Gå til innhold

Noen som kan bremser

Ranger emnet


62deluxe

Anbefalte innlegg

Skulle lufte bremser, pga lav pedal. Begynte å lufte på høyre bak, da pedalen ble klemt i bånn sa det spjong fremme i motorrommet. Lampen begynte å lyse på dasjbordet om at en krets var ute av frift. Ok luftet ferdig resten men det hjalp ikke på lyset. Fant da ut at den fordelingsboksen(sitter lenger nede) hadde en bryter på seg, og at denne har som oppgave å lukke en kres om noe går galt. Det hadde boksen også gjort da jeg luftet første hjul. Men så hva skal til for å nullstille denne bryteren????

Jeg har skrudd ut bryter ingenting skjer

Tatt ut en plast foring under bryteren ingenting skjer

Bremset uten bryteren inni

Sjekket at jeg har brems på begge kretser og det har jeg.

 

Jeg skjønner ingenting.

 

Leste i innstruksjonsboka at lav pedal betød at en krest var ute av drift, men om så hvorfor hadde ikke lampen begynt å lyse tidligere, om en krets var ute av drift.

Prøver å skjønne hva det er som har skjedd.

Jeg har ingen legasjer

Brems på alle hjul

Lyset sier en krets er ute

Stempelet i fordeleren vil ikke nullstille seg

 

 

Noen som har noen råd og vink.

 

Bilen er en 88mod 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må aldri ta pedalen helt i bånn når du lufter bremser!

Og denne bryteren som du snakker om på fordeler boksen skal du sku ut når du lufter.

 

er ikke sikker på dette men det er vel bremsesylinderen som kan gå til helvette om du tar pedalen i bånn?

 

lav bremse pedal pleier somregel å være årsak til luft i bremseveska, men det var vel sikkert grunnen til at du skulle lufte bremsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

er ikke sikker på dette men det er vel bremsesylinderen som kan gå til helvette om du tar pedalen i bånn?

 

piss :)

 

 

hmz. har jeg aldri hørt om at har skjedd før det du sier 62delux :( håper du får hjelp..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk kalle meg en volvo240 bremse ekspert nå :)

sleit med lav pedal en hel uke! (måtte få gjennom pkk)

først trodde jeg det var luft, men hadde luftet systemet en gang tidligere, men jeg fortsatte, mange liter bremse væske ble det. prøvde flere lufte metode, nei alle lufte metoder. satte trykk på hoved pumpa og åpnet rundt om, luftet i rekkefølge etter haynesboka. men nei. ny hovedpumpe, var ikke den nei. så tenkte jeg på den fordelerdriten. ettersom jeg har et par 240 hjemme å jobber i oslo så tok jeg den 15mil lange turen hjem å skrudde av ALLE bremse deler av jordbilen min.

flyttet over alle kalippere med nye klosser. testet med vicegriptenger på bremseslangene. men nei da.

det eneste jeg ikke hadde byttet var bremsekraftforsterkeren, DA blei det bremser JA!!!!

 

tips&trix

hvis pedalen tråkkes helt i bånn, så kan du skade pakningene i hovedpumpa.

Sett en vicegrip på hver bremseslange og sitt i bilen med et lite trykk på pedalen, mens din kompis går rundt og løssner tengene. kjenner da hvor det er luft. eller ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut bryter'n av kretsvarsleren og nullstill stempelet inni der med en liten skrutrekker;), stempelet står vanligvis i midten, men når en krets går, skyves det over til ene siden og skaper kontakt for bryteren. Hvis du tråkker for hardt på pedalen når du lufter, skjer nettopp dette...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjemme etter å ha byttet master og varsler. Pedalen ble noe høyere men ikke mye. Slet også med luftingen, etter andre runde etter haynes boka så ble det pedal. Ringte faktiske volvo og spurte om de hadde noen luftetriks, eneste jeg fikk til svar var at de begynte lengst unna osv. Varsleren hadde satt seg og den måtte byttes fikk jeg også beskjed om. Pris på ny varsler er 1200 kroner, stakk heller innom en hugger å plukket av en der. Når jeg åpnet det gamle og tittet på den så hadde stempelet inni der satt seg så hardt fast at det måtte bankes ut.

 

Det sitter en bolt på bremsekraftforsterkeren kan en justere padalen ved å skru denne inn og ut. Eller er det bare å få seg en ny forsterker.

 

Takker for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår