Gå til innhold

1985 BMW 316, hva skal en se etter?

Ranger emnet

Jeez

Anbefalte innlegg

Er en bil tilsalgs her i bygda, en helt vanlig todørs 316 fra 1985. Bilen er gått 153tusen og "er så og si feilfri".

Spørsmålet blir da; hvilke feil bør eg se etter, og tenker da spesielt på rust i karsosseriet/ramma og om det pleier å ruste ihjel spesielle plasser (som Sierra gjerne gjør). Ellers vanlige feil som oppstår på sånne biler?

På førehand takk,

/Jeez/

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok.. Ja, den har nok lenge igjen om kmstand stemmer, men eg tviler litt på at den bare har gått 150, da begge framsetene ser veldig slitte ut, og da spesielt på førersida, der det både er slitt igjennom et trekk og det orginale trekket inn til skumgummien.. Menmen..

3000,- er prisen. Kan vel ikkje forvente så altfor mye til den summen heller, vil bare ha en bil som går et år eller så og som kan gi meg noen lærerike timer i garasjen og ute på tunet.. :)

/Jeez/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeez

3000,- er prisen. Kan vel ikkje forvente så altfor mye til den summen heller, vil bare ha en bil som går et år eller så og som kan gi meg noen lærerike timer i garasjen og ute på tunet.. :)

/Jeez/

Den bilen er perfekt til det. Jeg har E30 316i som bil nr. 2/konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm.. det eg tenker og.. Men har hørt at understellsbehandlinga var dårlig fram til 1985, gir detta her rust kritiske plasser? Sierraen her ute har foreksempel fått festene til begge støtdemperane bak sveisa både en og to ganger, bilen er gitt opp fra mi side nå som feste til fjøra bak på høgre side har rusta ihjel og fjøra forsvunne halvvegs opp i ramma.. Rust sux..

Overflaterust er jo greitt, men når det begynner å true bilens sikkerhet, da er det for gale for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider