da den var oppbrukt, hadde jeg enda mere deler, og ny ascona ble kjøpt igjenn :) Da var det nokk.. Ferdig i militæret, og på vei ut i arbeidslivet.. Golf2 var drømmen.(egentlig Audi, men innså at jeg ikke hadde råd til drømme-Audi'n) Skulle ha disel, men av en eller annen grunn, ble det Gti16v Hmmm.. Etter 3 morsomme år i 16v'n, var det på tide med no nytt. Audi!!! Denne gangen var Avant tdi ca 180000kr nøkkelordene. Hva skjedde etter 1 uke på billeting i oslo? Jo.. 97mod A4 1.8T sedan.. hmmm. Savner den ja.. Solgte den og kjøpte leilighet i stede, og en 87golf Gti. Etter et år i den, solgt jeg gti'n. Nå har jeg 2 stk ener Golfer :D Beste sort.. Har firmabil da.. En Toyota Yaris som livsfarlig på snø :eek:

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer kom jeg tilfeldigvis over min 328 Coupe som da sto som vrak hos Karroseri Spesialisten i Oslo. Det ble "ståpikk" ved første blikk pga motor og fine Alpina hjul. I september var bilen ferdig og prisen ble litt mer enn det jeg fikk solgt min forige coupe 92` 318is for. Så jeg fikk en billig morsom bil:D Som arbeidsbil har jeg en 01 Transporter 102 Tdi som jeg synes er den beste varebilen i sin klasse (kjøreegenskaper, motor og forbruk)

95`328coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider