Gå til innhold

Testing: 323GTR, S3 og WRX i dag mandag....

Ranger emnet

Silverwrx

Anbefalte innlegg

Hei, høre stemingen på en morsomt konsept..og om vi kan samle noen flere biler til i kveld.

Vi har nå bekreftet biler i dag. Vi kjører test med hverandres egne biler, så det vil gå "rolig" for seg i komisens bil (så onkel blå kan bare ha vanlig bemanning i kveld). Noen som er interessert i å komme?? Post svar om du eier selv en morsom bil men har lyst til å prøve andre morsomme.Du må seff ha en bil som har 200hk+.

Tid: 18-19

Dato: 11.11.01 (ja i kveld..)

Sted: Oslo nord, sted kommer senere

Innbydelse: Invitational only

Silverwrx

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi har tre bekreftede biler i ettermiddag(323/S3/Wrx)

Vi treffes, bytter biler og prøver hverandres biler.

Møtestedet er litt nord for oslo.

Er det flere som er interessert i å prøve etpar morsomme biler, og som kan stille med en morsom bil selv (200hk++). Har du en interessant bil så er du med.. Forutsetningen er at du skal ha litt mere enn en chippet golf liksom...ja

...og ja har du en Civic TypeR så går det bra (kom en SMS i sted), den klasser under 200hk+

Poenget er å prøve andre biler, andre enn man har selv. For å kjenne forskjeller samt sammenligne fysisk. Ikke streetrace, bare vanlig kjøring.

Sorry ting virker uklart og forhastet(for det er det) men vi har kort tid og ideen ble født på lørdag.

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverwrx

Vi er alle like redde for bilene våre. Det er ingen fordekt "busekjøring" dette. Jeg kjenner de andre litt fra før og det er seriøse fyrer alle.

Jeg skal og sitte på når de andre prøver min..

Ok, da er det jo bare kult!

Det er moro å få en 'review' av sin egen bil da!

Som sagt, hvis jeg er med i det gode selskap så send meg en PM.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. bare kom, jeg vil helst ikke låne bort wrx til en men en chippet golf. Det er ikke no kult..

Hvorfor prøve noe man har prøvd før??og hvem har ikke kjørt en golf før??? det kryr jo av golf, og 70% av de med turbo er chippet. Og ja jeg kjører heller A-klasse enn golf, mere mainstream enn golf går ikke ann..no offense...

kom med en R32...sikler litt

angående en golf som raster wrx vil jeg jo se først da.. de første hundre henger golfen etter på tørt og som vått i standard, putter du noen like mange ekstrakroner i begge så henger golfen fortsatt etter. Forskjellen på null til hundre på tørt og vått er så godt som det samme på Wrx. Uforsiktig clutch bruk så spinner du på vått og tørt uansett. Husk at S3 ikke tar mer enn 90 i andre gir, wrx tar 115, der har du forskjellen på 0-100. Se tester av S3 mot Wrx så ser du hva som gjelder.

Hovedsaken her er bilinteresse.

Hele vitsen er jo å kjenne forskjellene fra bil til bil. Kom så finner vi en tørr flekk som du kan kjøre fra oss på.. kom..Ekskluder ingen. Vil nettopp bare at det IKKE skal være kappkjøring på vei. Vi har lover å regler som skal følges og, om ikke man skal lage nye overskrifter om streetrace i romerikes blad. Livet er vanskelig nok for eiere av 200hk+biler om vi ikke skal passes enda bedre på..

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...

trodde ikke poenget var at bare du skulle prøve bil men...

poenget vårt var lixom ikke at Golf skulle være så rått.. fullt klar over det, det er en vanlig kjedelig bil.. men det har litt av alt :)

og det er faktisk ikke så himla mange som har kjørt en liten Golf som psyjer og drar avgårde med 200+..

Dessuten virket det jo ikke som om det skulle gasses no særlig uansett, men kjenne forskjeller, få erfaringer osv.. Synes da det var litt merkelig at Civicer kunne komme men ikke Golfer.. :rolleyes:

Tviler ikke på at Civicen er mye morsommere å kjøre.. men da er det jo nettopp morro, når man har bilene side om side, om artigheten faktisk overgår den følelsen man får i golfen i forhold.. F.eks.. kanskje er det nesten ingen forskjell? kanskje er det motsatt, golfen er mer morsom mens civicen er den man vil kjøre med til frankrike..??

hehe.. neida.. skjønner poenget ditt.. skjønte også hva du mente med "noe mer enn en chippa golf"..

for med steg III, senking, andre hjul osv osv så den jo helt klart noe mer enn en chippet golf.. og en standard golf med chip ER KJEDELIG! tro meg.. ingen vits å prøve..

men, alt kommer jo ann på øyet som ser, og fordi kravet er å ha en kul bil for å møte opp, så er jo neppe en litt extra spretten golf no spennende for de som møter... men kommer det noen virkelig KULE biler, så er plutselig ikke en wrx eller en GTR så spennende heller.. finnes faktisk folk som har siklet på wrx men mistet helt lysten når de har prøvd den, og beholder heller sin motorsvake tyskerbrakke... kanskje finnes det overraskelser begge veier hvis man bare får prøve litt forskjellig..

Ideen var ihvertfall knall god, men det går litt i grus med holdningen "du får bare prøve bilen min om du har noe som er kulere som jeg ikke har prøvd før..."

Kunne blitt veldig mye bedre om man bare møttes masse folk, med biler som er litt mer enn helt standard.. uansett hva, også sitter man på hverandre, eventuelt byttelåner og sitter på som passager i egen bil osv... er vel ikke så farlig å låne bort når man sitter på selv så lenge alle er enige om å ha respekt for hverandres ting..

for å få no utelling så tror jeg det burde vært gjort som følgende.. man prøver en annen bil med eier som passager, her kjører man PENT og tar kun trykke "øvelser" som man blir enige om.. eieren styrer kjøringen, altså : "dra på litt her så får du kjenne.. den svingen her er fin å gi litt gass i osv.." deretter bytter man plass og eieren selv kjører litt ordentlig, slik at man får se litt mer potensiale i bilen.. hva gjelder sving osv..

kunne vært artig.. ikke bare sett hvordanbiler går, men også sett hvordan det er å kjøre "syke ting" som man aldri i verden ville hatt selv... Hvordan er det f.eks å humpe bortover i LupoBoy sitt glis? Hvordan er egentlig en Cosworth å kjøre normalt? er den så Ford som folk skal ha det til eller er det helt ok after all?

Amerikans flåte? Er det sjeft å kjøre eller bare helt jævlig?

Blir man som en gammel husmor når man kjører golf eller går det ann å ha det morro i den også?

Luxusbiler, kan man få kjøreglede i disse?

osv..

kunne jo faktisk avtale på forhånd hvem som skal kjøre hos hvem i værste fall,...

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider