Gå til innhold

S: Peugeot 505 Turbo Injection 1986

Ranger emnet

Pudding

Anbefalte innlegg

Vil selge min Peugeot 505 Turbo Injection 1986 modell.

Pris 15 000 kr.

Den er eu godkjent og har skilter på.

Registrert for en måned siden så fortsatt fri reg!

Dette er muligens en litt spesiell bil, men den innehaver MYE kjøreglede :D Og fransk komfor i setene selvfølgelig :) Faktisk med ett hint av sidestøtte siden dette er TI modellen.. Dyreste 505 du fikk...

Motoren er en Talbot/Simca 2.2 liters Firesylindra Single overhead cam.

Peugeot Sport har selv hentet ut 550 hester av denne motoren, og siden det er turbobil er videre trimming mye enklere og billigere. Det sies at du kan få 230 hk på original turbo bare ved å justere trykket.

Bilen bruker ikke olje eller vann og er i helt fin bruks-stand.

Starter alltid og går fint.

Den har en skremmende kilometerstand 585 500.

Men er en tidligere sivil politibil, så den er tatt godt vare på.

Nesten allt er byttet på den... Toppakningen er byttet for to år siden, og papirer på dette følger med, jobben kosta 12 000 kr tror jeg det stod.

Girkassen er byttet i vår, og fungerer nydelig.

Problemene med bilen er rust i bagasjerommet.

Kun i bagasjerommet, og kun rundt kantene.. er noen litt store hull der nå.. :) Men dette kan man bare sveise inn en plate på.

Cruise kontrollen har også sluttet å virke, men dette skjer ganske ofte og en må bare ta opp speedometeret for å fixe føleren der tror jeg... Ja jeg tror bare.. for jeg har ikke sett på dette ennå, men at cruise kontrollen er defekt har ingen negativ virkning på bilen ellers. Det venstre bakvinduet har også problemer med elmotoren til ruten så det står alltid oppe ;)

Bilen har også litt ulyd i fra bakakselen når du ruller i fri. Men høres ikke noe når du gir på eller motorbremser... Aner ikke hva det er men lyden er ikke kraftig og man merker ikke noe problemer med at den drar dårlig eller noe slikt.

Det mangler også selve hanskerommet, og plasten under rattet, men dette synes nesten ikke og er mindre viktig... Plasten følger faktisk med, men av hensyn til vekt har jeg tatt de bort ;)

Bilen veier forresten 1330 kg.

Det er turbo og intercooler på bilen, og den har 180 hester.

Trykket er målt for litt siden til 0.8 bar.

Det er også montert en dumpventil av ukjent merke...

Den dumper høyt og heftig og kan brukes til å skremme fotgjengere med har jeg funnet ut :D

Bilen har selvfølgelig bakhjulstrekk. Og det er 60% sperre så den sladder fint om noen liker slikt...

Den har også snakkende tilstandsrapport så den sier fra på engelsk om noenting går galt... Eller annen info. F eks drar du på brekket i fart, forteller den snille damen : "Release the parking brake". Ellers sier den fra om bilen f.eks ikke lader.

Ellers har bilen allt utstyr som Elektriske ruter forran og bak, Cruise kontroll, elektriske sidespeil og elektrisk soltak.. Deilig :D

Original instrumentene har også oljetempratur måler og turbo viser, men den har ingen tall eller verdier på seg... bilen har også en lampe for "bankesensor" Som viser om det er tenningsbank om noe galt skulle skje med turbo eller turboslanger.

Bilen har også en toppfart på 230 originalt, men den er desverre ikke testet :)

Felgene er de originale Turbo Alu felgene som kom KUN på TI 505'n og disse er spesielle og unike! Det følger også med fire stålfelger med vinterdekk på.

Det følger også med endel plast som kan byttes inni bilen, hanskerom og slike ting. Og elmotor til venstre bakrute som ikke virker.

Ja bilen har blitt brukt til noe sladding ett par ganger, som kan sees i video "etsted på nettet".

Noen bilder:

doripug.jpg

IMG_0918.JPG

IMG_0928.JPG

(ja høyre lykten ser ødelagt ut inni, og den er byttet til en ny nå)

Jeg kan nåes her på forumet, eller på mail morten@gunstig.no eller msn pudding@online.no

:)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eu kontroll om 2 uker

men den går nok gjennom

eneste farlige er rust i bagasjerom... men det er ikke så farlig heller...

selger fordi jeg er vw audi entusiast...

og brukte tre dager på å bytte bremseklossene på den...

litt for avansert for meg :P

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Lyst på en annen peugeot i bytte??

hehe

ser ut som jeg skal ødelegge denne bilen på Peugeot treff på banen nå til fredag....

så driter litt i salget...

:D

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

hehe

ser ut som jeg skal ødelegge denne bilen på Peugeot treff på banen nå til fredag....

så driter litt i salget...

:D

var dum!... 15000 er mer enn 1500 :P..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...